Skrapelodd
Blir kjent med forumet
Hei! Er det noen flere som har samme problem? Foreldrepengene baseres jo bare på 3 mnd inntekt, og på den lønnsslippen jeg fikk nå i juni så er jeg trukket en del i ferietrekk. Så skatteberegningsgrunnlaget er mer enn 10 000 mindre enn det jeg har jobba for (ca 1/3 av lønna). Jeg ringte både nav og sjefen i dag, og nav sa det var opp til arbeidsplassen hvordan de rapporterer inn inntektsmelding. Sjefen visste ikke, fordi lønnskontoret er eksternt og vanskelig å kontakte,men hun sendte en mail.
Jeg har fått feriepenger og en mye større utbetaling enn jeg bruker, men jeg går utifra at der er skatteberegningsgrunnlaget lønnskontoret bruker når de sender inn inntektsmelding...?
Noen som har samme problem som meg? Er jo veldig urettferdig om jeg skal tjene 1/3 mindre denne måneden, når de bare ser på tre måneder med inntekt... nav sa også at "det kunne slå negativt ut". Blir bekymra!
Jeg har fått feriepenger og en mye større utbetaling enn jeg bruker, men jeg går utifra at der er skatteberegningsgrunnlaget lønnskontoret bruker når de sender inn inntektsmelding...?
Noen som har samme problem som meg? Er jo veldig urettferdig om jeg skal tjene 1/3 mindre denne måneden, når de bare ser på tre måneder med inntekt... nav sa også at "det kunne slå negativt ut". Blir bekymra!