Beregning av svangerskap

Lois

Forelsket i forumet
Hei!

Jeg vet jo at det vanlige er å regne med lenger på et svangerskap fra første dag i siste mens, men dersom man vet eggløsningsdagen, kan man beregne fra den da? Jeg er 99% sikker på når jeg hadde eggløsning.

Jeg ser jo at det er mulig i diverse eggløsningkalkulatorer. Er det flere som regner ut fra eggløsning og ikke første dag i mensen?
 
Hei!

Jeg vet jo at det vanlige er å regne med lenger på et svangerskap fra første dag i siste mens, men dersom man vet eggløsningsdagen, kan man beregne fra den da? Jeg er 99% sikker på når jeg hadde eggløsning.

Jeg ser jo at det er mulig i diverse eggløsningkalkulatorer. Er det flere som regner ut fra eggløsning og ikke første dag i mensen?

Sniker
For din egen del kan du jo gjøre det når du vil legge inn termin i app eller telle ned til ulike milepæler, men lege/jordmor vil konsekvent bruke første dag i siste mens uansett hva du sier - frem til endelig terminsetting ved ultralyd. :) (Ved mindre du da har hatt ivf.)
 
Hei!

Jeg vet jo at det vanlige er å regne med lenger på et svangerskap fra første dag i siste mens, men dersom man vet eggløsningsdagen, kan man beregne fra den da? Jeg er 99% sikker på når jeg hadde eggløsning.

Jeg ser jo at det er mulig i diverse eggløsningkalkulatorer. Er det flere som regner ut fra eggløsning og ikke første dag i mensen?
Regne ifra eggløsning, men så lenge du har hatt sex jevnt så e de faktisk ikkje garantert at du veit dato sjøl om du veit ;) derfor helsevesenet regner fra menstermin.
Denne gangen veit eg eggløsning, og den dagen var også einaste dag me hadde sex. Ifølge menstermin er eg 10+1, men det er heilt umulig, eg kan max være 9+1. Så følger kun EL-termin :)
 
Back
Topp