bekymret

Frøken Happy

Glad i forumet
Ee litt bekymret...kan jeg får problemer siden jeg er overvektig,?men vi har så lyst på barn... noen som har noen gode råd?[8|

Jeg er også overvektig og vi har prøvd i 3 år nå. Hadde en spontanabort i August, så nå vet vi at vi får det til, men det jeg vil si er at jeg synes ikke du skal tenke så mye på at du er overvektig. Det kan være en stor belastning for psyken din. Det er mange overvektige som blir gravide og føder sunne og friske barn. Det blir sikkert litt tyngre for oss å bære fram barnet, men jeg tror også at det å være gravid kan hjelpe oss å få gjort noe med det daglige kostholdet. Da har vi jo ikke bare oss selv å tenke på.
Jeg har ei venninne som er overvektig og hun fødte en flott sønn. Det som var litt snedig, var at hun var lettere da hun fødte ham, enn hun var da hun ble gravid.

Min tidligere fastlege var ikke særlig ok. Da vi hadde prøvd i 2 år spurte jeg henne om det var lurt at jeg kanskje fikk undersøkt om det var noe som gjorde at jeg ikke ble gravid. Jeg ønsket en utredning til både meg og mannen min.
Det jeg fikk til svar var at jeg burde dra hjem og slanke meg, og at det var helt klart fedme som gjorde at jeg ikke ble gravid. Takk! tenkte jeg da jeg dro derifra. Dette gjentok seg flere ganger. I sommer bytta jeg lege. Orka ikke dette pisset lenger! Jeg fortalte den nye legen min hva hun hadde sagt, og han bare rista på hodet og sa at det var det værste han hadde hørt. Han sa at vi bare skulle stå på og holde humøret og psyken oppe. Etter dette besøket tok det vel ca 8 uker, så var jeg gravid. Gikk galt, men jeg føler meg sterkere enn noen gang. Føler på meg at det blir ganske snart nå.

Så stå på jenter! Vi store flotte damer skal nok bli gravide i løpet av høsten......håper jeg.

Jeg er også overvektig, og i helga fikk jeg skryt av mamma for at figuren min bare blir finere og finere.. har til nå ikke lagt på meg noe i svangerskapet og har ikke hatt noen komplikasjoner pga vekta, heller motsatt, siden kroppen min er vant til å bære noen kilo for mye..
Snakk gjerne med legen din om det,- og hvis ikke legen lytter og er grei så bytter du fastlege[;)]
Det er mitt beste tips![:D]

Jeg ville bare ønske deg lykke til! Du skal ikke være redd for de ekstra kiloene dine. Du blir jo oppfulgt hvis det er nødvendig, og det blir å gå så bra atte! Det finnes det så mange gode eksempler på.[:D]

Hei, har også noen kg for mye, men har i dag ei lita tulle på 5 mnd. Jeg la på meg 4 kg i svangerskapet og tok av 16 kg etterpå. Ammer ikke, men aktivitetsnivået er 100% bedre enn før Frida kom. Var flink til å spise riktig i svangerskapet og gikk mange kveldsturer med samboeren. Ønsker deg og samboeren lykke til!

min teori er at vi som ligger på maxvekt før vi blir gravide, ikke legger så veldig på oss i svangerskapet, da vi ikke levde på diet før vi ble gravide!!
vet at ikke alle som er normalvktige gjør det, men trøstet meg med denne tanken da jeg ble gravid.
-og det stemte for meg! har en bmi på over 32, og hadde et enkelt og lett svangerskap...

litt ekstra å ta i er ingen hindring i å få flotte barn!!!!![:D]

Back
Topp