Bemfola

Mammalaila

Glad i forumet
Hei :)

Fikk beskjed i dag at jeg skal på kort protokoll ved neste mens om ca 14 dager. Ble litt satt ut av at vi fikk inn så fort at jeg har glemt mesteparten av det som blei sagt :rolleyes: Men, tror hu sa jeg skulle på noe som het bemfola. Det har jeg ikke gått på før. Er det i stedet for gonal f? Er det vanlig at de bytter sånn? Hva er forskjellen i så fall? Tok et raskt google søk og ser det er ferdigfylt penn det også. Hadde håpa den var i stedet for cetrotide, at jeg slapp å bruke den denna gangen. For den syns jeg var så skummel at jeg farta fram og tilbake til legekontoret hver dag så de kunne sette den på meg, og på legevakta når det var helg:p Så hadde jo vært gull om det bare er snakk om ferdigfylte penner denna gangen. Men er den i stedet for gonal f så får jeg vel de skumle cetrotide sprøytene i tillegg :rolleyes:

Her i gården er det mannlig faktor som er problemet.

Jeg har gått på både bemfola og gonal f. Bemfola er null problem, likte den faktisk bedre enn gonal f, men du må ha en antagonist i tillegg for å hindre for tidlig eggløsning. Har ikke prøvd den du nevner, men fyremadel og orgalutran, begge de er også ferdigfyllte og like lette å sette som bemfola, men de har tykkere sprøytespiss.

Jeg fikk ut litt flere egg med bemfola, derfor setter de meg på det nå igjen, ved 3. forsøk. Tror de bytter litt for å se responsen på ulike medikamenter.

Last edited:
Jeg har gått på både bemfola og gonal f. Bemfola er null problem, likte den faktisk bedre enn gonal f, men du må ha en antagonist i tillegg for å hindre for tidlig eggløsning. Har ikke prøvd den du nevner, men fyremadel og orgalutran, begge de er også ferdigfyllte og like lette å sette som bemfola, men de har tykkere sprøytespiss.

Jeg fikk ut litt flere egg med bemfola, derfor setter de meg på det nå igjen, ved 3. forsøk. Tror de bytter litt for å se responsen på ulike medikamenter.

Aha, takk for svar :) Da er det kanskje derfor jeg skal prøve den nå da. Fikk ut en del egg, men 6 var modne og 2 befrukta.
Okay. Så de ferdigfylte andre du skriver om, er de også sånn at man skrur til riktig dose og så trykker inn? Aner ikke om jeg får cetrotide igjen eller en av de du har fått. Men tykkere nål betyr vel at det kjennes bedre når man tar dem? :nailbiting:

Aha, takk for svar :) Da er det kanskje derfor jeg skal prøve den nå da. Fikk ut en del egg, men 6 var modne og 2 befrukta.
Okay. Så de ferdigfylte andre du skriver om, er de også sånn at man skrur til riktig dose og så trykker inn? Aner ikke om jeg får cetrotide igjen eller en av de du har fått. Men tykkere nål betyr vel at det kjennes bedre når man tar dem? :nailbiting:

Nei, de sprøytene med bemfola jeg har hatt/har stiller man ikke inn dose på. Er ferdigfyllt 300ie i hver pakke, som er min daglige dose. Ser ikke ut som en penn slik som gonal f, men som en liten sprøyte. Fin syltynn nål. Fyremadel og orgalutran ligner på bemfola, men med tykkere nål bare. Ikke justerbar dose her heller. Alt skal inn. Jeg synes de kjennes litt mer ja, men det går fint altså. Litt vanskeligere å få inn også, men hjelper hvis du ser på spissen for å få riktig vinkel. Håper du får en av disse, og slipper å styre med å blande og sånt.

Masse lykke til! Jeg starter opp rett før deg, sikker en uke bare.

Nei, de sprøytene med bemfola jeg har hatt/har stiller man ikke inn dose på. Er ferdigfyllt 300ie i hver pakke, som er min daglige dose. Ser ikke ut som en penn slik som gonal f, men som en liten sprøyte. Fin syltynn nål. Fyremadel og orgalutran ligner på bemfola, men med tykkere nål bare. Ikke justerbar dose her heller. Alt skal inn. Jeg synes de kjennes litt mer ja, men det går fint altså. Litt vanskeligere å få inn også, men hjelper hvis du ser på spissen for å få riktig vinkel. Håper du får en av disse, og slipper å styre med å blande og sånt.

