Bekymringsangst/Generalisert angst

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Er det noen som har vært medisinert for dette med effekt, eller er det kun psykolog som hjelper? Jeg er så vanvittig lei psykolog. Føler ikke vi kommer noen vei så har tatt en pause mens jeg går gravid nå. Har noen mestringsteknikker som gjør det lettere, men det er jo i bakgrunnen fremdeles... Snakker ikke om å medisinere med på dette tidspunktet, men senere kanskje. Ble nevnt at antidepresiva kan ha en viss effekt?

Noen som vet? Eller har noen tips til å mestre angst i hverdagen? Hva fungerer for deg?

Jeg har ikke angst, men samboeren min har.

For han endte det opp med medisiner, men vi har også god tro på å passe på at kroppen er i balanse med tanke på vitaminer og mineraler.

Tester ut fotsone for øyeblikket, det har vi også tro på.

Du må nesten bare prøve ulike ting og finne det som passer for deg.

Lykke til :)

Er det noen som har vært medisinert for dette med effekt, eller er det kun psykolog som hjelper? Jeg er så vanvittig lei psykolog. Føler ikke vi kommer noen vei så har tatt en pause mens jeg går gravid nå. Har noen mestringsteknikker som gjør det lettere, men det er jo i bakgrunnen fremdeles... Snakker ikke om å medisinere med på dette tidspunktet, men senere kanskje. Ble nevnt at antidepresiva kan ha en viss effekt?
Hei !
Jeg har GAD.... Og har slitt med dette i mange år, og gjør det enda..
Har prøvd mye, gruppebehandling, Psyk.motorisk, psykolog..
Går nå til en psykiatrisk sykepleier som er helt fantastisk. Hun hjelper og styrer tankene mine i riktig retning..
Er gravid i uke 21, og fungerer faktisk greit..
Tar cipralex 10 mg. Fast hver dag.
Før graviditeten tok jeg Seroquel og cipralex. Det hjalp meg sovne på kveldene.
Men den medesinen sluttet jeg med når jeg ble gravid..
Ønsker deg det beste!

For meg hjelper også Cipralex. Jeg er litt av og på, men nå er jeg på igjen etter fødselen. Jeg har også hatt veldig god virkning av Zyprexa, men det er en medisin jeg ikke ønsker å anbefale noen som helst. Bivirkningene er ikke verdt det. Men ja, jeg synes at antidepressiva har en virkning.

Back
Topp