Jeg er også overvektig og vi har prøvd i 3 år nå. Hadde en spontanabort i August, så nå vet vi at vi får det til, men det jeg vil si er at jeg synes ikke du skal tenke så mye på at du er overvektig. Det kan være en stor belastning for psyken din. Det er mange overvektige som blir gravide og føder sunne og friske barn. Det blir sikkert litt tyngre for oss å bære fram barnet, men jeg tror også at det å være gravid kan hjelpe oss å få gjort noe med det daglige kostholdet. Da har vi jo ikke bare oss selv å tenke på.
Jeg har ei venninne som er overvektig og hun fødte en flott sønn. Det som var litt snedig, var at hun var lettere da hun fødte ham, enn hun var da hun ble gravid.
Min tidligere fastlege var ikke særlig ok. Da vi hadde prøvd i 2 år spurte jeg henne om det var lurt at jeg kanskje fikk undersøkt om det var noe som gjorde at jeg ikke ble gravid. Jeg ønsket en utredning til både meg og mannen min.
Det jeg fikk til svar var at jeg burde dra hjem og slanke meg, og at det var helt klart fedme som gjorde at jeg ikke ble gravid. Takk! tenkte jeg da jeg dro derifra. Dette gjentok seg flere ganger. I sommer bytta jeg lege. Orka ikke dette pisset lenger! Jeg fortalte den nye legen min hva hun hadde sagt, og han bare rista på hodet og sa at det var det værste han hadde hørt. Han sa at vi bare skulle stå på og holde humøret og psyken oppe. Etter dette besøket tok det vel ca 8 uker, så var jeg gravid. Gikk galt, men jeg føler meg sterkere enn noen gang. Føler på meg at det blir ganske snart nå.
Så stå på jenter! Vi store flotte damer skal nok bli gravide i løpet av høsten......håper jeg.