beregne termin?

mariolau

Forelsket i forumet
hei, jeg vet ikke hvor lang syklusen min er, den har vært helt på bærtur de siste 6 mnd. 
første dag med siste mens er 8/10. men når jeg tok digital test så ble jeg så usikker, for den viste at jeg var noe kortere på vei da, hva skal jeg gjøre? 

er 7+6 eller 8+6, skal jo på tidlig ul den 22/12, men bare lurer på hva dere ville gjort?

Digitale tester med ukeindikasjon skal man ikke stole 100% på altså. Så om siste mens startet 8/10 er du uansett 8+6 på vei..
Du kan produsere mer/mindre HCG enn "normalt" noe som da avgjør ukesindikasjonen på digitaltesten. det er vanskelig å vite nå akkurat når befruktningen fant sted. Om man ikke har blitt gravid f.eks ved innsetting av egg er det vanskelig å være 100% sikker på det.

Sikker termin vil du få på ordinær UL :) Da regner de ut ifht størrelsen på fosteret.

takk for svar, ja men da tar jeg å følger mensterminen min til ul:) husker jeg tok eggløsningstest den 25-26 som var positiv, men man vet jo ikke 100% når ting skjer. får vente å se.

Da jeg tok digital testen på kvelden 3 dager før testdagen så viste min test 2-3, og jeg VET når jeg ble gravid pga prøverør, så de er ikke til å stole på sånn sett... Ville stolt på menstermin frem til tidlig ultralyd :)

Hvor mange dager ut i syklusen var du da du hadde positiv el-test?

Ikm er da ca 14 dager etter el, så jeg hadde bare lagt sammen dagene fra 8/10 og frem til positiv el-test og lagt til 14 dager og så brukt den sykluslengden for å beregne omtrentlig termin.

når jeg regnet det slik du nevnte, så får jeg en syklus på 32:) får bare ta det inntil vi har vært på ul:)

Back
Topp