Bekymret.

Luxx

Glad i forumet
Fra og med uke 30 så har babyens bevegelses mønster endret seg. Jeg kjenner at hun romsterer rundt noen få ganger i løpet av dagen, og det tar gjerne litt opp på kvelden /natten. Er en del svakere og sjeldnere noe som konstant bekymrer meg men sparkene har også vært mot morkaken den siste uken. Å dra til sykehuset/lege er desverre ikke et alternativ der jeg er foreløbig men regner uansett med at det bare er bekymringene mine. Fler som har det slik?

Last edited:
Ta en tlf til jm med din beskymring. Skal ikke være nødvendig med beskymring om lite liv kjære deg :) ring nå før de stenger, evt lege.

Jeg vil anbefale deg å gå etter din egen magefølelse da du kjenner alt med deg best selv. Blir du bekymret er det bedre å ta kontakt og eventuelt få tatt en kontroll om det så blir "bomtur" eller ikke :)
Har ikke opplevd det samme selv, har jeg følt det har vært lite bevegelse (fordi jeg ikke husker/ikke har kjent etter) så får jeg respons nokså snart når jeg prøver få igang bevegelse :)

Det er som om jeg skulle skrevet det selv. Jeg føler også at det har skjedd en endring. Jeg får meg heller ikke til å ta kontakt med fødeavd eller jm. Jeg går å bekymrer meg MYE, men føler at jeg overdriver..

Er en bekymret så er det bedre å ta en tlf for mye! Hverken du eller baby trenger stresset det gir å bekymre seg 24/7.

Stol på magefølelsen, alltid. Det har jeg lært gjennom tre svangerskap. Jeg har hatt dårlig magefølelse en gang i løpet av hvert av svangerskapene, hvor det faktisk har vært noe som jeg har måttet ta hensyn til videre. Nå sist jeg kjente lite liv, var alt bra med baby. Men han var vekstretardert, og med historien min fra de forrige svangerskap, resulterte det i full sykmelding sporenstreks.
Ingen vits å bekymre seg unødvendig, mye bedre å heller få vite at alt er bra. Better safe than sorry, er det noe som heter :-)

Det er som om jeg skulle skrevet det selv. Jeg føler også at det har skjedd en endring. Jeg får meg heller ikke til å ta kontakt med fødeavd eller jm. Jeg går å bekymrer meg MYE, men føler at jeg overdriver..
Ja samme her, samtidig så kjenner jeg jo liv og har merket at om jeg legger meg ned kjenner jeg svake spark eller romstering men i dag så merket vi begge at sparkene kan kjennes utenpå men jeg kjente ingenting og det er i området der morkaken ligger så jeg skal begynne å notere når jeg kjenner noe (Vær minste ting) Så lenge hun romsterer og dulter så er det jo liv og det prøver jeg og fortelle megselv. (er avhengig av ambulanse om jeg skal til sykehuset her jeg bor så har ekstra lite lyst å ta kontakt.

Skjønner at du ikke syns det er noe særlig å ta kontakt men de vil ikke ta deg inn om de ikke tror det er noe galt. Jeg har ringt føden en gang fordi jeg var bekymret, kanskje mest bekymret for å ikke bekymre meg nok, og ble veldig beroliget bare av å snakke med de om hvordan jeg opplevde det og få høre jordmoren som jobbet der sin vurdering :-) kjenn på magefølelsen og ta en telefon hvis du føler for det. Ikke gå rundt og overbevis deg selv om at det ikke er noe ;-)

Hvordan går det? Bevegelsene tatt seg opp? :0)
Ja de kommer og går, de siste to dagene har hun vært veldig aktiv og siden i går har hun nådd ribbebeina så kjenner henne en god del bedre. Men etter å ha fulgt med så trur både jeg og min mann at grunnet morkaken foran pluss en gammel operasjon hvor de flyttet på arrvev og nerver så er det vanskeligere for meg å kjenne svakere spark. (Min mann kjenner de enklere utenpå magen en det jeg gjør) Og selv om jeg er bekymret så beroliger det meg betraktelig.

Takk:)

Så bra :-) ikke godt å ikke kjenne bevegelse. Det skal jo være liv inni der!

Back
Topp