Beregning av termin

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Hvordan regner jeg ut rett termin ved ivf egentlig? Bruker jeg uttaks eller innsettsdato? Hører til st Olavs hvis det har noen betydning

På ferskforsøk bruker du uttaksdagen som da er befruktningsdag fikk jeg beskjed om i Porsgrunn sist, på fryseforsøk har jeg brukt innsettdagen som befruktningsdag, men legger til antall dager egget er :-)

Jeg brukte uttaksdag, men etter ul viste seg at dagen etter uttak hadde passet bedre til embryoets utvikling. :) Mener også at de sa på klinikken at de ble befruktet en stund etter uttak, så kan vel passe bedre. Men, det er jo kun snakk om en dag fra eller til :) Jeg regner fortsatt fra uttaksdato når jeg skal se hvor langt jeg er på vei :)

På sykehuset der jeg hadde all oppfølging etter at jeg ble gravid, brukte de dagen mellom uttak og innsett for å bestemme termin (hvilket samsvarte nøyaktig med først embryo og etter hvert fosters utvikling og størrelse). Det gjorde også klinikken som ble brukt. Uansett er det, som Heila skriver, kun en dag eller to forskjell, så bruk det du føler er greiest nå i begynnelsen :).

Snakket med sykehuset idag og de regnet terminen fra innsettsdato.. Så rart..

Jeg skal på ultralyd i morgen, er da 20+2 i forhold til uttak og innsett, blir spennende og høre hva de sier om termin... Har lest at de ikke er særlig gode på og lytte til pasienten og IVF innsett i forhold til termin, men beregner på sin egen måte...

Back
Topp