Beregne riktig

mammatilen_90

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Oktobergull 2022
Hei,

Kan noen hjelpe meg beregne riktig uke + dager?

Forrige mens var 17.01.22. Jeg satt inn 5 dagers egg (blastocyst) 02.02.22. Er da 22 DPO i dag: 5 dager + 17 dager etter innsett av egget. Har ca 25/26 lang syklus.

Lastet ned og bruker preglife som sier 5 + 1 i dag. Med termin 24.10.22. La da inn 26 dagers syklus.

Men andre apper sier mye kortere? Hva er riktig?

Vil bestille ultralyd for å se hjertet slå og da er det jo stor forskjell på noen dager :nailbiting:

Takk for hjelp.

Vi har akkurat like lang syklus ser jeg og siste mens på samme dag, haha. Alle appene mine regner at jeg er 5+1 idag hvertfall :happy:

Når embryo var 5 dager ved innsett så regnes du som 2+5 på den dagen. Så når jeg da regner meg fram så er du 5+1 nå. Det at du får forskjellige termindatoer på forskjellige apper er fordi termin har flere måter å regnes på. I Norge har vi to forskjellige. Noen regner termin for 40+2 og noen regner 40+3. I utlandet regner de 40+0. Så da er det jo ikke rart det blir forvirring og rot. Hehe.

Jeg lurte nemlig på det her fordi klinikken jeg gikk hos satte min termin til 7. Oktober og det fikk jeg ikke til å stemme. Da viser det seg at de regner termin for å være 40+0. Jeg følger babyverden sin utregning som da er 40+3 så da ble min termin 10. Oktober. Jeg fikk alt dette forklart av noen flinke damer inne på assistert befruktning gruppa. ❤

Vi har akkurat like lang syklus ser jeg og siste mens på samme dag, haha. Alle appene mine regner at jeg er 5+1 idag hvertfall :happy:

Så artig det er helt likt! Så da er vi 5 + 2 i dag? Får jeg bare bruke den jeg fikk fra preglife siden den ser ut til å stemme. Fikk mange dager mindre med de andre appen men kanskje fordi syklusen ikke er standard 28 dager.

Når embryo var 5 dager ved innsett så regnes du som 2+5 på den dagen. Så når jeg da regner meg fram så er du 5+1 nå. Det at du får forskjellige termindatoer på forskjellige apper er fordi termin har flere måter å regnes på. I Norge har vi to forskjellige. Noen regner termin for 40+2 og noen regner 40+3. I utlandet regner de 40+0. Så da er det jo ikke rart det blir forvirring og rot. Hehe.

Jeg lurte nemlig på det her fordi klinikken jeg gikk hos satte min termin til 7. Oktober og det fikk jeg ikke til å stemme. Da viser det seg at de regner termin for å være 40+0. Jeg følger babyverden sin utregning som da er 40+3 så da ble min termin 10. Oktober. Jeg fikk alt dette forklart av noen flinke damer inne på assistert befruktning gruppa. ❤

Takk for god forklaring! Da holder jeg meg til at den jeg fikk fra preglife stemte og at jeg i dag skal være 5 + 2. :cat:

Når tror du vi kan se hjertet? Jeg kjenner jeg har veldig behov for å se at alt står bra til så jeg kan glede meg litt.

Hei,

Kan noen hjelpe meg beregne riktig uke + dager?

Forrige mens var 17.01.22. Jeg satt inn 5 dagers egg (blastocyst) 02.02.22. Er da 22 DPO i dag: 5 dager + 17 dager etter innsett av egget. Har ca 25/26 lang syklus.

Lastet ned og bruker preglife som sier 5 + 1 i dag. Med termin 24.10.22. La da inn 26 dagers syklus.

Men andre apper sier mye kortere? Hva er riktig?

Vil bestille ultralyd for å se hjertet slå og da er det jo stor forskjell på noen dager :nailbiting:

Takk for hjelp.
Jeg satt også inn 5 dagers blasto den 02.02. :D Så vi ligger akkurat lik!
5+2 i dag og termin 24.10. i følge de fleste norske appene :p jeg skal på tidlig ultralyd når jeg er 6+5, var klinikken selv som satt opp timen. Men om du bestiller privat ville jeg bestilt til ca.7+0.

