Beltestol

fru_z

Glad i forumet
Hvilken beltestol har dere i bilen? Eller hvilken har du planer om å kjøpe? (Type fremovervendt 15-36 kg)

Så et på barnas hus til 699.. Britax.. Lurer på om vi skal kjøpe det jeg! :) 

Jeg bestilte nytt sete til mini i går, CYBEX Solution X2-fix. Testvinner. Har ikke prøvd den enda..

1) Beltestoler som festes med bilens belter:
  • 76 poeng - Britax Kid Plus Sict - mai 2011. Modellen selges også under merkenavnet Römer.
  • 75 poeng - Kiddy Guardian Pro 2 - mai 2011. Modellen dekker vektgruppene I, II og III. Den er også testet i Gruppe I og oppnår da 78 poeng.
  • 75 poeng - Maxi-Cosi Rodi XR - mai 2007.
  • 74 poeng - Britax Kid Plus - mai 2007. Modellen selges også under merkenavnet Römer.
  • 74 poeng - Britax Kid Plus - oktober 2009. Modellen selges også under merkenavnet Römer. I praksis samme modell som Britax Evolva 2/3 Ultra og Volvo 4-12 år.
  • 74 poeng - Britax Evolva 2/3 Ultra - oktober 2009. Modellen selges også under merkenavnet Römer. I praksis samme modell som Britax Kid Plus og Volvo 4-12 år.
  • 74 poeng - Concord Lift Evo PT - august 2006.
  • 74 poeng - Cybex Solution X - mai 2008.
  • 74 poeng - Volvo 4-12 år - oktober 2009. I praksis samme modell som Britax-modellene Kid Plus og Evolva 2/3 Ultra.

2) Beltestoler som festes med isofix:

• 78 poeng - Cybex Solution X2-fix - mai 2011. Modellen er også testet uten isofix og oppnår da 74 poeng.
  • 77 poeng - Britax Kidfix Isofix - mai 2007. Modellen selges også under merkenavnet Römer.
  • 77 poeng - Britax Kidfix Sict - mai 2011. Modellen selges også under merkenavnet Römer. Modellen er også testet uten isofix og oppnår da 74 poeng.
  • 76 poeng - Cybex Solution X-Fix - juni 2009. Modellen er også testet uten isofix og oppnår da 75 poeng.
  • 76 poeng - Kiddy Cruiserfix Pro - mai 2011. Modellen er også testet uten isofix og oppnår da 74 poeng.
  • 75 poeng - Concord Transformer T - mai 2010. Modellen er også testet uten isofix og oppnår da 60 poeng.

Vi har Britax KidFix SICT tror jeg det heter. Er veldig fornøyd med det! Hadde nok valgt det igjen, men hadde også sjekket ut det nye fra BeSafe som har evnen til å "vri" seg i kollisjon. 

Live2Learn skrev:

BRITAX/RÖMER Adventure er et veldig lett sete som beskytter under middels i frontkollisjoner. I sidekollisjoner gir det middels beskyttelse.
http://forbrukerportalen.no/produkter/20265/
Fikk 43 poeng. Testvinneren får 76. (Av de som festes med bilens belter.)

Live2Learn skrev:

Det setet heter Britax adventure, og er ikke anbefalt så vidt jeg har forstått. Gjør det visst ganske dårlig i tester..

Vi har akkurat kjøpt besafe izi up x3 fix

Cybex Solution x2-fix. Kjempefornøyd ettersom gutten min sitter stødig og godt i stolen (vet selvsagt at den har gjort det godt i tester)!

Back
Topp