Bekymring

FruHønemor

Betatt av forumet
Nå føler jeg at alle har kjent liv, hørt hjertelyd eller sett den lille på ul.
Vi hørte ikke noe hjertelyd da jeg var hos legen forrige uke, var da 15+4. Legen sa det var normalt. UL har jeg ikke vært på, skal til ordinær om 2 uker. Jeg har heller ikke kjent noe liv enda, er nå 16+5 og jeg er gravid med nr 2. Merket ikke noe liv forrige gang før i uke 20 eller 21, men som sagt så er jo dette andre gangen og jeg får følelsen av at man bør merke det tidligere da...
Jeg har ingen magefølelse på at noe skal være galt, men er bekymret likevel når det virker som jeg er den eneste her som hverken har sett, kjent eller hørt den lille i uke 16. Jeg føler meg nesten uvel. Noen som kan oppmuntre meg litt?[&o]

Jeg var i samme situasjon som deg.. Jeg ble sendt på haste ul på sykehuset,da det var Unormalt å ikke høre hjertelyden i uke 15!!
Mitt foster var dødt. Så jeg vilke faktisk krevd en ul. Å gå 2 uker sånn er faktisk umenneskelig!
Men for all del. Morkaken kan ligge frem forbi, og dempe hjertelyden.
Men anbefaler å få sjekket det!

ORIGINAL: Sørlandsjenta

Nå føler jeg at alle har kjent liv, hørt hjertelyd eller sett den lille på ul.
Vi hørte ikke noe hjertelyd da jeg var hos legen forrige uke, var da 15+4. Legen sa det var normalt. UL har jeg ikke vært på, skal til ordinær om 2 uker. Jeg har heller ikke kjent noe liv enda, er nå 16+5 og jeg er gravid med nr 2. Merket ikke noe liv forrige gang før i uke 20 eller 21, men som sagt så er jo dette andre gangen og jeg får følelsen av at man bør merke det tidligere da...
Jeg har ingen magefølelse på at noe skal være galt, men er bekymret likevel når det virker som jeg er den eneste her som hverken har sett, kjent eller hørt den lille i uke 16. Jeg føler meg nesten uvel. Noen som kan oppmuntre meg litt?[&o]

Det er helt normalt ikke høre hjerte lyden. Det sa di til meg også, før hun prøvde å finne hjertelyden til babyen. Har ei vennine som heller ikke hørte hjertelyden første gang. Men hu har ploppa [;)] Så ikke tenk for mye på det! Hørte selv ikke hjertelyden, men føler jeg har kjent liv i magen min en del ganger. Det ordner seg skal du nok se [:)] Men forstår at du tenker litt på det, gjør det selv altså..

Ingen grunn til bekymring mer. Ringte jordmor og fikk komme med en gang. Hun sa som legen min at det var ikke unormalt å IKKE høre noe nå, det kom helt an på hvor fosteret lå og morkaken kunne ligge litt i veien. Men hun fant hjertelyden og hun fant min også, så vi var ikke i tvil om at vi hørte babyen der. Den hadde 140 i puls og det tydet på at den hadde det bra sa hun! :o) Da kan endelig jeg også slappe av litt.

Så bra at alt stod bra til da!!! Ikke noe moro å ha det sånn... Jeg har heller ikke kjent, hørt eller sett min lille... Har heller ikke vært noe dårlig i løpet av graviditeten, og det gjør det ekstra vanskelig å skjønne at det er noe der...men jeg får vel bare smøre meg med tolmodighet [;)]

ORIGINAL: Sørlandsjenta

Ingen grunn til bekymring mer. Ringte jordmor og fikk komme med en gang. Hun sa som legen min at det var ikke unormalt å IKKE høre noe nå, det kom helt an på hvor fosteret lå og morkaken kunne ligge litt i veien. Men hun fant hjertelyden og hun fant min også, så vi var ikke i tvil om at vi hørte babyen der. Den hadde 140 i puls og det tydet på at den hadde det bra sa hun! :o) Da kan endelig jeg også slappe av litt.

Jeg fikk også beskjed om at det var helt normalt [;)] Er jo også ofte fordi barnet "gjemmer" seg på en måte som jordmor sa til meg. Men bra at du har fått sjekket det da, så nå trenger du ikke uroe deg mer! [:)] Glad på dine vegne..

tror ikke du bør bekymre deg så veldig, du merket sent med 1mann så kan hende at du ikke kjenner noe før du er så langt med denne også.. eller at bevegelsene fra den lille er så svake enda at det er vanskelig og kjenne..
jeg kjenner liv, men da må jeg virkelig ligge i ro og kjenne godt etter og det gjør jeg som regel når de to andre har lagt seg så ligger jeg og kun kjenner etter for og få den bekreftelsen på at alt er bra enda..

men klarer du ikke slappe av og er veldig bekymret så ring og be om en ul, husk at er du redd merker fostret det.. prøv og slapp av og nyt, klarer du ikke det lønner det seg som sagt og kontakte sykehuset..
de er der for oss og vi skal benytte oss av dem..

ønsker deg lykke til og tror det er veldig bra med den lille i magen din [:)]

Back
Topp