Beretninger om begynnelser

lillepolly

Glad i forumet
Januarlykke 2019
Flere enn meg som skal se "Beretninger om begynnelsen" på Tv2 idag kl 21:45? Så såvidt en reklame om programmet i morges. Der var det alt fra gode til triste stunder. Når jeg fikk se en liten hvit kiste i 1 sekund begynte jeg å gråte, så sitter vel her og tuter snart ;) Hehe... Jeg er lettrørt uansett om jeg er gravid eller ikke ;) Så ut som et fint program værtfall :)

Sitter og venter!

Sitter klistret ja.. her blir det nok en del følelsesladde stunder fremover på onsdagskveldene!

Skogsdyret skrev:
Sitter klistret ja.. her blir det nok en del følelsesladde stunder fremover på onsdagskveldene!

hva er det for program?!

her er onsdager fra 21:40 forbeholdt Lilyhammer, i alle fall to uker til, så får vi se hvor lang tid det tar før sesong 2 dukker opp!

Utrolig trist og hjerteskjærende, men ikke minst rørende! Satt og sippa meg gjennom sluttenemoticon

Syns det er moro å se fødsler, men når det kommer små kister inn i bilde kan jeg ikke se..så jeg vil ikke se det..

dessverre er små kister en del av det å bli foreldre, for alt for mange..

jeg skjønner du syns det er tungt å se, og jeg kan skrike som en unge selv når jeg ser slikt, men jeg syns det er en viktig del av forberedelsene også!

jeg kjenner selv til 3 par som har måttet bære slike kister til deres siste hvilested, og mange av mine venner og venners bekjente har dessverre forlatt jorden i ungdomsårene, min tremenning ble påkjørt for noen år tilbake, 3 år gammel, og et par i nabobygda mista sin 6år gamle datter i leukemi, og jeg vet at for dem, så er dette en utrolig viktig del av det å ikke glemme englene sine!

det er viktig å gråte sammen, i sånne situasjoner så spiller det ingen rolle at man ikke kjenner den smerten de gjør, for man kan se den for seg... men den er nok så evig mye større enn vi noen gang kan se for oss!

jeg kjenner jeg blir sint på mennesker som ber mødre og fedre om å komme over sorgen, å gå videre! uansett om barnet var dødfødt, 1 år, 7 år eller 18. man skal ikke være nødt å bære sine barn til gravstedet....

jeg håper for alt i verden at jeg ALDRI trenger å oppleve dette, og jeg unner ikke en gang min verste fiende den smerten og sorgen, for det er en smerte og sorg som aldri går over. tid leger IKKE alle sår!

Det var ett vakkert og sterkt program. Tårene rant her også, av glede og sorgemoticon

Det er ingen foreldre som skal oppleve å måtte bære sine barn til graven! Men dessverre så er det lettere sagt enn opplevd av mange. Heldig vis så er det færre som opplever det i dag enn for 10-20-30-40 år siden. Vi blir flinkere og flinkere til å berge liv og behandle, og flinkere blir vi. 

Helt enig med deg Lollitupp om at man skal ikke be foreldrene om å komme seg over sorgen, men man kan hjelpe foreldrene til å leve med sorgen og opplevelsen. Det som har hent vil være med de hele livet, men livet kan ikke stoppe opp.

Har selv ei venninne der babyen døde i svangerskapsuke 41. Det er en tøff opplevelse for foreldrene og også oss som står de nær!!!

Synes det var ganske sterkt program jeg ja. Tenk så glade vi skal være når vi alle er friske og babyene våre har det bra. Mange som opplever sorg. Og det å miste et barn er vondt uansett når det skjer, det er helt sant. Min tante døde når hun var over 40 år og det ble for mye for bestefar, så han ble sterkt deprimert og døde et halvt år senere. Så uansett når det skjer så er det smertefult! Men sant som dere sier, man skal være flink å prate om det og ikke tenke at man skal komme over det, men leve med det. 
Jeg ser også på Lillyhammer, men det kan jeg se gratis på nett-tv, så tar det igjen senere ;)

huff, gråt masse :( måtte skru av da det ble vist fra begravelsen.

Back
Topp