Bendiks spisemønster

FancyPants

Forumet er livet
I dag her Bendik spist dette:

0300: 135 ml
0730: 105 ml
1145: 135ml
1715: 135 ml

Og nå sover han for natta.. Høres ikke det veldig lite ut? Han kommer nok ikke til å våkne for mat før ved 03 tida. Er så engstelig for at han ikke får i seg nok, jeg.[&o]

ORIGINAL: LilleChristell

Kjenn om trekanten oppå hodet er nedsunket. Da er han dehydrert. Vis ikke så har han det bra..

Det viste jeg ikke.. smart triks å kunne! [;)]

Jøss, så bra tips LilleChristell!

Var inne å kjente nå, det er der skallen ikke har vokst sammen, right? Er veldig lite hull igjen der, men det kjentes bra ut![:)]

Han har vært like sutrete i 3 dager nå.. Går rundt for meg snart.[&:]
Men han pleier ikke å spise noe særlig mer enn dette heller. Har pleid å spise oftere, men mindre mat.

Skjønner ikke hva som gnager han for tida.. Kan jo være tenner, men det hjelper ikke så mye på humøret hans om vi smører med Dentinox. Har gitt han paracet også, uten sånn kjempeefekt. Han er rett og slett sint for tida. Ingenting er bra nok, uansett hva vi prøver.
I dag har svigermor hatt han noen timer for å avlaste litt (både sambo og jeg er i dårlig form), og han har vært like forbanna hos henne. Og plutselig begynte han å gråte når stebroren og stefaren til sambo prata til han. Er blitt redd for "fremmede" menn tydeligvis.[&:]

ORIGINAL: Teddy81

Hmm... Hørtes lite ut, men kan jo være det er nok for han! [:)] har du veid han og sett hvordan vekstkurven er da?

Vekstkurven hans hadde flata litt ut da vi var på 3 mndkontroll, men siden han var så stor når han ble født er det ingen fare foreløpig sa hs. Han var 4300 g og 54 cm lang når han ble født, 3 mnd: 6500 g og 64 cm lang.

Skal til fysio i morgen, så tenkte å veie han på nytt da..

Thea drikker 100 ml 4 til5 ganger om dagen og vokser som ho skal, så er flere som drikker lite.

ORIGINAL: floppen

Thea drikker 100 ml 4 til5 ganger om dagen og vokser som ho skal, så er flere som drikker lite.

Godt å høre! Jeg stresser meg nok litt opp, for når jeg ammet satt jeg med puppen ute hele tida, så føler at han spiste mer da. Men han gjorde jo ikke det, for hver "økt" varte jo bare i noen få min.

ORIGINAL: *Ly*

bæsjer han som vanlig? har du prøvd å gi han oftere?
noen babyer venner seg til lite mat, dersom vekten ikke øker må man gjøre noe.
Sikkert lurt å veie han i morgen. Har han gått opp fint er det ingenting å bekymre seg for.

Han bæsjer ca annenhver dag. Det som kommer er ganske "seigt" da. Softiskonsistens mener sambo..[8D]
Har prøvd å gi han oftere, men da blir han bare fly forbanna..
Fåt veie han i morgen, kan jo hende at alt er i sin skjønneste orden. Skal se om jeg får snakka litt med hs også, selv om jeg føler at hun ikke har peil på en dritt. Jeg vil vite hvorfor han er så sint og sutret om dagen. Skulle så ønske at han bare kunne sagt hva som var galt![8D]

Fint om vi begynner med trass allerede nå, teddy! [&:][8D] Da "dævver" jeg![8D]

Hvis han ikke holder seg til temaet kommer jeg til å ta opp med henne at jeg ikke er fornøyd med henne. På 3 mndkontrollen med Bendik snakket hun mer om min vekt enn gutten. Følte at hele 3 mndkontrollen var en stor vits.
Det er INGEN jeg har snakket med som er fornøyd med henne som helsesøster. Men det går dessverre ikke an å få bytta.

Hvis han tidligere har lagt greit på seg, tror jeg ikke du trenger å bekymre deg så masse om han er kvikk og rask. Om barn får for lite mat, sier de godt ifra! (Hvis de tidligere har fått nok, vel og merke)

Noen ganger spiser barn litt mindre, andre ganger litt mer, de regulerer dette veldig fint selv.

Men er jo uansett betryggende å veie, det ville jeg ha gjort imorgen hvis jeg var deg! Lykke til!

ORIGINAL: hjertebarn

ORIGINAL: fairy

Hvis han ikke holder seg til temaet kommer jeg til å ta opp med henne at jeg ikke er fornøyd med henne. På 3 mndkontrollen med Bendik snakket hun mer om min vekt enn gutten. Følte at hele 3 mndkontrollen var en stor vits.
Det er INGEN jeg har snakket med som er fornøyd med henne som helsesøster. Men det går dessverre ikke an å få bytta.

Seriøst?????????????????

Jepp. Dama mente at jeg var blitt så tynn (veide 3kg mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid). Så hun lurte på om jeg spiste nok. Jeg svarte at det gjorde jeg, men hun ga seg ikke. Spurte om HVA jeg spiste, hvor mange måltider og om jeg laget middag hver dag. jeg sa at jeg ikke lagde middag, men at sambo gjorde. og da lurte hun på hva jeg gjorde når sambo jobbet ettermiddagsskift. Spiste jeg ikke da? Svarte lettere oppgitt at selvfølgelig gjorde jeg det. Sa også at jeg syns det var vanskeligere å få i meg nok væske siden jeg ammet. Da sa hun at jeg bare måtte spise mer, for det var vann i mat. Teite helsesøster asså. hun vet jo ikke hvordan jeg så ut før jeg fikk Bendik! Og jeg er langt fra undervektig, veier 62 kg og er 167 cm høy.

Back
Topp