Bekymringer - mindre liv !

Ønskedrøm

♡ mamma til tre skatter ♡
Septembermødre <3
Har i dag vært veldig lite liv i magen. Det pleier å være veldig mye liv, så kjenner at dette blir noe jeg tenker på gjennom dagen.
Jeg har kjent liv i dag altså - flere ganger, bare mye mindre enn jeg pleier!

Samtidig har magen vært veldig myk i dag, har liksom ikke kjent jenta mi. (Pleier å kjenne harde kroppsdeler)

Flere som har opplevd en "roligere" dag fra lille?

Har noen roligere dager her også. men er du veldig bekymret så ring jm/lege/legevakt.. Har du prøvd å drikke/spise noe søtt?

Her har òg snuppp roligare daga! Men ring for all del å få sjekk om du e urolig! Bedre med ein gang for masse enn ein forlite!

☺ Etter jeg skrev dette har frøkna vært veldig aktiv!! Endelig kjenner jeg igjen slik hun pleier å være!!! Har ligget å nytt sparkene hennes ♡
Da regner jeg med alt er i orden! (glad jeg har ul om 14 dager og da men )

Opp og ned med aktiviteten her også.. Men bruker få igjen dobbelt om han har vært rolig en dag :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Så bra :) hvis en kjenner lite liv kan det være greit å drikke en iskald sukkerholdig drikk visst :p da skal en visst kjenne noe innen 20 min tror jeg de sa :)

Masse liv her. Men hender det er rolige perioder. Særlig når jeg er i aktivitet. Da sover nok vesla godt. Men så fort jeg spiser, drikker eller er rolig blir d fart! Vesla mi reagerer veldig på iskaldt vann. Har hun vært rolig for lenge drikker jeg ett glass iskaldt vann på styrten å setter meg/legger meg å venter på reaksjon. Men skulle d gå for lang tid er det lurt å kontakte jordmor!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg hadde en dag jeg var veldig bekymret pga lite bevegelse. Fant ut på kvelden at han hadde lagt seg i et annet leie som gjorde at jeg ikke merket Like mye bevegelse , men han var like aktiv. Dagen etter hadde han snudd seg tilbake igjen. Men hvis jeg ikke hadde merket noe bevegelse så hadde jeg nok dratt til legen.

Her også kan det være veldig rolig av og til, tror han ligger med ryggen ut da så derfor jeg kjenner mindre :)
Lett og bli stresset og bekymret av disse sparkene :P

Jeg var på føden igår på sjekk fordi det plutselig var MYE mindre liv og nesten ingen spark, men alt var bra, og det var bare fordi han var begynt å bli så stor :)

Sent from my iPad using BV Forum

Varierer mye her også, men godt å vite at en kan ringe om en er bekymret! Her pleier det å være mest liv på kvelden når jeg legger meg. La meg mye senere enn vanlig på lørdag og da tok hun helt av! Skulle tro hun haddde ventet utålmodig på at jeg skulle legge meg og spart opp litt ekstra energi

Her har det vært svææært rolige dager innimellom. En helg jeg ikke var sikker på om jeg hadde kjent liv de siste to dagene dro jeg til legevakten. Ble sendt til CTG-overvåkning på sykehuset, og alt var i orden :) Erfaringen med min huleboer så langt er at hun kan ha lange rolige perioder. Mamman hennes skulle gjerne ønske det ikke var sånn, men har begynt å "venne seg til det". Den siste uka har hun heldigvis vært aktiv :)

Vi har også noen stille dagen innimellom. Forrige helg var vi ute og reiste, og da kjente jeg ingenting fra fredag til søndag kveld. Men med en gang vi var hjemme igjen, begynte han på som normalt igjen - tror ikke han likte seg i Kragerø! :-)
Han har tydeligvis masse tumleplass der inne fremdeles, for han snur seg rundt mange ganger om dagen, så jeg kjenner sparkene på forskjellige steder hele tiden.

Jeg og tenker at hun kan ha snudd seg ho dermed ha ryggen ut og sparke innover!
Ellers har jeg startet ferie og dagsrytmen er helt annerledes nå enn når jeg er på jobb. Jeg er jo vant med å kjenne til faste tider på jobben, feks under måltider og pausen etc. Hun sparker nå i kveld, rett i blæra..haha luring ☺

Back
Topp