Bekymringer og HCG i uke 4+3

Veienmotmammalivet

Flørter med forumet
Hei. Jeg har en forhistorie med 2x svangerskap utenfor livmoren og flere års prøving. Har ingen barn. Ga opp det hele egentlig før vi bestemte oss for å prøve igjen og vipps så ble jeg gravid på tredje forsøk!

Dette svangerskapet er annerledes med mer graviditetssymptomer og ingen blødning (foreløpig). I de to andre svangerskapene har jeg startet å blø tidlig, før dette tidspunket. Samtidig forstår jeg ikke at jeg plutselig kan være gravid i livmoren. Det går ikke opp for meg at det er fysisk mulig. Hvorfor skulle det plutselig feste seg i livmoren liksom.. Bekymrer meg hele tiden, kanskje spesielt siden jeg kjenner på en del murringer og ubehag. Litt av og på. Redd for SA også.

Var å tok en HCG hos legen i går (4+3 regnet fra EL dato). Den var på 573. Skjønner at HCG nivå et veldig individuelt, men vil gjerne høre hva dere tenker om det nivået? Skal ta ny i morgen. Grunnen til at jeg regner fra EL dato er siden jeg har lang syklus. Skulle vært 5+2 om jeg hadde regnet fra første dag i siste mens, men jeg tok eggløsningstester og vet at EL var 27.april. Er dere enig i min regning? Ser ut som HCG kanskje er litt høy til å være 4+3?

Hei :) Først: gratulere så mye med graviditeten!! Jeg kan dele litt om min graviditet, dog har jeg ganske normal lengde på min syklus. Jeg hadde eggløsning 28. april, bekreftet både med symptomer, temping og EL-tester. Jeg er 4+5 og fikk svar på min HCG i dag - 524. Jeg håper det går din (og min) vei, og skjønner at det er tøft for deg som har prøvd så lenge :Heartpink

Hei :) Først: gratulere så mye med graviditeten!! Jeg kan dele litt om min graviditet, dog har jeg ganske normal lengde på min syklus. Jeg hadde eggløsning 28. april, bekreftet både med symptomer, temping og EL-tester. Jeg er 4+5 og fikk svar på min HCG i dag - 524. Jeg håper det går din (og min) vei, og skjønner at det er tøft for deg som har prøvd så lenge :Heartpink
Åh, tusen takk for svar! Blir så forvirret av denne utregningen jeg. Men tar heller utgangspunkt i EL dato så kan jeg heller få positive nyheter om jeg er lenger på vei. Gratulerer så mye til deg også❤️ Hvordan føler du deg?

Åh, tusen takk for svar! Blir så forvirret av denne utregningen jeg. Men tar heller utgangspunkt i EL dato så kan jeg heller få positive nyheter om jeg er lenger på vei. Gratulerer så mye til deg også❤️ Hvordan føler du deg?
Tusen takk! Jeg er veldig kvalm og trøtt. Føler meg også sulten hele tiden. Har en del murringer og kjenner at det strekker seg :Heartpink Ja jeg skjønner deg godt, blir du fulgt tett opp? Hvordan føler du deg?

Tusen takk! Jeg er veldig kvalm og trøtt. Føler meg også sulten hele tiden. Har en del murringer og kjenner at det strekker seg :Heartpink Ja jeg skjønner deg godt, blir du fulgt tett opp? Hvordan føler du deg?
Jeg har rett på tidlig ultralyd så venter på det. Og ellers skal jeg jo måle HCG i morgen igjen. Litt deilig å kjenne på symptomene for da føler man seg jo faktisk litt gravid. Jeg lengter nesten litt etter å føle meg liiiitt kvalm bare for å "skjønne at jeg er gravid" Har en del murringer i korsrygg og livmor, ømme bryster av og på, sterkere luktesans, sulten hele tiden, trøtt av og på, tissetrengt. Så det er jo noen symptomer i alle fall!

Når det er utenfor livmoren pleier jo HCG å øke veldig sakte, så 500+ så tidlig høres veldig lovende ut :love7 Håper du får et positivt svar i dag!

Når det er utenfor livmoren pleier jo HCG å øke veldig sakte, så 500+ så tidlig høres veldig lovende ut :love7 Håper du får et positivt svar i dag!
Tusen takk! De to gangene hadde jeg høyere HCG enn nå, men tror ikke det doblet seg på 48t. Venter fremdeles på svar på dagens HCG men pga 17.mai og helligdager ser det ikke ut som svaret kommer før på tirsdag Har fått tul på tirsdag også. Spennende!

Synes det høres fint ut :) Jeg har hatt tre SA (men ingen utenfor livmor da) og fikk målt hcg på fjerde graviditet. Ikke så tidlig som deg, var vel rundt uke 6. men husker det var så høyt tall at jeg begynte å stresse over diverse som kunne være feil :whacky011 som man ofte gjør når man har fått hjertet knust flere ganger før.

