beltestol

Melek :)

Glad i forumet
hvilken beltestol har dere? syns de er utrolig vanskelig å velge en,her står det mellom :

cybex solution x2-fix

britax xp sict

concord transformers xt

besafe izi up x3 fix

hvilken har dere valgt?

Den nyeste til besafe:) veldig fornøyd sålangt. Ikke prøvd den så mye da firåringen kun bruker den hos besta:)

Vi er veldig fornøyd med cybex sin!:) eneste minus er at det tar litt plass. Har 2 slike seter, og har dårlig plass til noen flere bak i bilen. Har passat!:)

Vi hadde først Cybex som du nevnte her, men måtte bytte da vi fikk baby for å få plass til 3 barneseter, eneste som passet var BeSafe Izi up x3, og KJEMPE fornøyd. Liker det mye bedre enn Cybex, gutten på snart 6 sier det er bedre å sitte i, og mykere :) Så det anbefales fra oss

Vi har også et britax sete i bilen til pappaen, det er mye hardere å sitte på, så passer ikke til lengre turer synes ikke vi.

Vi har BeSafe sin. Veldig fornøyd med den :)

Sjuåringen har cybex solution x2-fix. Kjøpte det då vi kjøpte ny bil med isofix. Veldig greit sete, fint med kvilestilling og god støtte for hovudet. Har ikkje merka at det er lite plass i baksetet, men så har vi kanskje stor bil (Citroën C4 Grand Picasso, 7-seter). Eg ser dog at det er litt breiare enn broren sitt sete.

9-åringen har Britax kid plus. Heilt greit sete det og. Litt enklare å flytte nakkestøtten opp og ned her enn på cybexen, og som nevnt litt smalare.

Vi har cybex og er fornøyde.

Vi har cybex solution x2 fix i den ene bilen og er veldig fornøyd :) Uansett hva du velger, må du huske å sjekke at setet "passer" inn i din bil. Vi hadde egentlig cybexen i andre bilen,men etter en mail til leverandøren av setet fikk vi beskjed at pga belteføringa "passet" ikke setet inn og ville ikke være trygt. Syns det hørtes rart ut, men vi tok ingen sjanser ;)

Vi har Britax kidfix!
Det var rett og slett det setet guttungen satt best i, og det hadde fått nesten like god score når det ble brukt uten isofix, som med. Kjekt om vi skal sitte på med noen uten isofix, og vite at setet er like sikkert når det brukes uten de festene.
Jeg er generelt veldig glad for å ha en beltestol med isofix-fester. Jeg hadde blitt matt av å måtte feste selen for å holde setet på plass hver gang vi kjører uten barn i setet. Og det står støtt når han går ut og inn av setet.
Setet har også veldig lang rygg, noe som er et must for den lange gutten vår!

Vi har Maxicosi Airprotect til våre. Har bare isofix i den ene bilen. Ungene sitter godt, sover godt og jeg er veldig glad i den stroppen som gir setet litt ekstra stabilitet.

Har Cybex Solution x2-fix til min åtteåring (som er laaaang og slank). Han sitter supert i den stolen og den har gjort det meget godt i tester. Kan trygt anbefale den, men anbefaler å prøve stolen i deres bil da setene jo er ulike i de ulike bilene. Ikke alle stoler passer like bra i alle biler.

tusen takk for svar,blir vi tar med både bil og barn til butikken når den tid kommer. barnet blir 4 år senere i år,så det får sitte bakovervent en stund til :)

Bare husk å prøve sete i alle posisjoner slik det vil vær festet. Da slipper dere kjøp ny bil, slik jeg må nå :P :P :P

Back
Topp