Bekymret

Håp2016

Elsker forumet
Kjenner jeg begynner å bli litt bekymret :/ begynte å blø en del etter samleie i går kveld, men det stoppet etter en liten stund. Tenkte det kunne være sprukket et blodkar eller noe, men utpå dagen idag så har jeg blødd litt igjen, men ikke så mye og lenge :( har ikke noe vondt i magen, bare litt små uggen. Snakket med legevakten nettopp, han sa det kunne være tegn på sa. :(
fikk beskjed om å få akutt time hos fast legen i morgen, gruer meg..

Vil tro det bare er en liten blødning etter samleie, noe som jeg har hørt er veldig normalt. Men skal uansett krysse fingrer og tær for at alt er i skjønneste orden med mageboeren din :-)

Kjenner jeg begynner å bli litt bekymret :/ begynte å blø en del etter samleie i går kveld, men det stoppet etter en liten stund. Tenkte det kunne være sprukket et blodkar eller noe, men utpå dagen idag så har jeg blødd litt igjen, men ikke så mye og lenge :( har ikke noe vondt i magen, bare litt små uggen. Snakket med legevakten nettopp, han sa det kunne være tegn på sa. :(
fikk beskjed om å få akutt time hos fast legen i morgen, gruer meg..

Sender deg gode tanker ♡ jeg har selv hatt endel blødninger og vært sikker på at jeg har mistet flere ganger, men alt var fint på UL. Det var UVI og soppinfeksjon som førte til blødninger hos meg. Litt hver dag i 1.5 uke. Krysset fingrene for at alt er bra. Anbefaler ultralyd, jeg bestilte privat bare fordi jeg måtte vite raskt hva som skjedde!

Det er mange årsaker til at du kan begynne å blø, så ikke tenk for mye på det før du evnt. må. Klem. :)

Men blør du mye da? Er det friskt blod? Hvor langt er du på vei?

Jeg har småblødd flere ganger til nå. Og det virker som jeg er ganske tørr nedentil (beklager detaljer :P). Var på tidlig ul og alt var helt fint. Fikk bare beskjed om at det var veldig veldig vanlig å blø fordi blod samler seg i bekkenbunnen!

Huff, skjønner godt du er bekymret. Legen på legevakta har nok gitt deg verst tenkelige scenario, men det betyr jo ikke at det er eneste scenario. Det kan være sprukket blodkar, lettblødende slimhinner, eller uvi som også er nevnt her. Det kan også være at du bare blør litt i svangerskapet, som så veldig mange andre opplever uten at det er noe galt. Det beste er om du får deg time til ultralyd så du slipper å gå rundt å bekymre deg.

Sender deg en klem, og krysser fingrene for at alt er fint med spira di :Heartred

Huff, skjønner godt du er bekymret. Legen på legevakta har nok gitt deg verst tenkelige scenario, men det betyr jo ikke at det er eneste scenario. Det kan være sprukket blodkar, lettblødende slimhinner, eller uvi som også er nevnt her. Det kan også være at du bare blør litt i svangerskapet, som så veldig mange andre opplever uten at det er noe galt. Det beste er om du får deg time til ultralyd så du slipper å gå rundt å bekymre deg.

Sender deg en klem, og krysser fingrene for at alt er fint med spira di :Heartred

Ja jeg syns det var en rar beskjed å få egentlig da?? Det er jo veldig vanlig... Å insinuere en SA på bakgrunn av blod etter samleie når man er gravid syns jeg faktisk var veldig drøyt!

Det vanlige legevakten pleier å spørre om er jo om det er klumpete, om man har vondt eller feber. Så det er vel disse tingene de går utifra når de vurderer hva det kan være.

Men blør du mye da? Er det friskt blod? Hvor langt er du på vei?

Jeg har småblødd flere ganger til nå. Og det virker som jeg er ganske tørr nedentil (beklager detaljer :P). Var på tidlig ul og alt var helt fint. Fikk bare beskjed om at det var veldig veldig vanlig å blø fordi blod samler seg i bekkenbunnen!

Var en del i går, ikke så mye idag og bare frisk blod, ingen klumper. (Startet langt utpå dagen igjen idag) Jeg er ca 9+4. Har ikke blødd tidligere. Han ville at jeg skulle bestille meg time og se om det kunne være en rift eller noe, evt bli henvist videre. Jeg har hatt en sa tidligere, så er nok derfor han vil at jeg skal sjekke det videre. Satser på at det går rette veien hvertfall :)

Ja jeg syns det var en rar beskjed å få egentlig da?? Det er jo veldig vanlig... Å insinuere en SA på bakgrunn av blod etter samleie når man er gravid syns jeg faktisk var veldig drøyt!

Det vanlige legevakten pleier å spørre om er jo om det er klumpete, om man har vondt eller feber. Så det er vel disse tingene de går utifra når de vurderer hva det kan være.
Du har sikkert møtt på en tanketom uerfaren lege som brøt ut med første tanke som falt inn i hodet hans :p Og det er jo naturlig å tenke SA ved blødninger. Men det er som du sier, når det ikke er smerte eller koagler, er sannsynligheten stor for at det ikke er noe som helst galt. Håper du får deg time til ul kjapt så du finner ut av det. Satser på at alt er fint :)

Satser på det :) samboeren som ønsket at jeg skulle ringe legevakten, jeg var litt mer usikker, men greit å være på den sikre siden :)

Jeg har hatt blødning 2 ganger så langt (er9+4). Første gang varte det flere dager, var lite og brunt men nok til bekymring. Andre gang varte det en kveld men var mer rødt og mer i mengden. Fikk UL etter den første blødningen da jeg også hadde litt smerter. Da sto alt bra til, legen min forberedte meg på at det kunne være SA men at det trenger ikke å være noe galt :-)

Lykke til hos legen, tenker dette går fint <3

Da har jeg vert hos lege, skal på ul nå, kjenner jeg gruer meg... sykemeldt i 3 uker, får visst ikke lov å gjøre noe, i tilfelle..

Back
Topp