Bekymringer

Bkno1453520

Andre møte med forumet
Hei dere. Er det flere som er bekymret i dette svangerskapet? Nå er jeg livredd for å skulle få vannkopper. Det går vannkopper på skolen jeg jobber og jeg vet ikke om jeg har hatt viruset som liten. Når dette går over dukker det sikkert opp en ny bekymring. Flere som har det slik?

Hei dere. Er det flere som er bekymret i dette svangerskapet? Nå er jeg livredd for å skulle få vannkopper. Det går vannkopper på skolen jeg jobber og jeg vet ikke om jeg har hatt viruset som liten. Når dette går over dukker det sikkert opp en ny bekymring. Flere som har det slik?

Be om å få tatt blodprøve hos legen :)
For å sjekke om du har hatt det eller ikke. Om du ikke har hatt det, kan du vaksinere deg etter svangerskapet. Men, 80% av dem som tror de ikke har hatt det som liten, viser seg å ha hatt det likevel.

Ikke alle bekymringene man får gjort noe med - men enkelte av dem kan i alle fall undersøkes. :)

Kjenner også på ulike typer bekymringer gjennom ulike perioder men slik som vannkopper kan man heldigvis sjekke hos legen så lurt å få tatt en sjekk :happy:

Lillesøsteren til brødrene mine hadde vankopper og skulle inn i leiligheten jeg holdt på å pusse opp, ble kjempe stresset for jeg husker ikke om jeg har hatt det :s noen uker seinere klarte jeg å få støt for første gang og det var helt sjukt, ble livredd for at det hadde gått rett til baby, heldigvis sparket hun litt seinere og har beveget seg hver dag nå har jeg ikke fått tak i DHA oljen på mer enn en uke, så det stresser meg at baby ikke får i seg nok av de viktige fettsyrene.. ser ut som det altid er noe, også glukosebelastning neste uke

Jeg er bare bekymra. Hehe. Men mest ting som: har jeg nok fostervann, lekker det, har jeg infeksjon, det stikker litt vell mye nederst i magen, har ikke kjent like mye spark i det siste, er det i det hele tatt noe liv der.....

Ja her kommer bekymringer, engstelse og frykt som perler på snor. Førstegangs gravid og redd for det aller meste, jeg må bare stole på magefølelsen som sier at baby har det greit. Men jeg skal ta glukosetest neste uke og den er jeg allerede engstelig for, livredd blodprøver og veldig følsom for lukter og smaker - og tenk om jeg har svangerskaps diabetes?! Da må jeg jo stikke meg selv X ganger hver dag!

Redd for fødsel, smerter, revning, gå på do i ettertid, å miste kontroll, en ny hverdag - der baby bestemmer ALT! Redd for å gå på overtid og ikke få føde hjemme.

Er jo litt for sent å angre nå, for all del baby er velkommen og det går sikkert bra, men jeg er allikevel bekymret.

(Jeg møter jordmor, lege og «spesialist jordmor - på fødselsangst og sykehusskrekk» ofte, minst 2-3 møter pr mnd).

Jeg er bare bekymra. Hehe. Men mest ting som: har jeg nok fostervann, lekker det, har jeg infeksjon, det stikker litt vell mye nederst i magen, har ikke kjent like mye spark i det siste, er det i det hele tatt noe liv der.....

Haha, det med fostervann tenker jeg og mye på.
Mest fordi jeg av og til får så sjukt nedpress og - så kjennes ut som om det buler ut der nede. "Tenk om vannet plutselig går?"
Men må ofte bare sette meg sånn at baby kommer opp av bekkenet. :P

Mest fordi jeg av og til får så sjukt nedpress og - så kjennes ut som om det buler ut der nede. "Tenk om vannet plutselig går?"
Men må ofte bare sette meg sånn at baby kommer opp av bekkenet. :p
Haha. Samme. Googler ofte ”hvordan vet jeg om jeg lekker fostervann”. :p og ”trykk i underlivet, gravid” Haha. Orker ikke meg sjøl. :p hvis noen ser safariloggen min så kommer de til å tro at det har tilta for meg.

Haha. Samme. Googler ofte ”hvordan vet jeg om jeg lekker fostervann”. :p og ”trykk i underlivet, gravid” Haha. Orker ikke meg sjøl. :p hvis noen ser safariloggen min så kommer de til å tro at det har tilta for meg.

