Beregning av termin...

Ønskemamma87

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Hei!

Er i dag 17 dpo/ 4+3...

Hadde mensen sist fra 13/12,men fikk ikke eggløsning før 3/1... den var en uke forsinka i følge cb digital testene...

Hvordan regner man da ut termin? Noen som vet det? :)

Hei!

Er i dag 17 dpo/ 4+3...

Hadde mensen sist fra 13/12,men fikk ikke eggløsning før 3/1... den var en uke forsinka i følge cb digital testene...

Oy..den vakke lett. Jeg er også 4+3 i dag og hadde eggløsning 3. januar.. men jeg hadde jo første dag i siste mens 20. desember og får sånn ca lik termindato ettersom jeg regner ut fra befruktning eller første menstruasjonsdag..

Mens du må jo få mye tidligere om du regner ut fra første mensturasjonsdag. Men jeg VIL jo tro at du må regne ut fra befruktningsdagen i og med at det faktisk er da prosessen settes i gang i kroppen? Egget er jo ikke noe "mer modent" selv om det brukte litt lenger tid på å løsne liksom...

Sniker fra juni, men jeg tror at om du får time hos legen og forklarer dette så vil du bli henvist til tidlig ultralyd i ca uke 8 for å finne ut hvor langt du er på vei:-)
Går nok utfra første dag i siste menstruasjon frem til da :-)
Var det jeg fikk beskjed om hvertfall selv om jeg sa at jeg hadde tatt el tester og visste at el var forsinket, men var bare glad for å få en tidlig ul, hadde nok gått privat hvis ikke :-)

ImageUploadedByBV Forum1453290616.420731.jpg

Hei!

Er i dag 17 dpo/ 4+3...

Gratulerer så mye:)
Jeg er i samme situasjon som deg (hadde sen eggløsning, så kan ikke regne fra første dag i menstruasjonen. Gå inn her: http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/ og velg "beregn fra unnfangelse" (jeg valgte dagen etter positiv el test)
:)

Back
Topp