Beregning av termin!?

2725020070603

Glad i forumet
Jeg forstår ikke hvordan man regner ut termin.... når jeg plotter inn første dag ved sist mensen, får jeg opp den datoen som regnes slik legen går ut ifra
.. men jeg har lang syklus og vet med sikkerhet, grunnet el-tester, at befuktingen skjedde 5-7 dager etter antatt i legens beregning. Likevel blir det ikke justert og får beskjed om at termin "bare regnes ut sånn"...

Vil jo helst ha rett termin med tanke på permisjon osv... noen med erfaring?

På OUL blir den endelige terminen satt som skal brukes når en søker permisjon. Da blir den ofte justert litt iforhold til utrekning fra siste mens. Det var ivertfall slik da jeg var gravid sist, rekner med det fortsatt er slik ;)

Min beregning og legens beregning stemmer heller ikke helt. Jeg har ganske korte sykluser, men legen min sa også at hun ikke kunne legge det inn i sin kalkulator, så hun måtte beregne ut fra 28-dagers syklus.. derfor veldig spent hva de sier på ultralyd på mandag. :-) men innen du ska søke permisjon har du vært på oul, og den er jo mer eksakt. :-)

Du kan rekne den ut selv på terminkalkulatoren.no, mener du kan velge har lang syklus du har og første dag i sistr mens ellrr bruke befruktnings datoen om du kan den! :-) det gjorde hvertfall jeg ;-)

Back
Topp