Bekymring rundt nedtrapping på støttebehandling ved fryseforsøk

Charlie91

Blir kjent med forumet
Jeg fikk satt inn blastocyst (donert egg) 31.01. Har i dag vært på UL og alt ser fint ut. Fosteret ble målt til å være 9+0, så litt lenger enn antatt, skulle være 8+4 idag. Bruker progynova 2 mg, 4 tabl daglig og progesteronstøtte. Skal nå begynne med nedtrapping. Allerede i morgen har jeg fått beskjed om å trappe ned på progynova, 3 tabl i stedenfor 4. Så trappe ned gradvis og slutte helt 29.03. Progesteron skal jeg bruke frem til 07.04, da er jeg 12 uker på vei. Begynner med forsiktig nedtrapping fra 03.04. Synes det er så skummelt å trappe ned på medisinene. Produserer jo ikke hormoner selv. Har morkaka begynt å ta over nå? Noen som har erfaring med dette? :)
 
Last edited:
Hei:happy: Ja har erfaring med dette. Dette er normal nedtrapping. Morkaken tar gradvis over, så dette er naturlig å gjøre. Gjorde det samme da jeg fikk datteren min.

Går selv også nå på progynova, klexane (blodfortynnende) og cyclogest (progesteron) nå, og begynner nedtrapping i uke 10.

Legene har god kontroll, men er du bekymret så ville jeg snakket med legen. Da får du nok gode svar.
 
Hei:happy: Ja har erfaring med dette. Dette er normal nedtrapping. Morkaken tar gradvis over, så dette er naturlig å gjøre. Gjorde det samme da jeg fikk datteren min.

Går selv også nå på progynova, klexane (blodfortynnende) og cyclogest (progesteron) nå, og begynner nedtrapping i uke 10.

Legene har god kontroll, men er du bekymret så ville jeg snakket med legen. Da får du nok gode svar.
Tusen takk for svar:) Ja regner med legen har god kontroll og har snakket med henne også, så har blitt mer beroliget. Er jo 8+4 idag i følge når embryoet ble befruktet, men i følge UL 9+0. Det er ikke for tidlig da med nedtrapping på progynova?
 
Tusen takk for svar:) Ja regner med legen har god kontroll og har snakket med henne også, så har blitt mer beroliget. Er jo 8+4 idag i følge når embryoet ble befruktet, men i følge UL 9+0. Det er ikke for tidlig da med nedtrapping på progynova?
Det tørr jeg ikke å svare på. Legen har nok gjort en vurdering ut fra din situasjon. Men som sagt hvis du er usikker, så ville jeg sagt det til legen. Stol alltid på magefølelsen:Heartred
 
Back
Topp