Masse lykke til! Jeg starter opp rett før deg, sikker en uke bare.

Åååneeei :nailbiting: Er det sånne med lang sprøytespiss? :nailbiting: "Likte" gonal f og ovitrelle sprøytene fordi de ikke var sprøyte-sprøyte, men forholdsvis kort spiss. Baaah, håper jeg har fått brevet hvor det står hva jeg skal ta ut når jeg kommer hjem fra ferie til uka så jeg kan dra og hente det ut og sjekke ståa :wacky: Satt liksom et kvarter med gonalen i hånda rett over mageflesket for at hånda mi skulle dytte inn den forbanna sprøyta sist. Hver eneste kveld. Hånda levde sitt eget liv kan man si :wacky: Så no vanlig sprøyte får jeg ikke til å sette på meg sjøl. :shifty:
Masse lykke til! Blir spennende med my runde :D

Nei, spissen er ikke lang! Uff, ikke kjekt med sprøyteskrekk. Jeg var superkvalm og hadde helt vanvittig hjertebank første gang jeg skulle sette sprøyten, men nå kjenner jeg det ikke en plass. Etter neste forsøk er jeg oppe i 57 sprøytestikk. Skulle kanskje bare mangle at man venner seg til det. Dette går bra for deg også skal du se! Kan ev. mannen din sette sprøyten for deg?

Bemfola ligner på en sånn insulinpenn om du har sett det før. Den er fylt med det du skal ha, så tester man kun om den virker med en sånn «prøvedose». Så vrir man et hakk til selve dosen. Den er ikke vond å sette og jeg satt mine uten problemer. Fikk ut 7 egg, 2 befruktet, ett til innsett og et til frys. Er gravid i uke 21 Lykke til!

Nei, spissen er ikke lang! Uff, ikke kjekt med sprøyteskrekk. Jeg var superkvalm og hadde helt vanvittig hjertebank første gang jeg skulle sette sprøyten, men nå kjenner jeg det ikke en plass. Etter neste forsøk er jeg oppe i 57 sprøytestikk. Skulle kanskje bare mangle at man venner seg til det. Dette går bra for deg også skal du se! Kan ev. mannen din sette sprøyten for deg?

Ja, det er grusomt. Men jeg fikk til å sette gonalen sjøl, og opplevde skikkelig mestringsfølelse kveld etter kveld :D Haha :D
Nei, han får ikke lov! :P Han skjelver sånn på henda at det tør jeg hvertfall ikke. Men skal nok klare å få det til. Må ha trua si ;)

Bemfola ligner på en sånn insulinpenn om du har sett det før. Den er fylt med det du skal ha, så tester man kun om den virker med en sånn «prøvedose». Så vrir man et hakk til selve dosen. Den er ikke vond å sette og jeg satt mine uten problemer. Fikk ut 7 egg, 2 befruktet, ett til innsett og et til frys. Er gravid i uke 21 Lykke til!

Åh, så fint! Gratulerer :D Skal hente dem så fort jeg er hjemme fra ferie, så jeg kan se og forberede meg mentalt ;)

Jeg gikk på bemfola jeg også. De sprøytespissene var virkelig tynne og ganske korte. Jeg var veldig skeptisk før jeg satt den første, men det føltes ikke verre enn å trykke en negl lett mot huden. Overhode ingen bivirkninger eller smerter. Gikk på det i 10 dager. Fikk orgalutran i tillegg de siste 5. Sistnevnte sved bittelitt akkurat rundt stikket en liten stund etterpå. Sånn 15-30min. Kjentes greit ut akkurat i det sprøyta ble satt. Jeg fikk ut 6 egg og 5 ble befruktet. Ble til 2 blastocyster. Én har blitt til en ettåring og den andre skal snart settes inn:-)

