Berolige meg, please!

Stinky

Elsker forumet
Himmelbarn
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Jeg mistet i juni, fikk påvist MA da jeg skulle vært 9 uker på vei. Men jeg var så heldig å ble gravid igjen med en gang. Er nå 11+3, var på ultralyd å så en normal og foreløpig frisk liten klump med hjertefrekvens på 150 sa jeg var 7+1. Jeg skal på ul på torsdag igjen men jeg er livredd for å gå på den fordi jeg er så redd for at det er dødt! [emoji53] forrige gang hadde jeg blødninger, litt hver dag. Denne gangen er det ingenting som tilsier at det skal ha gått galt, men jeg har ikke lenger noe særlige symptomer... føler jeg trenger å bli beroliget, for jeg er veldig usikker på om jeg tørr å gå på ultralyden fordi skrekken sitter i meg ennå☹️

Den skrekken er helt normal når man har opplevd slikt.
Men som du sier ingenting tilsier at det har gått galt denne gangen. Ta med deg noen på UL om mulig som kan holde deg i hånda og være støtte, og glede seg over lettelsen som kommer NÅR du får se blinkende hjerte.
Lykke til

Så lenge du ikke har hatt noen symptomer på at noe er gale syns jeg ikke at du skal uroe deg. Jeg har selv opplevd flere tidligere SA-er, og har i dette svangerskapet vært på tidlige ultralyder der alt er helt "perfekt" i følge legen(senest sist torsdag når jeg var 11+6)[emoji6] Prøv å gled deg! Med mer enn 90% sannsynlighet er alt bra, og det blir en helt fantastisk time der du kan se den lille bevege seg for første gang[emoji6][emoji1303]

Jeg mistet i juni, fikk påvist MA da jeg skulle vært 9 uker på vei. Men jeg var så heldig å ble gravid igjen med en gang. Er nå 11+3, var på ultralyd å så en normal og foreløpig frisk liten klump med hjertefrekvens på 150 sa jeg var 7+1. Jeg skal på ul på torsdag igjen men jeg er livredd for å gå på den fordi jeg er så redd for at det er dødt! [emoji53] forrige gang hadde jeg blødninger, litt hver dag. Denne gangen er det ingenting som tilsier at det skal ha gått galt, men jeg har ikke lenger noe særlige symptomer... føler jeg trenger å bli beroliget, for jeg er veldig usikker på om jeg tørr å gå på ultralyden fordi skrekken sitter i meg ennå☹️

Som Vbt sier over, så er det nok en ekstra støkk for de som har opplevd dårlige nyheter. Har vært livredd selv på hver TUL så langt i dette svangerskapet, fikk jevnlig frem til uke 12 pga. HA. Nesten så jeg ikke ville avgårde fordi jeg var redd for dårlige nyheter, mens mannen mente det var bedre å få ting bekreftet/avkreftet. Vet ikke om bekymringen noensinne vil gå over, men det viktigste er å bare holde fast på håpet og troen om at denne gangen vil det gå bra, for sannsynlligheten for det er større enn det motsatte!

Håper du får en kjempegod TUL og får senket skuldrene. Lykke til! :)

Mannen skal være med, så går ikke alene heldigvis. Å han er veldig positiv til at alt er bra, brystene er større og tunge, såvidt ømme. Trøttheten er fortsatt til stede å magen vokser, men pessimisten i meg er lys våken til enhver tid[emoji53]

Sender en stor klem og krysser fingrene for at alt står bra til med spiren [emoji173]

Ønsker deg masse lykke til, overbevist om det kommer til å gå bra [emoji4] jeg hadde heller ikke mange tegn bortsett fra festeblødning tidlig som jeg selvfølgelig fikk panikk av, men som mannen beroliget meg med at kun var festeblødning. Det høres i alle fall ut som at alt er bra [emoji1360] prøv å glede deg, det er jo et fantastisk vidunder å kunne få se [emoji294]️

NÅ kan jeg berolige deg. Jeg har akkurat vært på min andre tul. Denne gangen på duotest, med risikovurdering. Jeg har nesten ikke sovet i natt, vært helt fra meg av nervøsitet. Livredd for å oppleve det samme som i forrige svangerskap: å se en stille skjerm. I tillegg var jeg redd for resultatene fra duotesten.

Men det gikk strålende! Jeg fikk se en aktiv liten krabat som turnet rundt, og risikoen for avvik var veldig lav. [emoji4]

Masse lykke til på din ul- det kommer til å gå så fint! [emoji177]

Har hatt helt noia selv- var på tul 7+5 men mye kan jo ha skjedd siden da. Var kjempenervøs før time hos jordmor i dag, men hun fant hjertelyd med doppler :) Er i dag 12+5.

Off, det er ikke noe gøy å ha det slik!:(
Skal selv på TUL i kveld, og gruer meg.. sist jeg var på tul var det tom fostersekk, og er livredd for at ikke alt skal være i orden denne gangen heller..
Eneste som får meg til å dra er at det er bedre å vite enn å ikke vite:) da kan man få ordna opp så tidlig som mulig, så er man klare til å prøve på nytt:) men det er kjempe tøft å grue seg!

Sender deg en stor klem:Heartred og lykke til på torsdag!

Takk alle[emoji173]️

Off, det er ikke noe gøy å ha det slik!:(
Skal selv på TUL i kveld, og gruer meg.. sist jeg var på tul var det tom fostersekk, og er livredd for at ikke alt skal være i orden denne gangen heller..
Eneste som får meg til å dra er at det er bedre å vite enn å ikke vite:) da kan man få ordna opp så tidlig som mulig, så er man klare til å prøve på nytt:) men det er kjempe tøft å grue seg!

Sender deg en stor klem:Heartred og lykke til på torsdag!

Lykke til på TUL i kveld, håper alt er i skjønneste orden. :)

Mannen fikk fremskøvet ul til i dag, vi så en sprell levende baby p hørte hjerte. Alt var perfekt i følge jordmor[emoji173]️ jeg er så glad å letta!

Mannen fikk fremskøvet ul til i dag, vi så en sprell levende baby p hørte hjerte. Alt var perfekt i følge jordmor[emoji173]️ jeg er så glad å letta!

Så bra

Ja[emoji173]️[emoji173]️

Back
Topp