Jeg satt også inn 5 dagers blasto den 02.02. :D Så vi ligger akkurat lik!
5+2 i dag og termin 24.10. i følge de fleste norske appene :p jeg skal på tidlig ultralyd når jeg er 6+5, var klinikken selv som satt opp timen. Men om du bestiller privat ville jeg bestilt til ca.7+0.

Så artig vi er 3 stykker med samme dato :D

Jeg har lang reisevei så måtte bestille på lokale sykehuset og fikk ikke før 8 + 1 (hvis jeg har regnet riktig) har veldig lyst å sjekke at hjertet slår først.. Men hvis det bare er en uke forskjell kanskje jeg klarer å vente :rolleyes:

Jeg var til legen i går pga ryggen og hun mente at 40 + 2 var slik de skulle beregne og påpekte også fra et brev fra St. Olavs at jeg da skulle vært 5 + 4 i dag istedenfor 5 + 5. Tror jeg fortsatt velger å tro på 40 + 3 odellen bare fordi det er mer optimistisl for min egen del.

ok så nå begynner jeg å mase litt om dette igjen.

Jeg var ståleklar på at jeg er 9+3 i dag fordi alt dette vi resonerte til over. MEN!

Legen sier 9+0, jordmor sier 9+0, sykehuset på ultralyd sa 9+0 ish.

De beregner da fra siste dag i siste mens som da var 17.01.22.

Skal jeg bare begynne å tenke 9+0 jeg også eller holde på 9+3 som jeg har fulgt hele veien og som alle her var enige om at stemte? :( Det er oppmuntrende å være lenger på vei haha

ok så nå begynner jeg å mase litt om dette igjen.

Jeg var ståleklar på at jeg er 9+3 i dag fordi alt dette vi resonerte til over. MEN!

Legen sier 9+0, jordmor sier 9+0, sykehuset på ultralyd sa 9+0 ish.

De beregner da fra siste dag i siste mens som da var 17.01.22.

Skal jeg bare begynne å tenke 9+0 jeg også eller holde på 9+3 som jeg har fulgt hele veien og som alle her var enige om at stemte? :( Det er oppmuntrende å være lenger på vei haha
Har du nevnt at det var IVF? Første dag i siste mens er jo ikke relevant når det er IVF. Har ikke du fått en termindato fra klinikken din?

Har du nevnt at det var IVF? Første dag i siste mens er jo ikke relevant når det er IVF. Har ikke du fått en termindato fra klinikken din?

Ja har sagt det var ivf men de sier bare "her beregner vi fra siste dag i siste mens".

Fikk ikke termindato fra St. Olavs. Er det normalt?

Det er jo bare tre dager forskjell og man skal jo til slutt bare forholde seg til ultralyd termin men det er litt deprimerende å gå tilbake tre dager

Ja har sagt det var ivf men de sier bare "her beregner vi fra siste dag i siste mens".

Det er jo bare tre dager forskjell og man skal jo til slutt bare forholde seg til ultralyd termin men det er litt deprimerende å gå tilbake tre dager

Ja, det er normalt å få termin på IVF-klinikken man går til. IVF-terminen er sikrere enn UL-terminen andre får senere. På Haukeland får man med et skriv når man kommer til UL-kontroll etter positiv test med termindato og beskjed om at den ikke skal flyttes.

Ja, det er normalt å få termin på IVF-klinikken man går til. IVF-terminen er sikrere enn UL-terminen andre får senere. På Haukeland får man med et skriv når man kommer til UL-kontroll etter positiv test med termindato og beskjed om at den ikke skal flyttes.
Ja, samme i Haugesund.

Nei, du skal få IVF termin fra klinikken din ut ifra egguttaksdagen eller innsett. Den datoen skal ikke flyttes på ordinær ultralyd heller. I Haugesund fikk jeg med et brev ved TUL med termindato, den sa jeg til jordmor og hun noterte den ned i helsekortet og noterte at det er IVF-termin som ikke skal flyttes på- Så jeg ville ringt St. Olavs og spurt dem, og så kan alle andre bare si hva de vil, den datoen du får der er din termindato ;)

IVF skal ikke flyttes. Hilsen hun som fødte uke 27, med et barn som var målt større. Men organene (spesielt lungene) var bare 26 uker da jeg ble lagt inn.

Takk for svar. Kanksje jeg ikke skal gi meg riktig enda da!

Skal ring ekllinikken og høre om de pleier å gi ut termindato.

irriterende når jeg har sagt til alle jeg har vært borti mtp. denne graviditeten at de beregner med siste dag i siste mens.

Back
Topp