Bekymret!

mrs.g

Glad i forumet
Ante ikke at jeg skulle bli så bekymret i graviditeten min. Har alltid humret litt av andre hysteriske damer som tar masse tester og går og er livredde for å miste hele tiden. Den som ler sist, ler best, for nå sitter jeg her, kjemperedd!

Jeg tok hcg-prøve hos legen forrige mandag. Da var jeg 16 dpo (4+2) og fikk HCG på 293 (altså akkurat på snittet av det som er vanlig). Tok en cb med ukesindikator på fredag og den viste 2-3 uker (HCG mellom 200 og 2000), og det stemmer jo. Men tok en ny i dag, og den viste det samme. Nå skulle man vel kunne forvente at HCG-verdiene var over 2000 (som for utslag på 3+)!

Jeg er jo 22 dpo (5+1) i dag, og snittet ligger på 2600 i HCG. Hvis jeg fortsatt er under 2000, så har jeg vet for lav stigning! Har veldig lite symptomer, så jeg blir bekymra!

Drar til legen i morgen og måler på nytt. Håper jeg ikke mister!!

Kjenner på følelsen !! Kjempe redd for å miste selv, føler jeg ikke får nokk ro.

Ringte du bare legen å fikk deg time for å sjekke stigning? På bakgrunn av hva?

Vil også til legen for å se til at alt er som det skal så tidlig!

Kjenner på følelsen !! Kjempe redd for å miste selv, føler jeg ikke får nokk ro.

Ringte du bare legen å fikk deg time for å sjekke stigning? På bakgrunn av hva?

Vil også til legen for å se til at alt er som det skal så tidlig!
Jeg dro dit bare. Var ikke innom legen. Bare på laben.

Ante ikke at jeg skulle bli så bekymret i graviditeten min. Har alltid humret litt av andre hysteriske damer som tar masse tester og går og er livredde for å miste hele tiden. Den som ler sist, ler best, for nå sitter jeg her, kjemperedd!

Jeg tok hcg-prøve hos legen forrige mandag. Da var jeg 16 dpo (4+2) og fikk HCG på 293 (altså akkurat på snittet av det som er vanlig). Tok en cb med ukesindikator på fredag og den viste 2-3 uker (HCG mellom 200 og 2000), og det stemmer jo. Men tok en ny i dag, og den viste det samme. Nå skulle man vel kunne forvente at HCG-verdiene var over 2000 (som for utslag på 3+)!

Jeg er jo 22 dpo (5+1) i dag, og snittet ligger på 2600 i HCG. Hvis jeg fortsatt er under 2000, så har jeg vet for lav stigning! Har veldig lite symptomer, så jeg blir bekymra!

Hvilket snitt er det du følger?
Jeg målte HCG via blodprøve 4+0 og da var verdiene 100-og et eller annet.
Jeg hørte aldri noe om at det var under snittet og jeg trengte ikke å måle på nytt. Jeg var gravid.
Jeg hadde ikke brydd meg om de digitale testene. Mengden HCG produserer ulikt fra person til person.

Fant denne. Varierer veldig hva som er "normalt"

TYPISKE INTERVALLER FOR s-hCG UNDER SVANGERSKAP
Uker etter siste menstruasjon hCG-nivå (IU/L)

4: 5 - 100
5: 200 - 3000
6: 10000 - 80000
7 - 14: 90000 - 500000
15 - 26: 5000 - 80000
28 - 40: 3000 - 15000

Kan hende du har 1950 liksom, og at i morgen eller overmorgen viser den 3+. Mange som ikke tar før de er nærmere 6+0 fordi de vil være sikre på å få 3+ :) med storebror fikk jeg 3+ i uke 5+3, og denne gangen 5+5 eller +6 :)

ImageUploadedByBV Forum1465723039.188301.jpg
Brukte denne som utgangspunkt.

Husk disse testene viser bare HCG nivåene i urinen de er nødvendigVis ikke de samme som i blodet ;-)

Vis vedlegget 181954
Brukte denne som utgangspunkt.
Ut fra denne ser du jo at minste er på 500 tallet en plass, så jeg ville ikke stresset :) må legge til at med første steg ikke HCGprøvene mine slik som skjemaene, heldigvis fortalte legen min meg at det ikke var poenget. Så lenge stigningen var det og de mente den var god. Så prøv på nytt om noen dager :)

Kan man bare gå på legekontoret sånn? Har fått beskjed om at jeg måtte få time til lege ved blodprøver. Fikk eget skjema nå også for å sjekke hcg nivå og det tok de kun fordi jeg har små blødninger.
Da jeg snakketmed dem førstegang var det ikke snakk om noe blodprøver før utti Juli.

Men son jeg har skjønt det så er stemmer vell det. Fordi uiesindikator går på befruktning mens termin blir satt fra mens som er ca 2 uker lengre. Så er man 5 uker i forhold til termin så er fosteret kun 3 uker

Lite murringer i dag :/ har dere opplevd at noen dager er det masse murringer og kansje dagen etrpå er den ingen murringer? Bli bekymra

Hei Mrs g. Føler masse med deg for at du er redd for å miste. Er kjemperedd selv. Men jeg synes ikke de tallene var helt ute å kjøre så ikke mist håpet enda. HCG dobler hver 2-3 dag og hvis du regner på det kan du havne både over og under 2000 med en normal stigning enda. Enig i det som skrives om at urin og blodprøve ikke er helt sammenlignbart. Masse lykke til i morgen! Krysser fingrene for deg:Heartred

Målte HCG hos legen i går (blodprøve) og det hadde økt til 5070!! Ble veldig glad :-) Så da er det vel bare flaks at jeg har så lite symptomer (egentlig ingenting annet enn ømme pupper).

Så godt å høre:)

Back
Topp