Bekymret :(

Snuldra

Andre møte med forumet

Jeg er så bekymret :( Jeg er HELT sikker på at jeg har kjent liv tidligere, og nå har jeg ikke kjent noe på halv annen uke. Jeg vet jo at man ikke nødvendigvis kjenner noe daglig enda, men jeg bekymrer meg helt i stykker kjenner jeg. Bruker hvert våkne minutt til å kjenne etter om det kan være noe, men nei.

Skal på ordinær UL neste fredag, men det er alt for lenge til. Og ikke vet jeg om jeg orker å dra på ordinær UL for å se en baby som ikke beveger seg heller..

Har heldigvis fått time hos jordmor imorgen kl 9. Det er bare så uendelig lenge til! Tiden går så sakte og jeg gruer meg ihjel...

tror nok ikke du skal bekymre deg. babyen ligger sikkert med ryggen utover slik at alle sparkene går bakover mot ryggen din, og da kjenner du det ikke. 

bra du skal til jordmor imorra da, så får du sikkert høre hjertelyden der og får beroliga deg litt *klemmepå*

Hvor langt er du på vei, Snuldra?

Jeg sjønner du er bekymra, men babyen har veldig mye plass nå, og da kan det være litt bingo om benet eller armen treffer en vegg når de slår ut. De sparker heller ikke nødvendigvis tilbake om du dytter litt i magen. Ikke har de så mye muskelmasse heller, så det er i tillegg begrenset hvor hardt sparkene blir. Det er jo heller ikke så veldig usannsynlig at babyen ligger vendt inn mot ryggen din, og da kjenner jo ikke du sparkene nå. Også er det morkaka da - Den blr jo med/flytter seg når livmoren utvider seg - Kanskje den ligger i front og demper spark fra babyen. Ikke er det krav om å kjenne daglig liv før etter uke 24 (eller noe slikt tror jeg ble sagt tidligere i en tråd her)

Når alt dette er sagt så skal jo legen ha doppler, slik det skal være mulig å finne hjertelyd.

Klem til deg

Dere har helt sikkert, rett, altså! Jeg hadde morkaka plassert forran forrige gang, og det kan jo hende den finner ut at det er fint å ligge der denne gangen også. Og babyen kan definitivt sparke innover mot ryggen også.

Jeg tror vel bekymringene kommer litt ekstra fordi jeg er gravid med spiral. Når det er sagt, så ligger spiralen utenfor livmoren (den har vandret igjennom livmorveggen mest sannsynlig ved innsetting - en promille sjans for at det skal skje...) og skal teoretisk ikke påvirke svangerskapet, men jeg uroer meg allikevel...

Og så er det jo dette forbaskede internettet... Man begynner jo å google alt mulig rart, og finner ut at magen kan vokse selv om babyen ikke lever lenger og historier om gravide som drar på ordinær ultralyd og aner fred og ingen fare for så å oppdage at det ikke er noe liv der lenger...

Men nettet er fint også, altså! Det er godt å få noen trøstende og beroligende ord innimellom også :)

Er forresten 17+1 idag.

Ikke bra før verken deg eller babyen og gå bekymret. Snakk med jordmor, kanskje du kan komme inn å få høre hjertet iallefall :) sender en klemmer. Prøv og drikke eller spise noe med masse sukker, kanskje du vekker den lille:)

Jeg tror det skal lite til før en uroer seg i svangerskapet, for det finnes alltid noen som har opplevd noe lignende der det har vist seg å være noe alvorlig. Det er jo bare å google litt, så kommer de skumle historiene opp. Men i de aller fleste tilfellene så er det jo ingen grunn til bekymring, og all denne søkingen på nett gjør en bare tullerusk :) Håper du får en bedre dag i dag, og masse lykke til hos jordmor i morgen :)

Forstår godt at du er bekymret, ønsker deg lykke til hos jordmor i dag. Det må nok gå bra. *Krysser fingrer* :)

Skjønner også bekymringen (jeg er mester på å bekymre meg selv) men som noen over sier, babyen har så god plass der inne at den kan sparke i veg uten at den treffer deg på den måten.

Gruer meg nesten litt til jeg begynner å kjenne liv ordentlig. Husker det var så mye stress sist, med morkaka foran, og jeg bekymret meg virkelig omtrent hver eneste dag. Denne gangen skal jeg IKKE gjøre det, sier jeg til meg selv, men spørs om jeg klarer å la være... :)

0Hurra!

Verdens vakreste lyd: Lyden av baby i magen! 0 Babyen har nok bare flyttet på seg og sparker en annen vei :) JM nevnte ingenting om at morkaken lå forran slik hun gjorde i første svangerskap. Klar og fin fosterlyd. Føler meg 10 kilo lettere idag 0

Tusen takk for alle oppmuntrende og støttende meldinger alle sammen 0

Koselig å høre at alt sto bra til der inne! :)

godt å høre at alt er bra

Snuldra skrev:

0Hurra!

Verdens vakreste lyd: Lyden av baby i magen! 0 Babyen har nok bare flyttet på seg og sparker en annen vei :) JM nevnte ingenting om at morkaken lå forran slik hun gjorde i første svangerskap. Klar og fin fosterlyd. Føler meg 10 kilo lettere idag 0

Tusen takk for alle oppmuntrende og støttende meldinger alle sammen 0

Så godt at alt var bra

BlackBeauty skrev:
Godt å høre at alt er bra :) :)

H U R R A !
emoticon 

Back
Topp