Beredskapshjem og gaviditet.

spirelire

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
noen?
Litt spent på rettighetene mine rundt foreldrepenger og hva om man står midt i mellom to plasseringer?
Kan ikke tenke meg at man får nytt barn plassert i f.eks. 7 måned i graviditeten. Det er jo ikke ønskelig heller.
Vi har kontrakt, men ingen rett på lønn når vi ikke har plassering.

Hadde ringt til nav :) men tenker at foreldrepenger regnes utifra 6 av de siste 10 mnd. Så har du ikke inntekt da, har du vel heller ikke rett på foreldrepenger? Godt mulig jeg er på jordet her, men ta en kjapp tlf til nav :)

Jeg har vanlig inntekt, men arbeidet er veldig ustabilt, og da risikerer vi å sitte uten plassering. (Om barnet vi har nå flytter når jeg er 5.5 mnd f.eks) Jeg irriterer meg egentlig litt over det som for meg virker å være dårlige arbeidsrettigheter i dette yrket. Jeg er å regne for oppdragstaker :)
Det blir vel ikke riktig å sykemelde seg når grunnlaget er at man ikke kan ta på seg ny plassering heller. Og sykemelding for oppdragstakere krever vel forsikring. Hadde vært flott og møtt noen likesinnede med erfaring :-)

Jeg lurer litt på om dette faller inn under svangerskapspenger. Det kan du få frem til permisjon om du ikke kan stå i jobben fram til permisjon på grunn av arbeidsoppgaver. Jeg tenker dette høres ut som et slikt tilfelle. Lege eller jordmor kan hjelpe til med det.

jeg har jobbet med statlige familiehjem, tror de har samme kontraktene og betingelsene som beredskapshjem. I såfall har man krav på foreldrepenger hvis man har hatt oppdrag/inntekt 6 av de siste 10 mnd. Og rett på permisjon i inntill 38 uker dersom man har foreldrepenger fra nav

Back
Topp