Beregne termin

Thoane

Betatt av forumet
Påskekyllingene 2020
Må bare høre litt med dere. Hvordan regner dere :)
Jeg har brukt forskjellige termin kalkulatorer. Og de fleste bruker jo første dag i siste menstruasjon. Og siden vi skulle i gang med Ivf så undersøkte jeg ikke eggløsningen denne mnd. Eneste testen jeg tok var en EL test som var negativ,men på vei til å bli posiv. Så enten hadde EL vært eller skulle være neste dag.
Til poenget..
Ville dere bare brukt siste dag i menstruasjon frem til oul? Eller gjettet litt på EL iforhold til den nesten positive testen? Kan legge til at ved å gjette meg frem til EL så "stemmer" hcg målingene mer, da er nivået mitt mer gjennomsnittlig og litt under gjennomsnittet ved å bruke menstruasjonen :happy: I disse seige dagene så teller hver dag :p Menstruasjonssyklus sier 6+1 og min ville gjetting sier 5+6. Liten forskjell, jeg vet.

Det er jo bare to dagers forskjell, så det er ikke så viktig. Jeg har helt normale og stabile sykluser, og bruker derfor menstermin. Det er jo det helsevesenet gjør også, de forholder seg ikke til noen annen termin enn menstermin frem til etter ordinær ultralyd.

Jeg er litt i samme dilemma. Hadde mensen da jeg tok ut p-staven. Fikk den 16/7 og tok ut staven 19/7. Legen bruker 16/7 som første dag i mensen. Men altså - eggløsning kan ha vært alt fra 20/7 til 30/7 :hilarious::pompus:
Så jeg er veldig spent på ultralyd vi skal på 19/9!! :rolleyes:

Hadde en syklus på opp i 70 dager.. Så hvis jeg skal følge den så er jeg 4 måneder på vei minst :eek: men fikk vite hvor langt jeg var på vei hos gynekolog :)

Hadde en syklus på opp i 70 dager.. Så hvis jeg skal følge den så er jeg 4 måneder på vei minst :eek: men fikk vite hvor langt jeg var på vei hos gynekolog :)
Ja, det blir noe annet, og helsevesenet tar også sykluslengde med i beregningen.

Jeg kan ikke bruke menstermin og snurredingsen de bruker, for jeg hadde lang syklus med EL på CD 27 eller 28! Størrelsen på embryo på TUL bekreftet også når EL hadde vært! Om man har en ganske normal syklus så kan man fint bruke menstermin foreløpig! Er uansett den terminen som blir målt på OUL som blir gjeldende!

Må bare høre litt med dere. Hvordan regner dere :)
Jeg har brukt forskjellige termin kalkulatorer. Og de fleste bruker jo første dag i siste menstruasjon. Og siden vi skulle i gang med Ivf så undersøkte jeg ikke eggløsningen denne mnd. Eneste testen jeg tok var en EL test som var negativ,men på vei til å bli posiv. Så enten hadde EL vært eller skulle være neste dag.
Til poenget..
Ville dere bare brukt siste dag i menstruasjon frem til oul? Eller gjettet litt på EL iforhold til den nesten positive testen? Kan legge til at ved å gjette meg frem til EL så "stemmer" hcg målingene mer, da er nivået mitt mer gjennomsnittlig og litt under gjennomsnittet ved å bruke menstruasjonen :happy: I disse seige dagene så teller hver dag :p Menstruasjonssyklus sier 6+1 og min ville gjetting sier 5+6. Liten forskjell, jeg vet.

Jeg vet med mine lange og ustabile sykluser at det var lite sannsynlig å regne med mens termin etter 28 dager. Men jeg brukte den som «så langt er jeg maks på vei», så trakk jeg fra en uke å tenkte den var mer realistisk. Tok også ukesindikator tester for å dobbelt sjekke litt..
Fekk tul og den var ganske lik når jeg hadde trekt fra en uke.

Takk for innspill alle sammen :) jeg har syklus på 30-32 dager så jeg har brukt de kalkulatoren hvor man kan endre sykluslengde. Så da er det ikke sikkert jeg er så langt unna ;) Tul neste fredag, så blir kanskje litt klokere da. Noe jeg er ekstremt spent på. Håper så inderlig det er et fint lite hjerte som banker :Heartred

Har syklus på 30 dager, med EL rundt CD16. Så da bruker jeg CD3 som første dag i graviditeten. Regner med det evt. blir rettet på TUL i uke 12:)

Back
Topp