M
Mamma_Lillemor
Guest
Fikk nettopp telefon fra jobben der jeg har en 7% stilling, altså hver 3. lørdag. De mangler folk neste lørdag, og må trolig beordre og jeg står visst som nr 1 på beordringslista.. Jeg jobbet lørdag ekstra for to helger siden, og skal jobbe lørdag i morgen. Så vil de beordre meg på jobb neste lørdag også.
Kan de beordre folk med 1 ukes varsel liksom? Vi har planer neste helg, men ikke tungtveiende grunner. Har hatt planer med noen andre vennepar i flere uker - men det er ikke viktigere planer enn hva alle andre har akkurat. Så om jeg beordres må jeg vel bare pent stille opp. Men jeg synes bare det er så rart at de kan beordre når de vet om det så lang tid i forveien? Det er ikke akkurat sykdom eller plutselig oppstått krise.
Kan veldig lite om dette. Jobber i helsevesenet.
Kan noen informere meg litt rundt dette?
Kan de beordre folk med 1 ukes varsel liksom? Vi har planer neste helg, men ikke tungtveiende grunner. Har hatt planer med noen andre vennepar i flere uker - men det er ikke viktigere planer enn hva alle andre har akkurat. Så om jeg beordres må jeg vel bare pent stille opp. Men jeg synes bare det er så rart at de kan beordre når de vet om det så lang tid i forveien? Det er ikke akkurat sykdom eller plutselig oppstått krise.
Kan veldig lite om dette. Jobber i helsevesenet.
Kan noen informere meg litt rundt dette?