Vi byttet til beltestol når vi snudde mini når hun var 3,5 år. Men det var pga hun ble så utrolig fort bilsyke at en tur på 10 min var ett mareritt. Hadde jeg kunnet hadde jeg hatt henne bakover så lenge som mulig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Siden jeg har hatt en helt normal seksåring bakover vet jeg at det finnes seter som har god plass til 3-4 åringer.Begge mine har sittet i beltestol fra 3-3,5 års alder. Da har de vært store og hattt fysisk størrelse som en 4 åring og måtte bytte for vokste ut av det andre setet...
Jeg har også kjøpt flere nr 2 stoler. Men mine ligger på 97percentilet på lengde og har vokst ut av setene ved 4.5 og 3.5 alder (men lillebror var jeg villig til å kjøpe enda et nytt nr 2 sete, men ingen passet:-( )Siden jeg har hatt en helt normal seksåring bakover vet jeg at det finnes seter som har god plass til 3-4 åringer.
Min eldste fikk nytt sete da han var nesten fire. Bakovervendt. For vi hadde en litt dum stol nr to som ble for liten.
Da er hun jo for tung for sete når du får på sko og klær17,5 kg uten ute klær.
Du mener vel 3.5 og ikke 1.5 her???De kan sitte i beltestol når de er 1,5 år så lenge de er over 15 kg. Det er lov, men ikke anbefalt. Bakovervendt er mye tryggere og anbefales til 4 år +.
Det finnes bilstoler til 25 kg. Det går an å leie gjennom feks if dersom der blir billigere enn å kjøpe et for en koet periode.
Nei.Du mener vel 3.5 og ikke 1.5 her???
Huff... Men gjelder ikke det i-zize stolene?Nei.
Man kan snu barna framovervendt fra de er 1,5 år (nettopp blitt en ny grense, før var det bare 9 kg som mange barn når mens de fremdeles er babyer). Om de ikke er 15 kg så må de sitte i fem-punkts seler, hvis de er over 15 kg (noe noen få 1,5åringer er) så kan de sitte i beltestol. Det er fullt lovlig. Men bakovervendt er anbefalt mye lengre.
Dette såg bra utHvis du absolutt må snu, så hadde jeg gått for britax sitt nye sete.
Vi kjøpte det til vår 3.5-åring nå. Vi måtte snu pga bilsyke som har blitt kraftig nå og vi hadde prøvd alt.
I dette setet er det en ekstra polstring over skuldra som absorberer 30% av kraften i en krasj, og beskytter nakken mer.
I tillegg er det en ekstra "spenne" mellom bena som holder hoftebeltet på rett sted, og i tillegg hindrer barnet i å skli ut av beltet.
Absolutt et godt sete for de yngste som må i beltestol.
http://www.britax.no/car-seats/kidfix-ii-xp-sict/
Ser jeg har skrevet feil. Det er påbudt bakovervendt til 15 mnd ikke 1,5 år. Fordi det ikke er lov til å snu før, så er det kommet i-size stoler som skal sikre at det finnes bakovervendte bilstoler som passer helt til barnet er over 15 mnd. Kan ikke skjønne at det har vært noe problem før da men...Huff... Men gjelder ikke det i-zize stolene?
Og 5-punkts framovervendt er jo ikke bra! Da vil jo alt presset komme på nakken i en krasj, siden resten av kroppen sitter bom fast :-o
Jeg må innrømme at for den aldersgruppen kan jeg ikke reglene godt nok, for det har ikke vært i mine tanker å snu et så lite barn.
Jeg synes det egentlig er fælt å snu 3.5-åringen her....
Nei det har da vel vært nok seter på markedet til å ha de bakovervendt lenger en god stund alleredeSer jeg har skrevet feil. Det er påbudt bakovervendt til 15 mnd ikke 1,5 år. Fordi det ikke er lov til å snu før, så er det kommet i-size stoler som skal sikre at det finnes bakovervendte bilstoler som passer helt til barnet er over 15 mnd. Kan ikke skjønne at det har vært noe problem før da men...
Ja vi er godt fornøyde de få turene vi har fått kjørt siden fredag.Dette såg bra utskal sjekke om eg får tak i det. Har ein beltestol fra besafe men må ha to stk siden vi har to biler.
Ja, vi har seter til 25 kilo som ikke var ferske på markedet engang som er 3,5 år gamle, så det er ikke noe nytt med seter som lar både store 15 mnd og normale 5-6 år gamle barn sitte trygt bakoverNei det har da vel vært nok seter på markedet til å ha de bakovervendt lenger en god stund allerede
Prisen er ikkje så viktig. Kan bruke det til babyen senere og så får brukt det til det må kastesJa vi er godt fornøyde de få turene vi har fått kjørt siden fredag.
Hun lurer litt på hvorfor hun må ha den greia mellom bena siden storebror ikke har den, men jeg har prøvd å forklare at den gjør at beltene sitter mye mer riktig på henne enn på han ;-)
Hun må bare godta det
Da kan dere ha britaxen i den bilen hun sitter mest i. Det koster litt, men det synes iallefall jeg at det er verdt.
Kostet 2890,-
Nei prisen er ikke alltid viktig ;-)Prisen er ikkje så viktig. Kan bruke det til babyen senere og så får brukt det til det må kastes![]()