Beltestol - hvilken?

Luremusa

Glad i forumet
Assistert-jentene
Mini er ca 20 kg og 110 lang, og jeg er skal kjøpe beltestol til han. Hvilke stoler er bra og hvilke bør jeg styre unna? Trenger en stol som jeg klarer å håndtere selv, dvs at den ikke veier alt for mye, men den må være sikker!
Verken jeg eller bf har bil selv, så det blir ikke ofte brukt men syns det er viktig med en god stol! Har såvidt vært borti Britax Adventure, og ser den er ganske billig på babyshop bl.a. Har noen vært borti denne stolen?

Har ikke butikk som selger det i nærheten sånn at jeg får tatt han med og prøvd, og bør ha ett innen neste helg ellers ender han opp med å sitte fremovervendt på langtur i 5 punkts sele. Har mulighet til å få det hentet, men ikke prøvd først :(

Mener det er den vi har til eldste, og både vi og han er fornøyde med den.. :-) (altså britaxen)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi har Britax Kidfix til 4,5-åringen. Han er 21-22 kilo og hvertfall 110 lang. Sitter veldig fint i det, og det får også gode resultater når det brukes uten isofix. Finnes også i en variant uten isofix om man ikke trenger det i det hele tatt.
Vi prøvde også Besafe sitt nye med isofix i butikken, men han satt ikke like bra i det og det scorer dårligere når det brukes uten isofix.

Jeg er veldig fornøyd med maxicosi rodi airprotect. Selen sitter godt over hofter og skulder. Nakkestøtten (med selefeste) kan justeres. God sidebeskyttelse for hode og overkropp. Den kan lenes litt bakover.

Du bør prøve å se hvilken stol som står stødig og godt i DIN bil. Det varierer veldig...

Jeg er veldig fornøyd med maxicosi rodi airprotect. Selen sitter godt over hofter og skulder. Nakkestøtten (med selefeste) kan justeres. God sidebeskyttelse for hode og overkropp. Den kan lenes litt bakover.

Du bør prøve å se hvilken stol som står stødig og godt i DIN bil. Det varierer veldig...

Denne stolen ble totalt bomkjøp for oss.. Den står kjempebra i våre biler, men hos besteforeldrene får vi den ikke til i det heletatt. Alt blir feil..

Denne stolen ble totalt bomkjøp for oss.. Den står kjempebra i våre biler, men hos besteforeldrene får vi den ikke til i det heletatt. Alt blir feil..
Ja jeg er glad jeg prøvde den i bilen:) setene i bilen er jo veldig forskjellig...

Takk for tips og erfaringer! Jeg kan ikke teste i bil siden jeg ikke har bil, og ingen faste rundt oss har. Men vil gjerne ha et sete for det henter at pappan låner bil på jobben, eller at vi kjører med venner av søstern eller mamma..

Vi har Cybex Solution x2 til begge. Syns de sitter fint i dem.
Men det er brede seter, så om man skal ha inn tre barneseter i bilen blir det nok veeeldig trangt.
Kjøpt på Bilxtra.

Har ikke butikk som selger det i nærheten sånn at jeg får tatt han med og prøvd, og bør ha ett innen neste helg ellers ender han opp med å sitte fremovervendt på langtur i 5 punkts sele. Har mulighet til å få det hentet, men ikke prøvd først :(

Hva slags butikk har dere i nærheten? Barnas hus har også Cybex, og de har somregel noen bilseter i butikken slik at man kan få testet det ut på barnet hvis man ikke har bil selv:)

Fant ut at vi har bilxtra her, så var der idag og prøvesatt cybex x2. Veeldig allright sete, men det ble veldig trangt for gutten min. Han hadde nesten ikke plass til skuldrene i det. Hun jeg snakket med mente at det var bedre plass i britax kidplus setet.. Noen som vet noe om det?

Vi har Britax KidFix (det samme som Kid Plus, men med isofix-fester i tillegg) og Maxi Cosi Rodi XR. Veldig fornøyd med begge to, men kanskje mest med Britax-setet. Skal nå kjøpe de samme til lillesøster snart som straks skal bytte til beltestol. Storesøster som sitter i beltestolene vi har, er forøvrig omtrent 121 cm lang og 20 kg.

Back
Topp