Benk av IKEA skap/skuffer

jentungen79

Glad i forumet
Skal ha en benk i entreen, og vurderer å lage av IKEA skap. Noen som har gjort dette og som har bilde? [:)]

Aner ikke, men er nysgjerrig selv ;)

Vi har gjort det på kjøkkenet, men får desverre ikke til å legge inn bilde :(

Men vi laget en ramme som vi skrudde fast i gulvet (bare av vanlig plank, et par cm høyde), kjøpte tre IKEA-skap som vi festet "opp-ned" til rammen og la en malt og pusset sponplate oppå. Har også sitteputer på den og pynteputer 40x60 cm i ryggen.

Kjøpte sånne:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S19853626

ORIGINAL: tf

Vi har gjort det på kjøkkenet, men får desverre ikke til å legge inn bilde :(

Men vi laget en ramme som vi skrudde fast i gulvet (bare av vanlig plank, et par cm høyde), kjøpte tre IKEA-skap som vi festet "opp-ned" til rammen og la en malt og pusset sponplate oppå. Har også sitteputer på den og pynteputer 40x60 cm i ryggen.

Kjøpte sånne:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S19853626

Tusen takk [:)] God beskrivese[:)]

Får ikke til å legge inn bilde. Men vi har laget benk av 3 toppskap til kjøl/frys med benkeplate på toppen som vi festet i en firkantet ramme, samt i veggen. Vi festet skuffeinnredning på skapdørene slik at vi fikk 3 dype skuffer. Liker også at benken er like dyp som benkeplaten. Da er det plass til mange puter og lameskinn :) Lykke til!

Dette har vi også planer om bare gangen blir ferdig. Fikk tips om de skapene som er over kjøl/frys, med en solig ramme under og en benkeplate over. Men skulle gjerne hatt skuffer (og ifølge Katina er det mulig :-)). Lurer derfor på om Katina brukte vanlige IKEA kjøkkenskuffer og skapdører og fikk dette til å henge sammen og passe inni skapet? Hvis det går blir det enda finere i gangen.

Jeg lurte på å bruke IKEA skuffer og skuffefronter men de er noen cm lavere en skapet, så da må vi ha list øverst og i tillegg er skuffefrontene mye dyrere fordi man må kjøpe to i forskjellig størrelse.

ORIGINAL: Tinetare

Dette har vi også planer om bare gangen blir ferdig. Fikk tips om de skapene som er over kjøl/frys, med en solig ramme under og en benkeplate over. Men skulle gjerne hatt skuffer (og ifølge Katina er det mulig :-)). Lurer derfor på om Katina brukte vanlige IKEA kjøkkenskuffer og skapdører og fikk dette til å henge sammen og passe inni skapet? Hvis det går blir det enda finere i gangen.

Jeg lurte på å bruke IKEA skuffer og skuffefronter men de er noen cm lavere en skapet, så da må vi ha list øverst og i tillegg er skuffefrontene mye dyrere fordi man må kjøpe to i forskjellig størrelse.

Hvorfor lage ramme under? Skal gjøre det samme selv snart, og har ingen ramme-planer.. [&o]

Ellers kan jeg svare deg på det andre, da jeg nettopp har vært på Ikea og tatt mål og spurt litt [:)] I sånt overskap til kjø/frys så går det akkurat to skuffer, vanlige kjøkkenskuffer ja, de to største av de settene som er tredelte, hvis du skjønner [8D]

Se her:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29850142

Skjønner? [:)]

Min gang skal også bli fiin [:D]

Ingen som vet det med ramme under? [:)]

Er brått redd for at vi gjør feil om vi lar være..

følger veldig m her - håper på skikkelig forklaring og bilder =)=)

ORIGINAL: Annicken

følger veldig m her - håper på skikkelig forklaring og bilder =)=)

Godt å være flere [:D]

Er forøvrig en slags bruksanvisning her av ei som har gjort det, men da koblet sammen med kjøkken:

http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=587802&page=4&s=1861050a6fde956ab283de4e577a018e

MEN, jeg klarer ikke finne forklaringen på hvorfor man må ha plankeramme under, og evt hvordan man gjør dette [:)]

Jeg har veldig lyst til å se bilder! [:D]

man pleier å bruke ramme under for å få festet det til vegg og gulv om du forstår også for at det skal bli lett å få skuffer skap til å gå lett og rett og ikke sige ned. det sa snekkeren til oss når vi festet våre. 

ORIGINAL: Tinetare

Beklager sent svar! :

Jeg kjøpte bare skuffeinnmat (IKKE fronter til skuffen!), og festet den til skapdøren som hører til kjøl/frys stamme (60x35 cm) (litt styr med å måle hvor innmaten skulle festes på døra, men ellers gikk det veldig greit. Skuffene må være til 60 cm skap!

ORIGINAL: *Lindus**

Jeg får rett og slett ikke til å laste inn bilder her på BV... Vet ikke hvorfor. De ligger i i photo, og jeg får ikke konvertert dem til riktig format. Får error hver gang. Har prøvd med jpeg-fil, jpg etc, men ingen ting funker

ORIGINAL: fersken1

man pleier å bruke ramme under for å få festet det til vegg og gulv om du forstår også for at det skal bli lett å få skuffer skap til å gå lett og rett og ikke sige ned. det sa snekkeren til oss når vi festet våre. 

Takker så mye for svar [:D]

Om du har mer tålmodighet, så lurer jeg da videre på:

- hvilke planker bruker man..? [8D]

- nøyaktig Hvordan fester man dem til vegg og gulv..?

Er littegrann nybegynner, ja [:D]

ORIGINAL: *Lindus**

Er bilde på første side i denne tråden, men inkludert i kjøkken da:

http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=587802&page=4&s=1861050a6fde956ab283de4e577a018e

vi har fra ikea og brukte sokkelen som du får kjøpt der (samme sokkel som brukes kjøkken). lagde den like stor som skapene du skal ha, så festet snekkeren de fast med å snu alt opp ned for å feste det fast med hengsler. så snudde han det til bake å borret det fast i veggen med hengsler der så monterte plate på toppen. så lett kan det gjøres[:D]
det er noen som velger å ha sokkelen litt lengere inn også den i synes ca 8 cm eller no

Back
Topp