Beretninger om begynnelsen...

**AM**

Elsker forumet
Kjære meg, for et sterkt program! Har grått og grått. Blir så alt for klart hvor lite som skiller sorg og glede....

Vært på valpekurs vi, så fikk det ikke med meg :/

Tina_81 skrev:
Vært på valpekurs vi, så fikk det ikke med meg :/

Kan se gratis på Sumo... :)
Men ja, en veldig sterk episode..!!

Hadde veldig lyst å se det, men bestemte meg for at jeg ikke hadde så godt av det akkurat nå. Så på Brille istedenfor...

**AM** skrev:
Kjære meg, for et sterkt program! Har grått og grått. Blir så alt for klart hvor lite som skiller sorg og glede....

Ja uff kom noen tårer her og..var et sterkt program men var alikevel veldig fint :) 

Jeg så på det jeg også, selv om gode venninner som har vært gravide tidligere rådet meg til å ikke gjøre det ;) Sterkt og gripende program som virkelig viser hvor kort vei det er mellom stor glede og stor sorg. Gråt litt jeg også, samtidig er jeg glad jeg fikk sett det.
Nå omhandler jobben min nettopp alle de barna som blir født som ikke er friske, så jeg er kanskje litt for "vant" til at ting kan gå galt..  så må av og til minne meg selv på at for hvert sykt barn som fødes fødes det maaange helt friske.. så prøve å ikke tenke på alt som kan gå galt i forhold til graviditet og fødsel, men heller på alle de gangene hvor det faktisk går helt fint :)
Blir nok sikkert å se på programmet neste uke også selv om det ble noen tårer :)

Fikk det ikke med meg på TV nei, men vurderer å se det på nettet... Lurer bare på til de av dere som så det igår, hvor "ille" er det? Jeg er ekstremt sentimental og utrolig sippete om dagen, og griner veldig lett av ting på TV'en... Tror muligens at å se et slikt programm nå ville være en for stor påkjenning for meg til at det ville vært vert det. Men er sammtidig kjempe intressert og lurer på alt som har med gravidited of fødsel å gjøre (naturlig nok) så jeg har litt lyst til å se det også... Men handler det kun om sorgen over å miste et barn? (isåfall skal jeg ikke se det) Eller er det også mer informativt om andre askpekter ved det å få barn? Ikke bare død og super triste ting liksom? :S

Var ikke bare sorg og elendighet heldigvis :) Kort fortalt fikk vi se historien til et par som gikk gravid med tvillinger hvor den ene ble konstatert død i uke 18, men måtte fødes på natrulig vis i uke 30 *ett eller annet*, samtidig som sin friske og levende tvillingsøster. Vi fikk også følge en annen tvillingmor hvor den ene tvillingen vokste dårligere enn den andre, og fødsel ble dermed satt i gang. Det endte til slutt opp med keisersnitt, og to friske og fine jenter ble resultatet :) Så, vi fikk ta del i både sorg og det å planlegge begravelse for det ene barnet sitt samtidig som man gleder seg over det andre, og det å plutselig måtte "akuttføde" pga bekymringer for den ene tvillingen, men med veldig fint resultat. Vi får også følge jordmødrene i løpet av dagen, og sett litt hva deres jobb innebærer.
Fint program som både framkalte triste- og glade tårer fra min side :)

Takk CC, tenker jeg tar meg en titt i kveld jeg! Får lure samboern til å se på også, så har jeg en skulder å sutre på! ;)

En utrolig serie det ja! Kommer nok til å se alle sammen :)

Jeg kom meg ikke gjennom reklamen engang uten å felle noen tårer, så satt og gråt som en liten unge gjennom hele programmet.. Ikke nødvendigvis fordi det var trist (noe det også var) men det setter ting litt i perspektiv. Livet er så skjørt! Fint og sterkt program, skjønner godt hvorfor noen velger å se på noe annet :P Skal definitivt se neste uke også. Vet dere om alle episodene skal være fra høy-risiko avdelingen? Det kan bli sterk kost!

Back
Topp