Beroligende under flytur

Bkno8012492

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg pleier å ta beroligende under flytur. Fikk beskjed av legen at det ikke gikk Ann nå, mens jordmor sier kjør på.
Har noen av dere andre erfaring?

Hei, har hatt ekstrem flyskrekk selv - men aldri brukt beroligende. Har du gått gjennom behandlingsopplegg for flyskrekk? Har du noen spesielle områder som er problematiske? Alltid bedre å behandle problemet, enn å medisinere vekk reaksjonene som kroppen uansett opplever :)

Legen min ville ikke gi meg beroligende ved ett nylig tilfelle der jeg følte at jeg trengte det. Begrunnelsen hennes var at det ville være som om jeg tok meg en øl. De aner ikke om foster tar skade av det

Hei, har hatt ekstrem flyskrekk selv - men aldri brukt beroligende. Har du gått gjennom behandlingsopplegg for flyskrekk? Har du noen spesielle områder som er problematiske? Alltid bedre å behandle problemet, enn å medisinere vekk reaksjonene som kroppen uansett opplever :)

Har ikke vært på kurs nei. Problemet er at jeg skal ut å fly 1.juledag Har hatt flyskrekk i mange år og det går bra å fly med beroligende. Jeg er bare usikker på om jeg kommer meg til å sette meg på flyet om 2 dager eller ikke :p Bruker beroligende kun ved flyturer. Dvs 1 gang i året.

Hva står det på pakningsvedlegg ?

Står bare at jeg må høre med lege eller apotek inn jeg vurderer å ta dette når jeg er gravid.
Men er jo merkelig at jordmor sier det er greit og legen sier det ikke er greit.
Er litt vanskelig å vite hvem man kan stole på :p

Har ikke vært på kurs nei. Problemet er at jeg skal ut å fly 1.juledag Har hatt flyskrekk i mange år og det går bra å fly med beroligende. Jeg er bare usikker på om jeg kommer meg til å sette meg på flyet om 2 dager eller ikke :p Bruker beroligende kun ved flyturer. Dvs 1 gang i året.

Jeg pleier å bruke reisesyketablett :) Det er nok for å roe ned de verste nervene hos meg, siden jeg blir trøtt og sløv av dem.

Hei! Sent svar! Flytur ble det, uten beroligende. Det gikk sååå bra! Er så stolt av meg selv
Vet du hva, jeg opplevde akkurat det samme. Jeg har pleid å ta beroligende når jeg skal fly pga angst/klaustrofobi og nå før jul kunne jeg ikke det. Men samme her, gikk kjempe bra - var helt rolig og ikke stressa. Kanskje det er gravidhormonene som gjør det :P håper det er sånn når vi skal fly neste gang også :D

Back
Topp