Bekymring?

  • Trådstarter Trådstarter Juli17April19
  • Opprettet Opprettet
J

Juli17April19

Guest
God kveld :)

Jeg vet ikke om jeg bekymrer meg unødvendig, jeg er 15+3 idag. Skal på oul 15 november.
Jeg er også andregangs.

Men jeg føler meg virkelig ikke gravid!
Kjenner ikke noe i magen (nå har jeg litt ekstra og da :p) vet ikke hvordan morkaken ligger, den lå fremme forrige svangerskap.

Noen her som ikke har kjent noe enda som er andregangs? :)
Spurte jordmor på HS sist om hu kunne lytte, men det var for tidlig liksom.. Dette bar da for 1uke siden.. o_O
 
God kveld :)

Jeg vet ikke om jeg bekymrer meg unødvendig, jeg er 15+3 idag. Skal på oul 15 november.
Jeg er også andregangs.

Men jeg føler meg virkelig ikke gravid!
Kjenner ikke noe i magen (nå har jeg litt ekstra og da :p) vet ikke hvordan morkaken ligger, den lå fremme forrige svangerskap.

Noen her som ikke har kjent noe enda som er andregangs? :)
Spurte jordmor på HS sist om hu kunne lytte, men det var for tidlig liksom.. Dette bar da for 1uke siden.. o_O
Vi er like langt på vei. Min jordmor fant hjertelyden for en uke siden. Så det er rart din ikke ville prøve en gang. Ellers, er jeg også andregangs, men kjenner heller ikke noe liv, og jeg har ikke så mye ekstra. Det kan være morkakens plassering, eller det kan være pga ungen ligger på en bestemt måte. Sist lå min med ryggen utover og sparket innover på blæra. Denne gangen sparkes det ikke på blære i hvert fall, og godt er det. Vi kjenner nok liv etter hvert.
 
Er 15+4 i dag og andregangs...ikke merket noe liv enda, og morkaken var for noen uker siden foranliggende. Har ikke så mye ekstra, om det har noe å si....

Kjente tydelig bevegelse i uke 17 sist, så håper jeg merker noe snart:-)
 
Vi er like langt på vei. Min jordmor fant hjertelyden for en uke siden. Så det er rart din ikke ville prøve en gang. Ellers, er jeg også andregangs, men kjenner heller ikke noe liv, og jeg har ikke så mye ekstra. Det kan være morkakens plassering, eller det kan være pga ungen ligger på en bestemt måte. Sist lå min med ryggen utover og sparket innover på blæra. Denne gangen sparkes det ikke på blære i hvert fall, og godt er det. Vi kjenner nok liv etter hvert.


Ja, stusset veldig på det selv.. Kjente jeg ble veldig irritert! Å kjenner det er lenge til oul, men jeg stresser vel bare opp meg selv og bekymrer meg unødvendig :rolleyes:

Godt å høre at det ikke er bare jeg som ikke kjenner noe enda :) gleder meg bare sånn til det! For da slapper jeg av mye mer. Var på TUL for 14 dager siden ca, men kjenner fortsatt at jeg ikke slapper av ordentlig. Selvom alt var bare bra da, da var jeg 13+3.

Mulig jeg ikke slapper av ordentlig fordi dette ikke var planlagt og kom veldig brått på meg? Også har vi ei på straks 15mnd fra før. For ble veldig mye tanker når jeg fikk vite at jeg var gravid igjen :) selv med 50% sjanse, så overraskende at det kommer såå to tette :) selvsagt veldig ønsket er det :Heartred
 
Er 15+4 i dag og andregangs...ikke merket noe liv enda, og morkaken var for noen uker siden foranliggende. Har ikke så mye ekstra, om det har noe å si....

Kjente tydelig bevegelse i uke 17 sist, så håper jeg merker noe snart:)


Jaa, er så spent selv på å kjenne lille :Heartred
Også blir det spennende å høre hvordan morkaken er denne gangen..
 
God kveld :)

Jeg vet ikke om jeg bekymrer meg unødvendig, jeg er 15+3 idag. Skal på oul 15 november.
Jeg er også andregangs.

