beregne termin

Neinei

Forumet er livet
VIP
Februarlykke 2016
Mailykke 2018
Jeg er 7+5 i dag i følge legen.
Var på tidlig ul i dag, og fikk da vite at jeg er lenger på vei enn antatt.
Men da dukker jo spørsmålet opp:
Hvordan beregner jeg ny termin?
Sånn.... Jeg har beregnet ut fra siste mens 21. mai, og 28 dagers syklus, sånn siden jeg ikke har peiling på hvor lang syklus jeg har.
Men når jeg er lenger på vei enn jeg trodde, flyttes termindatoen da?
Eller?
 
Hvor mye lenger på vei mente ul du var da? Det er ørsmå marginer på ul så tidlig, så følg terminen du har fram til OUL du :)
 
Er bare et par dager altså, så det er for så vidt greit, men jeg skal ha samtale med skolen, NAV, jobb og Lånekassen så jeg vil helst ha terminen til å stemme...
 
Flytt terminen nærmere med det antallet dager legen sa du var lenger, så har du en foreløpig termin :-) Ul er ganske presist selv så tidlig etter min erfaring. En sønn som kom på terminen jeg fikk på tidlig ul blandt annet:-) Men alle har foreløpig termin frem til OUL :-)
 
Greia er jo at jeg må snakke med alle disse før uke 18. Skolen starter jo (hvis jeg skal begynne) om 4-5 uker, og jeg begynner å få dårlig tid ;) tenker at jeg forholder meg til ca, og bare satser på at det ordner seg
 
Greia er jo at jeg må snakke med alle disse før uke 18. Skolen starter jo (hvis jeg skal begynne) om 4-5 uker, og jeg begynner å få dårlig tid ;) tenker at jeg forholder meg til ca, og bare satser på at det ordner seg
Alle forholder seg til ca termin før oul så det går nok veldig greit :-) Mensterminen er jo bare en pekepinn:-)
 
Greia er jo at jeg må snakke med alle disse før uke 18. Skolen starter jo (hvis jeg skal begynne) om 4-5 uker, og jeg begynner å få dårlig tid ;) tenker at jeg forholder meg til ca, og bare satser på at det ordner seg

Termin er jo bare antatt dato, du kan jo føde flere uker før og 10 dager senere, så tror ikke det er så farlig om du ikke vet eksakt termindato. Hvor langt trodde du at du var påvei da? Det er jo bare å trekke fra antall dager du er lengre :)
 
Back
Topp