Beltestol med pute- framovervent

Prox

Gift med forumet
Hvordan er det i forhold til framovervent/bakovervendt når barnet har den puten på magen?

Barnet mitt er 16kg og en lang gutt, vi vurderer å kjøpe stol med pute.
Men det er vanskelig å finne informasjon på nettet så håper noen her peiling?

Vet at barn bør sitte bakover så lenge som mulig, men jeg håper noen vet skikkelig fakta om denne stole og sikkerhet ?

Hvordan er det i forhold til framovervent/bakovervendt når barnet har den puten på magen?

Barnet mitt er 16kg og en lang gutt, vi vurderer å kjøpe stol med pute.
Men det er vanskelig å finne informasjon på nettet så håper noen her peiling?

Vet at barn bør sitte bakover så lenge som mulig, men jeg håper noen vet skikkelig fakta om denne stole og sikkerhet ?
http://www.sikkerautostol.dk/wp-content/uploads/2012/10/roll-over-accident.wmv

Jeg ville ikke ha brukt det, etter å ha sett denne videoen.

Jeg har også lest (uten å greie å finne igjen kilden) at puten skaper potensielt store nakkeskader hvis den brukes forovervendt og bilen frontkolliderer, men det er ikke til å unngå med de store hodene barn under 4 år har i forhold til kroppen. Forovervendt er noe dritt på små barn, nakke og rygg blir ødelagt ved kollisjon.

Det er tryggere å bruke bilens belter enn den puten, hvis man må ha det forovervendt. Det finnes noe info fra trygg trafikk om de putene, men jeg får ikke linket fra mobil.

Takk! Får finne andre alternativ der han sitter bakovervendt :):)
Vi har det sete med pute og bilens belte går helt fint, uten puten. Du bare regulerer rygghøyden og sittehøyden. Men kan han sitte bakovervendt er jo det det beste.

Står på vår at puten ikke skal brukes etter 15 kg, da skal også noe tungt understell fjernes.

Se på axkid minikid. Et av de bakovervendte med lengst rygg.

Back
Topp