Beregning av termin

Freyja

Flørter med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg blir ikke klok på beregning av termin.. Hadde uttak 11. nov og innsett 14. nov.

Klinikken sa først jeg hadde termin 8. aug, mens jordmor sier 5. aug. På oul sa de også 8. aug da de går ut i fra innsett? Selv har jeg trodd 6. aug, men blir forvirret. Spurte klinikken igjen og da sa de plutselig 5. aug i stedet. :banghead: Føder jo snart og kunne tenkt meg å vite hvor langt på vei jeg er da han kommer. Hvordan hadde dere beregnet det?/Hva har dere fått beskjed om på deres klinikk?

Det varierer faktisk fra klinikkene. Reel termin er beregnet med uttak som eggløsning.

Helt riktig som Tiger skriver. Uttaksdagen er du 2+0, så er bare å regne på det eller legge inn i terminkalkulatoren. Hvilken dato er oppgitt på helsekortet ditt? Er dette sykehuset vil beregne som termin.

Med uttak 11.11.19 får du termin 6 aug. Så du har selv da satt riktig dato.

Helt riktig som Tiger skriver. Uttaksdagen er du 2+0, så er bare å regne på det eller legge inn i terminkalkulatoren. Hvilken dato er oppgitt på helsekortet ditt? Er dette sykehuset vil beregne som termin.

Med uttak 11.11.19 får du termin 6 aug. Så du har selv da satt riktig dato.

På OUL på sykehuset satt de 8. aug. Der mente de at man går ut i fra innsett, selv om jeg argumenterte for at uttaksdatoen blir jo "eggløsningsdag" og dermed 2+0. Kommunejordmor er enig med meg, men vil ikke gå i mot sykehuset, så 8. aug. står på helsekortet. Ved evt overtid har jo faktisk dagene en del å si, så blir litt oppgitt over hvor mye fram og tilbake det er. Godt det ikke bare er meg som tenker 6.aug blir riktig :rolleyes:

På OUL på sykehuset satt de 8. aug. Der mente de at man går ut i fra innsett, selv om jeg argumenterte for at uttaksdatoen blir jo "eggløsningsdag" og dermed 2+0. Kommunejordmor er enig med meg, men vil ikke gå i mot sykehuset, så 8. aug. står på helsekortet. Ved evt overtid har jo faktisk dagene en del å si, så blir litt oppgitt over hvor mye fram og tilbake det er. Godt det ikke bare er meg som tenker 6.aug blir riktig :rolleyes:
Ja det er jo nettopp ved evt overtid at de ekstra dagene blir en viktig faktor.

Back
Topp