Til tross for noe høy hcg, blødninger og murringer så ligger resultatet av den graviditeten ved siden av meg nå og sover søtt :Heartred

Gratulerer så mye med graviditeten! Krysser fingrene og håper at dette er din tur! Lettere sagt enn gjort, men - prøv å ikke ta sorgene på forskudd og prøv å pust med magen :Heartred Lykke til!

Synes det høres fint ut :) Jeg har hatt tre SA (men ingen utenfor livmor da) og fikk målt hcg på fjerde graviditet. Ikke så tidlig som deg, var vel rundt uke 6. men husker det var så høyt tall at jeg begynte å stresse over diverse som kunne være feil :whacky011 som man ofte gjør når man har fått hjertet knust flere ganger før.

Til tross for noe høy hcg, blødninger og murringer så ligger resultatet av den graviditeten ved siden av meg nå og sover søtt :Heartred

Gratulerer så mye med graviditeten! Krysser fingrene og håper at dette er din tur! Lettere sagt enn gjort, men - prøv å ikke ta sorgene på forskudd og prøv å pust med magen :Heartred Lykke til!
Tusen takk❤️ Ja, som du sier så er det lettere sagt enn gjort og ikke bekymre seg. Men tar det som et godt tegn at heg ikke har blødd til nå.. Og så hyggelig å høre at det gikk fint (til slutt) for deg/dere!

vil bare skrive her. Gratulerer med Graviditeten❤️ Jeg var Gravid i April og fikk en SA i uke 5.
Jeg målte hcgen min slik som du gjorde 4+3 og den var bare på 22. To dager etter var den 27….. så jeg hadde slappet mer av dine resultater. Jeg synes du har fine tall! Slik som min gynekolog sa til meg : hcg tallet i seg selv er ikke «viktig», det er faktisk stigningen som betyr noe og forteller oss noe❤️ Vet det er lettere sagt enn gjort å slappe av. Vi prøver igjen nå, og er så redd for at det skjer igjen. Håper jeg får like fine tall som deg en gang. God klem

vil bare skrive her. Gratulerer med Graviditeten❤️ Jeg var Gravid i April og fikk en SA i uke 5.
Jeg målte hcgen min slik som du gjorde 4+3 og den var bare på 22. To dager etter var den 27….. så jeg hadde slappet mer av dine resultater. Jeg synes du har fine tall! Slik som min gynekolog sa til meg : hcg tallet i seg selv er ikke «viktig», det er faktisk stigningen som betyr noe og forteller oss noe❤️ Vet det er lettere sagt enn gjort å slappe av. Vi prøver igjen nå, og er så redd for at det skjer igjen. Håper jeg får like fine tall som deg en gang. God klem
Tusen takk❤️ Ønsker dere masse lykke til og krysser alt jeg har for dere!

Jeg har tre barn fra før , men to ma og tre fire kjemiske på ett år . Jeg tok hcg hos legen 3+3 og var på 44. 3+6 var det på 396.

Er 4+4 idag og skal ta ny hcg torsdag fordi frykt for å miste . Testene stiger hvertfall , kvalmen er uggen enda , men noe mer økende , puppene ømme og var på lukter . Testene mine var ikke så sterke ved de to ma og kjemiske . Legger ved stigningen .
Tar også LH test fordi pleier også å bli sterke .

Vedlegg

• IMG_7139.jpeg
    IMG_7139.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 23
  • IMG_7140.jpeg
    IMG_7140.jpeg
    520,6 KB · Visninger: 23
Jeg har tre barn fra før , men to ma og tre fire kjemiske på ett år . Jeg tok hcg hos legen 3+3 og var på 44. 3+6 var det på 396.

Er 4+4 idag og skal ta ny hcg torsdag fordi frykt for å miste . Testene stiger hvertfall , kvalmen er uggen enda , men noe mer økende , puppene ømme og var på lukter . Testene mine var ikke så sterke ved de to ma og kjemiske . Legger ved stigningen .
Tar også LH test fordi pleier også å bli sterke .
Så dum å høre alt du har vært gjennom. Ønsker deg masse lykke til og håper spiren sitter❤️ Jeg skal faktisk på TUL i morgen, veldig spent og nervøs! Rart hvor mye man kan overtenke når man er gravid..

Tusen takk til begge dere to^❤️ Krysser alt jeg har, men sikkert litt vanskelig (nestn umulig) å se hjerteslag i uke 5+3. Men det aller viktigste er jo å se at fosteret ligger på riktig sted. Har noen sett hjerte slå i uke 5+3?

Back
Topp