Bekymret...

Cookiemonster!

Flørter med forumet
Hei

Jeg hadde en SA i mars og har helt siden positiv test denne gangen vært bekymret for om det kanskje ikke kommer til å gå bra denne gangen heller.. Har prøvd å tenke at sannsynligheten for at det går bra er mye større, men tenker likevel mye på alt som kan gå galt.

I dag har jeg hatt litt rosa utflod og kjenner at bekymringene er i ferd med å ta over. Jeg vet at det er normalt og at det ikke nødvendigvis betyr at noe er galt. Men det var akkurat slik forrige SA begynte, og det kjennes ikke godt..

Noen med gode råd til hvordan jeg kan roe meg bekymringene? Er 6 fullgåtte uker på mandag..

Skjønner at du er bekymret! Jeg opplevde MA i april da jeg skulle vært 9+5. Det setter en støkk i en å miste, og det er naturlig å bli mer engstelig ved ny graviditet. Rosa utflod høres uskyldig ut. Krysser fingrene for at det går bra med spiren! :)

Skjønner at du er bekymret! Jeg opplevde MA i april da jeg skulle vært 9+5. Det setter en støkk i en å miste, og det er naturlig å bli mer engstelig ved ny graviditet. Rosa utflod høres uskyldig ut. Krysser fingrene for at det går bra med spiren! :)

Takk :) Huff, MA er mitt største mareritt :-/ Hvordan fant du det ut?

Takk :) Huff, MA er mitt største mareritt :-/ Hvordan fant du det ut?
Jeg hadde en liten blødning 8+5 og deretter igjen 9+4. Bestilte derfor tidlig ultralyd når jeg var 9+5. De kunne da ikke se tydelig fosteranlegg lenger. Jeg hadde alle symptomer og livmoren var vokst tilsvarende svangerskapslengden. Det var tøft å ha gått i seks uker og trodd at alt var bra når fosterets utvikling trolig stoppet opp i uke 5. Denne gang blir det nok tidlige ultralyder for å sjekke underveis ;)

Jeg hadde en liten blødning 8+5 og deretter igjen 9+4. Bestilte derfor tidlig ultralyd når jeg var 9+5. De kunne da ikke se tydelig fosteranlegg lenger. Jeg hadde alle symptomer og livmoren var vokst tilsvarende svangerskapslengden. Det var tøft å ha gått i seks uker og trodd at alt var bra når fosterets utvikling trolig stoppet opp i uke 5. Denne gang blir det nok tidlige ultralyder for å sjekke underveis ;)

Huff, så leit å høre! Jeg var hos lege i dag og tok blodprøve for å måle hcg, skal måle igjen om et par dager. Dersom prøvene ikke er normale eller jeg blør mer så får jeg tilbud om tidlig ultralyd.

Huff, så leit å høre! Jeg var hos lege i dag og tok blodprøve for å måle hcg, skal måle igjen om et par dager. Dersom prøvene ikke er normale eller jeg blør mer så får jeg tilbud om tidlig ultralyd.
Lykke til - håper alt er i orden med lille spiren :)

Første hcg-måling 6+0 lå på ca 2000. Jeg har sett på noen tabeller og syns at det høres litt lavt ut, men legen mente verdiene var helt greie. Noen andre som har målt og vil dele sine verdier?

Hcg og stigning målt innenfor nedre normalområde. Var på tidlig ultralyd i dag (6+6) og fikk se et bankende hjerte! <3 Knøttet hadde normal størrelse og så ellers helt normal ut. De fant en del blod i livmoren, ingen forklaring på hva dette kunne være.. Fikk tilbud om videre tett oppfølging med ny ultralyd rundt uke 9 og deretter rundt uke 12 (dersom jeg på de tidspunker fremdeles er gravid).. Noen med erfaringer rundt blodansamling i livmoren?

Sniker litt fra mars her. Jeg hadde en stor blodansamling i livmoren min med første barnet mitt, men den så jeg ikke snurten av, den ble bare absorbert av kroppen min. Gratulerer med bankede hjerte :D

Sniker litt fra mars her. Jeg hadde en stor blodansamling i livmoren min med første barnet mitt, men den så jeg ikke snurten av, den ble bare absorbert av kroppen min. Gratulerer med bankede hjerte :D

Takk for det! :) Så godt å høre at det gikk bra.. Jeg fikk eegentlig ikke noe klart svar, det kan go begge veier.. Men fostersekken var intakt - den var fin og rund, så det er foreløpig et godt tegn :)

Back
Topp