Har en NYYDELIG berner sennen hannhund!! Han er vår første "baby" og er nå snart 6 år. Han er en ordentlig kosehund, som elsker familien sin, også vår lille datter på snart 8 mnd. Lett å dressere, blir veldig knyttet til sine eiere. Glad i å bli med på turer i skog og mark og på trilleturer! Ikke så veldig glad i joggeturer, hehe.. men ligger gjerne å passer på huset/stallen til vi er tilbake. Går alltid løs hjemme, og går ingen steder. Finnes ikke aggressiv og holder seg alltid til sine eiere. Vår hund har alltid vært litt skeptisk til nye voksne mennesker, og kan bjeffe litt på avstand, men gjør aldri noe mer enn det, går iallefall ikke bort til noen han ikke kjenner, og det er veldig praktisk synes jeg. Elsker dyr og barn. Jeg møter av og til barnehagen på tur i skogen, og de kaller han verdens største hund, og alle får lov til å stå rundt han og klappe og kose... du ser gutten min nyter oppmerksomheten fra de små!!
Selfølgelig spiser de mer enn små hunder. Vi gir kun hundefor av godt merke, og bruker vel ikke mer enn ca 500kr i mnd, og han har fri tilgang på mat, og er i normalt hold, får jo godt med masjon da.
I den årstiden som er nå med søle og grus, er det mye vask og støvsuging. Men i vinter har det vært perfekt for en berner å kose seg ute i snøen, han graver snøgroper og storkoser seg.
En stor hund med et stort hjerte!!