Bensinen er for billig til at folk dropper bilen. *link*

Uansett hvor dyr bensinen blir, kommer jeg ikke til å droppe bilen, fordi vi ikke har noen andre transportmidler her jeg bor. Forresten, de tenker ikke på at offentlig transport som buss også går på bensin/diesel? Og at hvis de skrur opp prisene, blir det automatisk dyrere å reise med bussen, ergo - poenget borte?

Altså, jeg kan ikke droppe bilen sånn jeg bor nå. Så herer det bare å punge ut om dieselen koster en krone eller førti pr liter!

ORIGINAL: Seemless

Uansett hvor dyr bensinen blir, kommer jeg ikke til å droppe bilen, fordi vi ikke har noen andre transportmidler her jeg bor. Forresten, de tenker ikke på at offentlig transport som buss også går på bensin/diesel? Og at hvis de skrur opp prisene, blir det automatisk dyrere å reise med bussen, ergo - poenget borte?

Flere og flere busser går på biodiesel, altså avfall - det er det i hvert fall god tilgang på! Dersom flere ville kjøre kollektivt ville busselskapene kunne investert i flere biobusser også. [:)]

Jeg bor på landet, så for oss er det enn så lenge umulig å kjøre kollektivt, men da vi bodde i by brukte jeg helst buss eller sykkel til jobb. Nå bor vi 15 min kjøring unna bhg og jobb, så sykling er uaktuelt, men vi skal jo flytte nærmere etter hvert og da tenker jeg å bli flink til å sykle eller gå igjen!

Forøvrig er bensinen billigere nå enn den var for 25-30 år siden - sett opp mot inntektene våre. Skulle den vært reelt dyrere skulle den ha kostet godt over 20 kr pr liter. [;)]

For min del vil ikke bensinprisen påvirke hvor mye jeg kjører. Jeg kjører uansett ikke for moro skyld.

ORIGINAL: Seemless

Rart at ikke flere har meninger om bensinprisene [8|]

Synes jeg også

Jeg kommer ikke til å droppe bilen selv om bensinprisen stiger, dessverre.
Til det er bussforbindelsene for dårlige

Her vi bor er det IKKE noe alternativ å droppe bilen. Om jeg hadde bodd sånn som mamma f.eks. at jeg kunne ta t-bane eller noe, så hadde det jo vært noe annet, men her går det buss fordi mandag, onsdag og fredag, og da kun en gang hver vei, utenom skolebussen da.

Neppe noe reelt alternativ nei.

Jeg sitter egentlig bare å venter på at det skal bli fritt for olje, sånn at oljekrisen kan bli over and done with, og dermed kan oljeselskapene grave fram disse alternative greiene de har liggende i skrivebordskuffen.

ORIGINAL: Inmari

For min del vil ikke bensinprisen påvirke hvor mye jeg kjører. Jeg kjører uansett ikke for moro skyld.

Sign.

ORIGINAL: Dollface

ja 14,15 er jaggu billig....... [:-]

Bensinprisene er jaggu forjævlige, sa brura og kjøpte seg ei flaske vann til 52 kr literen[8D]

grunnen til at jeg ikke engasjerer meg så veldig i BENSINprisene, er fordi jeg fyller diesel på kjerra mi.. [8D]
(den er ikke akkurat billig den heller da.. men om man fyller med mannens kort så merker man liksom ikke den utgiften så veldig godt.. hoho...)

Har ikke mulighet til å droppe bilen uansett, så det får bare være dyrt da..

Her jeg bor nå er det greit å bruke offentlig transport, men når vi flytter går det busser om morgenen og kvelden i rushtida. Rart folk bruker mye bil? Nope

Helt ærlig, så tror jeg ikke de som sykler til jobben gjør det fordi bensinen er for dyr - uansett om de dobler den enda en gang..

her er vi da avhengig av bilen, er jo 9km til nærmeste butikk og til banrehagen er det 27km en vei
og det går kun 2 busser om dagen, Så her må vi bruke bilen for å få kommet oss noe vei

Det jeg synnes er jævli er at når prisene går opp så tjener staten mer og mer penger som ikke brukes til det det ska. Ble sagt da bensinavgiten ble inført at de pengene skulle gå til å bedre veistandar og slikt,men er jo bare en brøkdel som blir brukt til det.Så dermed så tjener staten masse penger, de kunne vel heller satt ned avgiftene litt,samtidig lege til rette for de stedene som en kan bruke kolliktivt. Men ska en ha mangfoll i Norge så må en bruke bil mange steder og en bruker trailere for å frakte ting fra a til b. Dette vil også nå bli dyrere pga økte priser på disel og bensin

Back
Topp