Bekymret

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Jeg kjenner jeg begynner å bli bekymret da smittetallene øker igjen. Jeg har lite lyst til å måtte føde alene eller bli på barsel uten mannen min! Syns det er dårlig gjort at man ikke tar hensyn og respekterer smittevernsreglene. Det har vært mye snakk om studenter som fester og folk som har vært på ferie, men jeg må stadig be folk om å holde avstand fra meg når jeg er i butikken. Spesielt eldre som både hoster og nyser uten å engang holde seg for.

Er det bare jeg som er bekymret for at smittetallene vil føre til strengere regler på føden/barsel?

Jeg kjenner jeg begynner å bli bekymret da smittetallene øker igjen. Jeg har lite lyst til å måtte føde alene eller bli på barsel uten mannen min! Syns det er dårlig gjort at man ikke tar hensyn og respekterer smittevernsreglene. Det har vært mye snakk om studenter som fester og folk som har vært på ferie, men jeg må stadig be folk om å holde avstand fra meg når jeg er i butikken. Spesielt eldre som både hoster og nyser uten å engang holde seg for.

Er det bare jeg som er bekymret for at smittetallene vil føre til strengere regler på føden/barsel?

Nope, tenker på det omtrentlig hele tiden. Har måttet gå hele svangerskapet alene minus 3 uker sålangt pga corona. Vil ikke føde alene også. :(

Har begynt å kjefte på folk på butikken som ikke holder avstand eller spriter hendene når de kommer inn. Skikkelig hormonella oppførsel, men kommer til å bli pissed off hvis jeg må føde alene fordi noen idioter der ute tenker det ikke er så nøye lengre!

sitter og venter på å komme til på koronatestsenteret her i kommunen siden 3-åringen er blitt syk etter oppstart i bhgen...
satser at det kun er forkjølelse eller annet virus!

Nope, tenker på det omtrentlig hele tiden. Har måttet gå hele svangerskapet alene minus 3 uker sålangt pga corona. Vil ikke føde alene også. :(
Det er så urettferdig at det skal være sånn. Vi har stått på i felles dugnad og etter solen kom har folk bare gitt helt f :mad: Ikke fikk mannen være med på ultralyder, men å risikere å ikke få være med på fødsel eller måtte være alene på barsel er så trist!

Har begynt å kjefte på folk på butikken som ikke holder avstand eller spriter hendene når de kommer inn. Skikkelig hormonella oppførsel, men kommer til å bli pissed off hvis jeg må føde alene fordi noen idioter der ute tenker det ikke er så nøye lengre!

sitter og venter på å komme til på koronatestsenteret her i kommunen siden 3-åringen er blitt syk etter oppstart i bhgen...
Vi testet oss i helgen og det var heldigvis ikke corona, så krysser fingrene for at det kun er forkjølelse hos dere også. Vi er fortsatt hjemme fra barnehage og sfo til de er helt symptomfri. Skulle ønske andre også kunne følge regler slik at vi ikke må stenge ned igjen eller at det tar enda lenger tid å få bukt på pandemien.

Jeg syns det er bra at du sier i fra. Rart at folk oppfører seg som vi er kvitt corona allerede :eek:

Jeg blir helt satt ut av å se hvor ignorant folk er. Så hormonella eller ikke, jeg er helt enig med deg! :D

På tur søndag kom det en familie bak oss hvor to stk hadde så sinnsyk med hoste og rasping at jeg nesten reagerte. De tok ingen hensyn mtp avstand og jeg og mannen løftet tilslutt guttungen opp og gikk fort vekk for å få nok avstand. Surklende sinnsyk hoste. Idiotisk å være ute!

Opplever samme selv. Da jeg skulle gå til sentrum ble jeg stoppet av en selger/en som skulle spørre spørsmål/undersøkelse på gata. Gikk helt opp i ansiktet mitt og spurte «bor du her? Jobber du her?» jeg ble så satt ut at hun kom så nære. Sa nei ig demonstrativt gikk rundt henne.
Så så jeg kollegaene hennes nærmet seg meg på alkurat samme vis! Jeg sa st jeg ønsler å holde avstand pga korona. Så igjen på nytt duklet den første dama opp i ansiktet mitt på samme måte. Altså jeg ble skikkelig stressa! Hvorfor holder ikke folk avstand!

Du er ikke alene nei. Jeg har alltid vært skeptisk til munnbind. Det faller meg så unaturlig. Men nå har jeg faktisk kjøpt som jeg og mannen bruker på bussen til og fra jobb de siste ukene. Det er helt uaktuelt å skulle føde alene.

