smurfine78
Flørter med forumet
Har en 3-åring og en 6-åring som er de mest kresne jeg vet om. De nekter å smake på ny mat begge to og spiser kun en håndfull middagsretter (farsemat + pannekaker). Av tilbehør spiser de kun pasta, ris og potet og av grønnsaker kun gulrot og til nød agurk. Ellers lever de på havregrøt eller brød. Storebror spiser kun leverpostei av pålegg + gulost ved siden av, mens lillesøster spiser kun smør på og gulost ved siden av. Vi sliter med å få dem til å smake på ny mat, de rører stort sett aldri middagen sin. Tvinger dem aldri, men det hender vi sier at de må smake med varierende hell.
Igår lagde jeg et skjema med 7 ruter til hver og sa at den som smakte på noe nytt fikk et kryss og den som først oppnår 7 kryss får en overraskelse. Er dette greit å gjøre når det gjelder mat?
Står helt fast og vet ikke hvordan vi kan få dem til å ikke være så kresne. Vi har tilbydd og tilbydd i årevis, men det hjelper ikke, de er sta som uvær.
Storebror smakte med en gang på sausen igår når han fikk et kryss og lurte på når vi skulle ha noe middag han ikke hadde smakt før igjen, så det er tydelig at det var motiverende iallefall
Igår lagde jeg et skjema med 7 ruter til hver og sa at den som smakte på noe nytt fikk et kryss og den som først oppnår 7 kryss får en overraskelse. Er dette greit å gjøre når det gjelder mat?
Står helt fast og vet ikke hvordan vi kan få dem til å ikke være så kresne. Vi har tilbydd og tilbydd i årevis, men det hjelper ikke, de er sta som uvær.
Storebror smakte med en gang på sausen igår når han fikk et kryss og lurte på når vi skulle ha noe middag han ikke hadde smakt før igjen, så det er tydelig at det var motiverende iallefall