Bekymret

Latterfrosken

Forumet er livet
Hei. Jeg er nå 17+4 uker ut i svangerskapet. Men denne de siste ukene synes jeg ikke at jeg har vokst noen ting, har faktisk stått stille på vekta ogaå? Jeg har heller ikke kjent noe antydning til liv enda. Er dette normalt? Vet at det er noe de kaller smalmnd, er det den jeg er inne i nå? Det er bare 14 dager siden jeg var hos jordmor og fikk høre hjertleyden på gullet, så jeg regner jo med at alt er helt greit.
Klem

En ting til: Når sånn ca kjenner man de første tegnene til liv?

Hei du! Jeg kjente ikke liv eller spark før jeg var 18 uker på vei.Nesten alle førstegangsfødende kjenner ikke liv før rundt den tiden opp til uke 20.Men hvis du er bekymret kan du jo bare ringe jordmor/lege.Er bedre å ringe for mye enn for lite,så får du iallfall beskjed.Uansett tror jeg du kan berolige deg med at det kommer nok snart[:)]

Ok. Når du kjente liv, var det veldig tydelig, eller var du i tvil om hva du kjente? Og hvordan kjennes det ut første gangen?

hei....fikk så lyst til å svare deg...[:)]sparkene kjennes som "lemus"...når fek. øyet ditt hopper av seg selv...eller rumpetroll som spreller....man kan godt bli litt i tvil hva man kjenner, men etterhvert som babyn blir litt større så er du ikke i tvil lenger....men det er forskjellig hvor babyn sparker i magen din hvor godt du kjenner det oxo....og noen bærer babyen langt inni sg...og noen babyer er roligere enn andre babyer....ikke enkelt dette, men d går nok bra skal du se....allle har vi vært innom samme tankegang som deg[:D]

Heisann.. Jeg er 17uker på vei nå, magen min har ikke vokst noe særli, så vidt at man kan skimte det. Jeg tror ikke du skal bekymre deg for noe. Jeg har det også sånn, kjenner ikke oe liv der inne, men legen sier at det er helt iorden. Men ikke bekymre deg unødi, ring legen så fort som muli imorgen, hvis du er like bekymret, om du ikke har gjort det nå da, fordi det er ikke bra for noen å bekymre å seg, verken for deg eller babyen. Jeg har ikke lagt på noe heller, så:) Regner med du vil begynne å kjenne liv etter 18uke. Kanskje helt oppe i 20.uke. Jeg synes det er frykteli lenge å vente, men...[:)] Man må smøre seg med tålmodihet:D

Hei hei. I natt tror jeg faktisk at jeg kjente litt antydning til liv. Det kjentes nesten ut som noe som "slo" litt på innsiden av magen. Vet ikke om det er det jeg kjente, men vi får se om det kommer mer. Takk for svaret, godt det ikke er bare meg som har hatt det sånn.
Klem

Hei!
Jeg kjente liv første gangen da jeg var 15 uker på veg, og da sa jordmora at jeg var veldig tidlig ute til å være førstegangsfødende. Det kjentes ut som et lett trykk mot magen innenifra, nesten som et lett fingertrykk. Var ikke helt sikker jeg heller da jeg kjente det første gang, men så gikk det noen dager og så kjente jeg det igjen! [:D] Og ang vekta og magen; jeg gikk opp 2 kg til og med uke 20 og hadde nesten ikke mage i det hele tatt, men etter det kom det ca en kilo i uka (!!) pluss at magen svulmet opp! Så ikke engst deg du, du blir fort nok stor og tung med magen full av liv!! [:D]

Hvis det er første gang du er gravid, så er det ikke vanlig å kjenne liv ennå! De fleste jeg har snakket med har kjent det førts i uke 20++ Så jeg tror ikke du trenger å uroe deg!

Back
Topp