Snakket med jordmor om dette i dag og som hun sa, ihvertfall på sykehuset her at far alltid hadde fått vært med under fødsel uansett i denne perioden, men barsel holdt dem strengt. Dem gjorde alt da og nå for at det skulle være sånn. Men ble det værre igjen, så ble det værre for far etter fødsel igjen. Gjorde meg endel tryggere ihvertfall :)

Snakket med jordmor om dette i dag og som hun sa, ihvertfall på sykehuset her at far alltid hadde fått vært med under fødsel uansett i denne perioden, men barsel holdt dem strengt. Dem gjorde alt da og nå for at det skulle være sånn. Men ble det værre igjen, så ble det værre for far etter fødsel igjen. Gjorde meg endel tryggere ihvertfall :)
Det er godt å høre. Det står jo mange steder at far kun får være med om han er symptomfri. Det er vanlig at man er litt forkjølet i september, men pga corona så må man jo holde seg hjemme ved symptomer. Så her skal mannen være hjemme de siste ukene før fødsel for å unngå vanlig sesongsmitte. Uansett er det veldig kjipt at mannen må reise 2 timer etter fødsel om mor og barn må være igjen på sykehuset i 48 timer til screening og alle prøver og undersøkelser er gjennomført. Det er sånn det var fra mars til juni

Far får vel bli med på fødsel så lenge han er frisk, forsto det slik at det har vært sånn hele tiden på alle sykehus? Regner med at vi slipper å føde alene ❤️
Her har de aldri åpnet for at far kan være sammen med mor på barsel.. Så han får være igjen 2 timer etter fødsel, og så gjelder besøkstiden 18-20 :sorry:

Blir ikke overrasket av folk lengre, tenker bare på seg selv :mad: jeg er heller ikke så redd for å få corona, men betyr ikke at jeg driter i smittevern for å beskytte andre!

Far får vel bli med på fødsel så lenge han er frisk, forsto det slik at det har vært sånn hele tiden på alle sykehus? Regner med at vi slipper å føde alene ❤️
Her har de aldri åpnet for at far kan være sammen med mor på barsel.. Så han får være igjen 2 timer etter fødsel, og så gjelder besøkstiden 18-20 :sorry:

Blir ikke overrasket av folk lengre, tenker bare på seg selv :mad: jeg er heller ikke så redd for å få corona, men betyr ikke at jeg driter i smittevern for å beskytte andre!
Har det vært slik før corona? Her har far mulighet til å sove på barsel ved enerom eller på barselhotellet om man har familie.

Ja, stemmer det, men far får kun komme fra man er i aktiv fødsel, 4 cm. Sist tok det 20 min fra jeg var 4 cm til ungen var ute. Så store sjanser for at han ikke rekker det om han ikke henger i bilen på sykehuset :p Latensfasen kan vare lenge. Og Gud forby om han er noe snufsete, da får han ikke være med i det hele tatt.

Jeg skal ha samtale med sykehuset pga styrtfødsel sist. Vi bor ca 40 min kjøring unna, så her må det legges en plan

Har det vært slik før corona? Her har far mulighet til å sove på barsel ved enerom eller på barselhotellet om man har familie.

Ja, stemmer det, men far får kun komme fra man er i aktiv fødsel, 4 cm. Sist tok det 20 min fra jeg var 4 cm til ungen var ute. Så store sjanser for at han ikke rekker det om han ikke henger i bilen på sykehuset :p Latensfasen kan vare lenge. Og Gud forby om han er noe snufsete, da får han ikke være med i det hele tatt.

Jeg skal ha samtale med sykehuset pga styrtfødsel sist. Vi bor ca 40 min kjøring unna, så her må det legges en plan
Før corona fikk far være med på barsel her også. Men de har ikke åpnet opp for det enda, til tross for ekstremt lave smittetall (22 siden corona kom) og at det ikke har vært ny smitte på flere mnd...

Vet at flere med lang reisevei har fått hatt med far inn selv om de ikke var i aktiv fødsel her i området den siste tiden, så håper det gjelder dere også :happy:

Før corona fikk far være med på barsel her også. Men de har ikke åpnet opp for det enda, til tross for ekstremt lave smittetall (22 siden corona kom) og at det ikke har vært ny smitte på flere mnd...

Vet at flere med lang reisevei har fått hatt med far inn selv om de ikke var i aktiv fødsel her i området den siste tiden, så håper det gjelder dere også :happy:
Satser på det :) ❤️

Leit at de ikke har åpnet for at far kan være med på barsel, spesielt når dere har lave smittetall :(

Håper folk tar mer hensyn slik at det slipper å gå ut over de som er sårbare.

Sniker fra oktober. Jeg er så redd for at jeg eller mannen skal bli forkjøla før fødsel. Kan han ta en coronatest da og få være med på fødsel hvis den er negativ? Da kan han jo risikere å smitte andre med forkjølelse som må ta test og være i karantene til testresultatene er klare. Og det er vel ikke greit. Hva skjer hvis jeg er forkjøla? Kan mannen bli med da?

Jeg har ikke lyst å føde uten mannen min. Kan heller ikke tenke meg å være på barsel i flere dager uten mannen min der.

Back
Topp