Bergen! Føding

Lykkekløver

Elsker forumet
Januarlykke 2019
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Er det frekt å spørre hvem som skal føde i Bergen her? Kan jo være man treffes jo!

eventuelt tenkte jeg at man kan legge ut erfaring fra KK (eller annet valgt sykehus) her for oss andre som skal føde samtidig? <3
 
Jeg skal føde på KK. Jeg er ikke særlig fan av KK:hungover: syns de fleste er sure og de er veldig sta, veldig lite gehør å få på ønsker. Jeg måtte innom storken sist fordi de mente det var så fint der, at jeg kunne ihvertfall se. Selv om jeg hadde fødeplan utarbeidet på KK i samråd med overlege, der det stod jeg skulle på føden og skulle ha epidural og jevnlige sjekker.
jeg skal ha samme plan denne gang, veldig spent på hvordan de tar det denne gang. De som tar en imot er ikke flinke til å sjekke papirer syns jeg.
Rommene man sover på etterpå er slitte. Ikke egne toalett på alle rom og man må dele rom med flere..

Det KK derimot er gode på er babyene:) ❤️ Etter fødsel har de noen barnesykepleier som er fantastiske, de har også ammehjelpere som er gull:)

viss barnet blir syk senere også så har de verdens beste barneklinikk ❤️

Hadde jeg hatt mulighet for å kjøre til Voss for å føde hadde jeg gjort det. Der skal det være helt fantastisk for mor, far og barn. Kjenner flere som har gjort det. Men jeg bor 40min fra KK og ca 2,5 time fra Voss. Vi har ikke tid til å kjøre til Voss. Bilfødsel frister ikke :p

Så jeg biter tenna sammen og forbereder meg på en kranglete samtale med KK for å komme inn og for å få oppfølging etter fødeplanen.
 
KK her også! Har født begge våre to der og har vært veldig heldige med alle vi har truffet på. Både under fødsel og under barselopphold. Første ble født på føden (seteleie), fikk rom på barselhotellet etterpå. Andre er født på storken og vi fikk familierom etterpå. Skal prøve meg på storken denne gangen også, og håper på en litt raskere fødsel enn de jeg har hatt, som var på 24 og 22 timer:wtf: Alle gode ting er tre? :hungover::hilarious:
 
Ser vi er mange!

Jeg fødte på KK ved føde 2 i 2019 og selve fødselen har jeg god opplevelse fra. vi fikk også enerom men ble etterlatt helt til oss selv. Jeg fikk migrene anfall to dager etter fødsel og samboer måtte hjem for å hente medisin. Da måtte vi få godkjennelse fra leder på avdelingen før jeg fikk ta medisin pga amming.... da har jeg mistet synet, kan ikke snakke og spyr.

Så glemte de å gi meg kateter når han var borte, og satt babyen (!!) inn til meg når jeg ikke kunne bevege meg eller ta vare på den. Litt spesielt...

men utenom det var alt greit for oss da, vi hadde med egen mat og drikke haha!

satser på at jeg får dra hjem tidligere denne gang :)

håper alle skriver om opplevelsen sin når den tid kommer!
 
Jeg skal på KK. Var der i 2018. Var strålende fornøyd. Møtte på kjempegreie folk under hele fødselen. Men natten etter ungen var født var det en ganske kjip jordmor på vakt. Vi ringte på fordi han spydde. Hva visste vel vi om at det var vanlig å være kvalm. Hun var lite forståelsesfull og ganske krass. Men alt i alt så ser jeg på det hele som en fin opplevelse.
 
Jeg skal på KK. Var der i 2018. Var strålende fornøyd. Møtte på kjempegreie folk under hele fødselen. Men natten etter ungen var født var det en ganske kjip jordmor på vakt. Vi ringte på fordi han spydde. Hva visste vel vi om at det var vanlig å være kvalm. Hun var lite forståelsesfull og ganske krass. Men alt i alt så ser jeg på det hele som en fin opplevelse.
det er jo en maks skjip måte å bli møtt på da! :/
Herlighet.

kan si at jeg hadde en veldig fin opplevelse på KK nå forrige helg ved sjekk av baby etter dager med mindre bevegelse. Ble godt tatt imot, fikk drikke og tilbud om mat, forklaring og informasjon fra JM. Veldig positiv opplevelse!
 
Back
Topp