Beroligende å se hjerte slå på tidlig ultralyd?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Det ble et rørende øyeblikk da Ane og Hermann fikk se babyen sin for første gang.

Som gravid får man tilbud om ultralyd i uke 18 hos det offentlige. For Ane og Hermann var det alt for lenge å vente med å se babyen sin.

– For mange gravide er det viktig å se at alt står bra til med fosteret før uke 18. Da er vi på Volvat et godt alternativ, forteller Gynekolog Linda Karlsen.

Bli med på en sniktitt da Ane og Hermann var på tidlig ultralyd på Volvat

Har dere vært på tidlig ultralyd før den ordinære ultralydundersøkelsen? Hva var forskjellen på de to undersøkelsene?

Har hatt en MA tidligere, og ikke rukket å ha OUL enda. Fikk ekstra oppfølging med flere TUL dette svangerskapet, noe jeg er veldig glad for.

Det er dessverre naivt å vente helt til OUL og tenke at alt er bra. Det finnes historier om folk som har hatt en MA tidlig uten at kroppen har gitt beskjed om det. Man kan også ha tom fostersekk, men positiv test.

Ventetiden på et ønsket barn er så uholdelig lang fra før, at jeg ikke orket tanken på å glede meg for tidlig. Tidlig ultralyd er et kjempefint tilbud for å slippe skuffelsen etter mange måneders ventetid. Det hjalp meg også å senke skuldrene og tørre å glede meg:)

12 desember. Men har liksom ikke helt råd til å ta en privat så da er det bare å vente :)

Det er forståelig. Hadde selv siste offentlige 13.desember, og hadde nok selv gått med høye skuldre om jeg ikke tok privat i romjulen. Det er ikke spesielt billig. 1550kr skulle vi egentlig betale, men siden lillesøster ikke var særlig villig til å vise seg fram, og nektet å ligge i ro fikk vi det for 1100kr :)

Det er forståelig. Hadde selv siste offentlige 13.desember, og hadde nok selv gått med høye skuldre om jeg ikke tok privat i romjulen. Det er ikke spesielt billig. 1550kr skulle vi egentlig betale, men siden lillesøster ikke var særlig villig til å vise seg fram, og nektet å ligge i ro fikk vi det for 1100kr :)
Ja, og det er penger jeg egentlig ikke har råd til, enten det er 1500 eller 1100. Men slik er det bare. :)

Men dere kan høre hjertelyd hos jordmor etter TUL? Det gjorde jeg , beroligende nok for meg :)

Har ikke hatt behov for annet enn de vanlige sekkene hos jordmor og lege. Hva skal man egentlig uroe seg for? Skjønner at det er individuelt, altså. Og uro og bekymringer er høyst reellt for den det gjelder.

Jeg synes det var veldig betryggende å se hjertet slå! Med førstemann tenkte jeg ikke så mye på det, men kjekt da også da vi fikk høre hjertelyd hos legen i uke 14. Mellom førstemann og denne har jeg hatt SA og har hatt mye større behov for å følge med på at barnet utvikler seg som det skal.

Jeg har vært på ultralyd 2 ganger før ordinær ultralyd - en gang privat og en gang offentlig. Det er beroligende der og da, men det gir jo kun et øyeblikksbilde og jeg føler vel ikke at den beroligende effekten varer så lenge. Kanskje litt "falsk" (og ikke minst dyr! ;)) trygghet?

Har vært på 2 TUL og en UL hos jordmor. Blir veldig beroliget av å høre og se at hjertet slår. Og at den lille beveger seg mye. ❤️ OUL 25 januar. Gleder meg ☺️

Uke 6+6 fikk vi se hjerte slå først gangen ❤️
Nesten uke 12, og så i uke 18
Men no fikk vi tå tidlig ul pga ivf forsøk og min alder ;)
Og ja jeg syns det var veldig betryggende , men sikkert og litt pga dette blir og er nok 1 barnet vårt.
Ellers no etter uke 18, og jeg kjenner liv så pass godt som jeg gjør er det og veldig betryggende.
Så enda krysser jeg fingrene for han blir inni her helt fram til slutt ❤️ Og tar uke for uke ;)

Jeg klarte ikke bli betrygget. Ikke etter uke 12 heller. Men det har med arfaring å gjøre. Med førstemann var jeg ikke spsielt bekymret, men har hatt noen mislykkede svangerskap etter det som gjør at jeg har vært veldig urolig. Har gått til inkjøp av doppler. Brukte den maks 1 gang i uken, og det hjalp. Nå kjenner jeg så mye liv at den er ikke i bruk lengre.

Back
Topp