Heldigvis... De fleste gangene man "lekker", er det bare snakk om litt urin eller vaginal væske (som.. tynn utflod).

Trykk nedover, nedpress, er også vanlig. Jeg kjenner ofte at baby legger seg GODT nedi bekkenet.. da blir det ekstremt trykk og nedpress. Ikke farlig. Bare sinnsykt ubehagelig...

Kan ikke si at jeg er så veldig bekymret nå lenger, men de første tre månedene var jeg livredd alt og hadde mye vondt som ingen kunne forklare. Nå er jeg sykemeldt, har avsluttet på jobb og ting begynner å falle på plass her hjemme også. Eneste jeg gruer meg noe enormt til, slik at jeg nesten blir kvalm og angstfull av tanken, er fødselen, men det har jeg og samboer snakket om at vi skal sette oss litt inn i sammen så han kan hjelpe meg å roe ned når det blir for overveldende. Håper du finner noen gode taktikker for å håndtere alle bekymringene, så du klarer å kose deg mest mulig med denne tiden :happy:

I dag fikk jeg svar på blodprøven og jeg har heldigvis hatt vannkopper Så nå skal jeg nyte resten av svangerskapet. Er 21 uker i dag og venter nr.3. Fødselen gruer jeg meg ikke til. Det må jeg bare gjennom. Kjenner mer og mer liv for hver dag. I helgen skal vi male barnerom. Gleder meg

Men må ofte bare sette meg sånn at baby kommer opp av bekkenet. :p

Farsken, fikk jeg en ny ting å tenke på :hilarious::hilarious::hilarious:

Farsken, fikk jeg en ny ting å tenke på :hilarious::hilarious::hilarious:

Haha, typisk!
Men det hjelper å sette seg, og dytte baby opp fra bekkenet. Sånn at det ikke presser sånn. Nå begynner vi dessuten å passere grensene for at det GÅR bra om man føder. Er vel 50% ish i snitt fra 23 uker, og 60-70% for at alt går bra fra 24uker... Og økende deretter.
(Og sjansen for at vannet skulle gå såpass tidlig, er jo minimal... ;) DET GÅR BRA! ❤️)

Haha, typisk!
Men det hjelper å sette seg, og dytte baby opp fra bekkenet. Sånn at det ikke presser sånn. Nå begynner vi dessuten å passere grensene for at det GÅR bra om man føder. Er vel 50% ish i snitt fra 23 uker, og 60-70% for at alt går bra fra 24uker... Og økende deretter.
(Og sjansen for at vannet skulle gå såpass tidlig, er jo minimal... ;) DET GÅR BRA! ❤️)

ja sant! Jeg har liksom beroliget meg selv hver dag nå når jeg kjenner bevegelse om at alt er bra der inne. Håper ikke hun sparker til så hardt at fostervannet går altså o_O:p det går nok aller helst bra som du sier ja :Heartred

ja sant! Jeg har liksom beroliget meg selv hver dag nå når jeg kjenner bevegelse om at alt er bra der inne. Håper ikke hun sparker til så hardt at fostervannet går altså o_O:p det går nok aller helst bra som du sier ja :Heartred

Skal nok litt mer til enn det :P heldigvis. Hvis ikke hadde man slitt litt, tror jeg..
Jeg er for det meste ganske avslappet til alt.. men sniker seg inn en og annen tanke nå og da :p

Skal nok litt mer til enn det :p heldigvis. Hvis ikke hadde man slitt litt, tror jeg..
Jeg er for det meste ganske avslappet til alt.. men sniker seg inn en og annen tanke nå og da :p

ja! Egentlig jeg også, har faktisk blitt mye mindre bekymret etter det kom daglig aktivitet som kjennes :p derimot går det en del tanker ril planlegging og tanker om hvordan livet blir med et lite barn, men det tror jeg bare er sunt :D:Heartred

ja! Egentlig jeg også, har faktisk blitt mye mindre bekymret etter det kom daglig aktivitet som kjennes :p derimot går det en del tanker ril planlegging og tanker om hvordan livet blir med et lite barn, men det tror jeg bare er sunt :D:Heartred

Bare greit å tenke litt på det ❤️

Back
Topp