Beregne riktig termin

vanillamom

Flørter med forumet
Jeg var på ulyralyd ved stavanger sykehuset forrige ukebog der fikk jeg termindato 3/10.

Idag var jeg på ultralyd ved Riksen i Oslo. Er 19+5. Men fikk termibdato 5/10.. blir ikke dette litt feil.. ifølge dems beregning er jeg 19+5 da gar vel jeg termindato 3/10.. og ikke senere??

Jeg skjønner ikke all denne beregningen jeg heller, men ifølge BV er jeg 19+5 og ifølge jordmor på oul er jeg 19+6 og har termin 6.okt :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg og synes dette er vanskelig. Har termin 6 oktober og er, i følge jordmor, 19+4.. Forstå det de som vil..

Da har jeg regnet på dette. Mandag 6 oktober er jeg 40+2 som regnes som et fullgått svangerskap. Dvs at jeg er 20 uker på lørdag. Da er jeg 19+ 4 i dag.
Hvis du er 19+5, så er termin 5 oktober.
Har hørt at det blir brukt to ulike måter å beregne termin i dette landet.

Dette med beregninga er helt forvirrende tror jeg. Har selv ikke tro på den men gleder meg til å møte den lille i magen hvertfall :-)

Ved forrige svangerskap regnet gynekologen 40+2. Denne gangen blir fikk jeg termin basert på 40+3... Men spiller ingen rolle. Kommer sikkert ikke på termin, og 1dag er ikke mye. Jeg er like langt på vei uansett hvordan de regner:)

Sent from my iPad using BV Forum

Har lurt på det samme selv... Jordmor på ultralyd satte termin til 16. oktober, og i følge henne er jeg 22+2 i dag (dette stemmer med babyverden-app). Mine egne beregninger ut i fra mens sier at jeg er 22+5. Men, når jeg tastet inn termindato 16. på en annen app på tlf kommer de opp at jeg bare er 21+5...

Har valgt å forholde meg til jordmor/ultralyd (og babyverden, siden den siser det samme)! :-)

Back
Topp