Berlin-tur - noen tips?

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Jeg skal til Berlin i vår og ønsker tips til områder å bo, steder å spise og ting å gjøre :)

Planen hittil er å reise til Sachsenhausen og så skal vi få med oss muren og Checkpoint Charlie :)

Noen som har noen forslag? :)

På businessreiser til Berlin bor jeg bestandig på Mercure Hotel & Residenz Berlin Checkpoint Charlie. Det er svært sentralt og du kan gå fra Brandenburger Tor til museumsøyene til ... ja. Wherever you want. Man bor "oppå" checkpoint charlie :)

Ellers vil jeg si byen har nok i seg selv å by på - så man må ikke dra i konsentrasjonsleir med mindre man har et personlig kall...

På businessreiser til Berlin bor jeg bestandig på Mercure Hotel & Residenz Berlin Checkpoint Charlie. Det er svært sentralt og du kan gå fra Brandenburger Tor til museumsøyene til ... ja. Wherever you want. Man bor "oppå" checkpoint charlie :)

Ellers vil jeg si byen har nok i seg selv å by på - så man må ikke dra i konsentrasjonsleir med mindre man har et personlig kall...
Takk!

Vi skal dit fordi vi hadde familie som satt der, så mamma vil gjerne se :) Jeg har vært der før, men visste ikke om familien da :) (noe som selvsagt er kjempeirriterende med tanke på at det var med et tidsvitne som også hadde vært i den leiren)

Paris Bar (fransk).
Nuovo Mario (italiensk).
Schloss Charlottenburg, og lunsj/dessert i Kleine Orangerie etterpå.

Ikke vits i å betale for å dra opp i TV-tårnet hvis det er overskyet/tåkete, etter min mening:)

God tur!

Back
Topp