Men jeg føler meg virkelig ikke gravid!
Kjenner ikke noe i magen (nå har jeg litt ekstra og da :p) vet ikke hvordan morkaken ligger, den lå fremme forrige svangerskap.

Noen her som ikke har kjent noe enda som er andregangs? :)
Spurte jordmor på HS sist om hu kunne lytte, men det var for tidlig liksom.. Dette bar da for 1uke siden.. o_O

Jeg har også kjent lite sammenlignet med første gang, men i dag 13+6 har jeg kjent bevegelse!!!! :D
Var på privat betalt TUL i uke 12 for måtte bare se at alt var greit. God opplevelse!!
Legen sjekket heller ikke etter hjertelyd da jeg var på kontroll den uken. Forrige lege jeg hadde forrige svangerskap lette etter hjertelyd i uke 11 og fant da. Har selv funnet den på doppler hjemme denne gangen da jeg var i uke 10 :)
 
Merkelig at hun ikke ville lytte,jordmor fant med engang hos meg, er 14+4 (eller 5 nå da). Har ikke kjent liv sånn at jeg med sikkerhet kan si at det er babyen å ikke luft
 
Ja, stusset veldig på det selv.. Kjente jeg ble veldig irritert! Å kjenner det er lenge til oul, men jeg stresser vel bare opp meg selv og bekymrer meg unødvendig :rolleyes:

Godt å høre at det ikke er bare jeg som ikke kjenner noe enda :) gleder meg bare sånn til det! For da slapper jeg av mye mer. Var på TUL for 14 dager siden ca, men kjenner fortsatt at jeg ikke slapper av ordentlig. Selvom alt var bare bra da, da var jeg 13+3.

Mulig jeg ikke slapper av ordentlig fordi dette ikke var planlagt og kom veldig brått på meg? Også har vi ei på straks 15mnd fra før. For ble veldig mye tanker når jeg fikk vite at jeg var gravid igjen :) selv med 50% sjanse, så overraskende at det kommer såå to tette :) selvsagt veldig ønsket er det :Heartred
Skjønner. Jeg kjente ikke liv før uke 22 sist, da endelig snudde ungen på seg og slutta å sparke på blæra mi. Det var en lettelse det med blæra sist, for jeg følte jo jeg måtte på do hvert femte minutt frem til da.
Vi to er jo i samme gruppe fra juli 2017, så blir like tett for meg mellom mine. Tror det blir bra jeg. Tenk så mye lettere det blir å finne på noe som en familie. Er de for spredd i alder, så vil ikke den eldste orke å være med den yngste i sandkassa, på samme karuseller i fornøyelsesparker osv. Ellers også slik at det ofte er tettere bånd fra starten med to søsken som er litt tett. Her hadde jeg håpet på enda tettere, men det klaffer ikke alltid når man ønsker.
 
Er jo ikke normalt å kjenne liv enda selvom man er gravid for andre gang. Jeg er gravid med tredje og kjenner ikke livmora enda engang (er 13+3) med nummer to hadde jeg livmora bak, kjente såvidt liv i slutten av uke 16. Søsteren min kjente ikke før i uke 18 med nummer to, da morkaken lå foran. Alt for tidlig å bekymre seg for dette enda.
 
Er jo ikke normalt å kjenne liv enda selvom man er gravid for andre gang. Jeg er gravid med tredje og kjenner ikke livmora enda engang (er 13+3) med nummer to hadde jeg livmora bak, kjente såvidt liv i slutten av uke 16. Søsteren min kjente ikke før i uke 18 med nummer to, da morkaken lå foran. Alt for tidlig å bekymre seg for dette enda.


Ja, er bare at man leser å leser som andre skriver i denne gruppa. Må forlate pga sånn og sånn.. Da kjenner jeg får litt hjerte i halsen.
Meen man blir fort paranoid desverre hvertfall jeg  :p:rolleyes:

Men går vel sikkert bra denne gangen også :)
 
Mest sannsynlig går det helt bra og du er bare heldig som ikke har symptomer. Andre trimester skal jo også være det beste. :)
 
Back
Topp