Jeg gikk på bemfola jeg også. De sprøytespissene var virkelig tynne og ganske korte. Jeg var veldig skeptisk før jeg satt den første, men det føltes ikke verre enn å trykke en negl lett mot huden. Overhode ingen bivirkninger eller smerter. Gikk på det i 10 dager. Fikk orgalutran i tillegg de siste 5. Sistnevnte sved bittelitt akkurat rundt stikket en liten stund etterpå. Sånn 15-30min. Kjentes greit ut akkurat i det sprøyta ble satt. Jeg fikk ut 6 egg og 5 ble befruktet. Ble til 2 blastocyster. Én har blitt til en ettåring og den andre skal snart settes inn:)

Så bra :) Og bra at det funka for dere :D Jeg gleder meg til å starte igjen. Det hadde jeg ikke trodd for noen få måneder sida. Da ga jeg egentlig opp hele greia.. Håper vi er like heldige som dere, og at jeg får til å sette sprøytene selv :rolleyes:

I dag tok jeg min første bemfola sprøyte (dvs jeg fikk hjelp av en bekjent som er veterinær etter å ha prøvd sjøl i en time uten å få til å gjøre det :shifty::rolleyes:), og fy som den svei! Skal den virkelig svi sånn, eller kan det ha blitt no tull med sprøyta siden jeg prøvde og styra så fælt i over en time før den blei satt? :nailbiting:

Huffda, ser det ikke gikk så greit igår. Men ingen fare med innholdet, det tåler romtemperatur så du har ikke ødelagt noen ting! Noen ganger svir det, bare stikk et annet sted neste gang. Og husk bytte innstikksted for hver gang. Det blir bedre :) Har brukt Bemfola gjennom 4 forsøk.

Uff. Jeg har bare gode erfaringer, og merker overhode ikke at denne sprøyten går inn i huden. Håper det går bedre neste gang! Jeg tror du har vært uheldig denne første gangen.

Uff. Jeg har bare gode erfaringer, og merker overhode ikke at denne sprøyten går inn i huden. Håper det går bedre neste gang! Jeg tror du har vært uheldig denne første gangen.
Enig! Den enkleste og beste sprøyten jeg noen gang har tatt. Men etpar ganger kjente jeg den litt mer enn ellers.

Enig! Den enkleste og beste sprøyten jeg noen gang har tatt. Men etpar ganger kjente jeg den litt mer enn ellers.

Det synes jeg også! Men ja, akkurat i det nålen treffer huden har det skjedd at jeg kjenner noe. Dette er før det har gått hull. Da bare flytter jeg den og stikker den inn rett ved siden av. Har tenkt at det er bittesmå nerver i huden som man dulter borti noen ganger.

Nå svikter hukommelsen litt, men lurer på om én av mine 10 bemfola-sprøyter svei bittelitt i et par minutter. Tror det må ha vært skikkelig uflaks om det svei mye:-(

Huffda, ser det ikke gikk så greit igår. Men ingen fare med innholdet, det tåler romtemperatur så du har ikke ødelagt noen ting! Noen ganger svir det, bare stikk et annet sted neste gang. Og husk bytte innstikksted for hver gang. Det blir bedre :) Har brukt Bemfola gjennom 4 forsøk.
Nå svikter hukommelsen litt, men lurer på om én av mine 10 bemfola-sprøyter svei bittelitt i et par minutter. Tror det må ha vært skikkelig uflaks om det svei mye:-(

Det svir VELDIG hver gang. Ikke når nåla går inn, det går greit. Men når innholdet blir sprøyta inn. Da jeg tok gonal f merka jeg nesten ingenting, hverken av stikket eller av at innholdet blei sprøyta inn. Håper ikke det er fordi jeg gjør noe feil :oops::rolleyes: Gleder meg til jeg er ferdig med denna sprøyterunden :confused:

Det svir VELDIG hver gang. Ikke når nåla går inn, det går greit. Men når innholdet blir sprøyta inn. Da jeg tok gonal f merka jeg nesten ingenting, hverken av stikket eller av at innholdet blei sprøyta inn. Håper ikke det er fordi jeg gjør noe feil :oops::rolleyes: Gleder meg til jeg er ferdig med denna sprøyterunden :confused:
Kan du være allergisk mot noe i den?

Back
Topp