Belønning

MiniMe80

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Vi som prøver :)
Er det noen som har en liten "gulrot" når dere har nådd delmålene deres med vekta? Eller når dere har nådd hovedmålet? En belønning/unne dere noe?

Kom gjerne med forslag :)
 
Kommer ikke på noe spesielt selv. Skal kjøpe meg et par kjoler til våren/sommeren men det tenkte jeg på før jeg begynte vektnedgangen, bare at nå kan jeg kanskje kjøpe meg en str mindre :D
Innen hovedmålet er nådd så er vel mesteparten av garderoben byttet ut.
Jeg har 900 gr til første delmål men ingen "gulrot" utenom at det kanskje er større sjanse for å bli gravid :)
 
Vi har satt en dato for prøving igjen :bag: så den funker som god motivasjon, men har også delmål for hver 5kg ned, første var kiropraktor og det har hjelpt masse med smerter i kroppen og videre trening.
De neste to er treningstøy og calvin klein undertøy :hilarious: ikke sikker på om jeg skal kjøpe "riktig" størrelse eller størrelsen mindre som motivasjon
 
Vi har satt en dato for prøving igjen :bag: så den funker som god motivasjon, men har også delmål for hver 5kg ned, første var kiropraktor og det har hjelpt masse med smerter i kroppen og videre trening.
De neste to er treningstøy og calvin klein undertøy :hilarious: ikke sikker på om jeg skal kjøpe "riktig" størrelse eller størrelsen mindre som motivasjon
Det er jo litt av en motivasjon da! Bedre motivasjon finnes ikke ;)
Jeg bruker å kjøpe noen som er akkurat passe eller akkurat bittelitt for lite for "det skal jeg jo inn i", "litt mindre mage så passer det perfekt" :p Ligger mange sånn plagg i skapet, men nå snart passer jo i de :)
 
God selvfølelse om jeg klarer å nå hovedmålet innen krigen er over selv om det er tvilsomt. (6,9 kg unna).
 
jeg skal strikke meg sikksakk skjørtet fra klompelompe i smal eller medium så håper jeg blir den størrelsen til sommeren kommer :)
 
Jeg skal spise alt jeg vil i en uke. Og så bruke 3-4 uker på å reparere skadene fra den uka:hilarious:
 
Slanker meg ikke nå da jeg er gravid. Men hva med ulike belønninger for ulike milepæler? En belønning kan være å spise ute på restaurant, eller massasje på spa eller noe slikt, en ny jakke du ønsker deg, et smykke eller ørepynt, andre opplevelser som kino alene (hvis du liker å få en pause fra mann og barn) eller delta på et kurs... kjøpe deg noe til hobby du driver med eller begynne en ny hobby, eller et klesplagg eller så som passer uansett vekt og størrelse,feks et sjal/skjerf...

Tror det er lurt at belønninger planlegges ved milepæler, og at belønningene blir større etterhvert. I tillegg tror jeg det må være belønning som er belønning der og da, for det er jo ikke en belønning med et plagg du ikke passer ennå.
 
Slanker meg ikke nå da jeg er gravid. Men hva med ulike belønninger for ulike milepæler? En belønning kan være å spise ute på restaurant, eller massasje på spa eller noe slikt, en ny jakke du ønsker deg, et smykke eller ørepynt, andre opplevelser som kino alene (hvis du liker å få en pause fra mann og barn) eller delta på et kurs... kjøpe deg noe til hobby du driver med eller begynne en ny hobby, eller et klesplagg eller så som passer uansett vekt og størrelse,feks et sjal/skjerf...

Tror det er lurt at belønninger planlegges ved milepæler, og at belønningene blir større etterhvert. I tillegg tror jeg det må være belønning som er belønning der og da, for det er jo ikke en belønning med et plagg du ikke passer ennå.
Her var det mange gode idéer. Får tenke og planlegge litt og lage meg ei liste :)
 
Har ikke tenkt så mye på milepælene, men når jeg når hovedmålet skal jeg unne meg en helt ny garderobe :D
 
En strikkepakke når første 5 kg er borte (mangler 1,8 kg nå), og så tenkte jeg nye fjellstøvler + ei ny turbukse for de neste 5 og 5 etter det. Men får se da. Og så har jeg jo prøving på nestemann som en liten gulrot, helst når jeg har gått ned 15 kg totalt, men jeg tviler på jeg klarer å vente til jeg har gått ned 11,8 kg til på det. Kjenner det rasler i eggstokkene. :hilarious:
 
Back
Topp