Belte som strammer opp magen???

Vil ha nummer tre

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Sensommerskattene 2023
Har noen av dere som har fått barn fra før eller skal dere som er førstegangs kjøpe sånn belte som man bruker etter fødsel som skal stramme opp og hjelpe magen med å komme seg på plass?

Jeg vet ikke helt hva det heter, men husker for eksempel fra da fotballfruen fikk Nelia, så kjøpte hun det, men fikk aldri brukt det fordi kroppen hennes gikk kjapt tilbake.

Jeg har lyst på sånt belte, men syns det er kjipt å bruke så mye penger på det om magen skulle komme seg kjapt på plass igjen :/ og så vet jeg jo ikke om det funker eller ikke..

Mamma sa at hennes mage gikk tilbake til "vanlig" etter 1-2 dager med hver unge (født 6 barn - 2 døde), kanskje min mage blir sånn også.. #lovåhåpe

Lest flere steder at jordmødre syns de er en god ide.

Anyone? :)

Tenker du på sånn Bellybandit? Har sett det på Jollyroom til sånn 700,- Litt dyrt, så jeg tar heller å ser ann behovet etterfødsel :) Det skal jo i utgangspunktet holde å ligge på magen har jeg lest, men førstegangs her å så jeg har ingen erfaring.

Brukte en sånn holdin truse sist, over den vanlige trusa:p magen og lungene føltes flere nr. for store, veldig ubehagelig, men det hjalp å ha noe stramt rundt magen. Er vel de ferreste som opplever det som fotballfrue gjorde så jeg personlig ville hatt et eller annet til å stramme inn magen med liggende;)

Mulig jeg er litt lost her men er det livmora eller magen dere mener? Magemusklene? Livmoren trekker seg sammen naturlig, og amming hjelper på. Magen er jeg usikker på. Er dette ei greie? Hva i magen skal "gå" tilbake?

Mulig jeg er litt lost her men er det livmora eller magen dere mener? Magemusklene? Livmoren trekker seg sammen naturlig, og amming hjelper på. Magen er jeg usikker på. Er dette ei greie? Hva i magen skal "gå" tilbake?
Er vel magemusklene de fleste tenker mest på, da de dras ut med den voksende magen :) Tror jeg skal skaffe meg en selv, for jeg husker sist så føltes det som om magen dro alt av innvoller nedover :arghh: Hehe, sikkert litt teit forklaring, men alle organene blir jo trykket oppover når ungen er i magen for så å plutselig få god plass når ungen er ute:p

Jeg kjøpte brukt til 150kr, skal gi det et forsøk. Tror den hjelper livmoren til å trekke seg sammen fortere. Hvertfall det jeg har hørt. Bare søk på magebelte så kommer det opp

Så bra jeg ikke er den eneste som har vurdert den da! Det er sånn som skal hjelpe huden til å trekke seg dammen kjappere og å trekke magemuskla på plass igjen kjappere enn uten. Da tror jeg at jeg søke litt mer på det og så se om jeg finner en som er liten nok til å passe meg :)

Jeg skal kjøpe brukt, ikke fordi jeg tror det har så mye effekt på magemuskler eller livmor men fordi jeg syntes det var veldig ekkelt forrige gang med den geleaktige pg "tomme" magen. Orka ikke ligge på magen, det kjenntes rart og ekkelt ut. Håper er slikt belte kan gjøre at jeg slipper den følelsen.

Jeg har tenkt å skaffe meg en slik, Bellybandit :) Kanskje kjøpe brukt på Finn..?
Jeg har lest en uttalelse fra en jordmor, hvor hun faktisk mente dette kunne ha noe for seg, og at livmoren kan trekke seg raskere sammen ved at man bruker et slikt hjelpemiddel.

Back
Topp