Bekymret

Maisi

Blir kjent med forumet
Hittil har jeg bare vært overlykkelig og glad for å vite at jeg er gravid, men de siste dagene har jeg begynt å bekymre meg sånn. Ser stadig folk tar forbehold om at det er tidlig i svangerskapet og "alt kan skje" og "håper spira sitter". Jeg blir så redd av å lese alt dette, er det virkelig så vanlig å miste?
Også er jeg fullstendig blank på alt som har med graviditet å gjøre, føler meg så uviten og er redd for å gjøre feil hele tiden :(
Mulig hormoner spiller inn, men jeg blir trist av å ikke kunne noe om barnevogner og sykehusvalg og dpo og ikm og slikt når det ser ut til at ander har full oversikt :p

Føler meg rett og slett fullstendig lost i gravidjungelen

Nei, det er ikke SÅ vanlig å miste, men dersom du har vært på Før Svangerskapet, så er de fleste der inne mennesker som har prøvd ganske lenge- og kanskje mistet noen ganger. Man ser mindre av de som bare er innom før de lykkes omtrent med en gang. Det er flest av de!

Ikke tenk så mye på det. Det er fakta at sjansen for å miste er størst før det har gått 12 uker. Men jeg mener det skal være mulig å slappe av før det også.

Personlig ville jeg ikke handlet inn barneutstyr før MINST 12 uker, men å nyte magen og kroppens endringer (nyte og nyte...), det synes jeg skal være lov.

Og du er ny her inne, ikke sant? Da jeg var fersk på babyverden da jeg gikk gravid første gang, skjønte jeg ikke et kvekk før det hadde gått mange måneder. Hva folk mente med IKM og TR og alt det der. Men bare spør om alt mulig! Og når det gjelder barnevogner og annet utstyr, så er det bare å gi opp med en gang, for der er det like mange forskjellige meninger som det finnes produkt ;)

Du finner nok ut av alt, skal du se :)

Huff, jeg skjønner deg godt!! Det er ikke bare bare å bli gravid, da er det brått en mengde bekymringer som melder sin ankomst. Men sånn er det bare, du lærer deg etter hvert å leve med det

Klem!

Takk for svar!
Jo jeg er helt ny her så må vel bare regne med at det tar litt tid før jeg kommer inn i terminologien ;)

Datt plutselig av den rosa skyen min og traff virkeligheten, men jeg skal prøve å slappe mer av, i den grad jeg klarer det, hehe.

Maisi skrev:
Takk for svar!
Jo jeg er helt ny her så må vel bare regne med at det tar litt tid før jeg kommer inn i terminologien ;)

Datt plutselig av den rosa skyen min og traff virkeligheten, men jeg skal prøve å slappe mer av, i den grad jeg klarer det, hehe.

Prøv å finn tilbake til den rosa skyen du ;) Virkeligheten kommer tidsnok! Hehe :) 

Det er derfor slike forum er så utrolig geniale! Her får du svar på det du lurer på og kan spørre andre til råds om alt mellom himmel og jord! Kjenner at det er en liten negativ del med det at jeg tar alle andre sine bekymringer over på meg selv, men det må du bare prøve å stenge ute! Det er en spennende tid du går i møte og du har kjempe masse å glede deg til!!  Prøv å nyt det og ikke bekymre deg for mye, sil ut det andre har som er "negativt" og les koselige positive tråder!  Man kan bli sprø av å gå gravid! Heheh  

Maisi skrev:
Hittil har jeg bare vært overlykkelig og glad for å vite at jeg er gravid, men de siste dagene har jeg begynt å bekymre meg sånn. Ser stadig folk tar forbehold om at det er tidlig i svangerskapet og "alt kan skje" og "håper spira sitter". Jeg blir så redd av å lese alt dette, er det virkelig så vanlig å miste?
Også er jeg fullstendig blank på alt som har med graviditet å gjøre, føler meg så uviten og er redd for å gjøre feil hele tiden :(
Mulig hormoner spiller inn, men jeg blir trist av å ikke kunne noe om barnevogner og sykehusvalg og dpo og ikm og slikt når det ser ut til at ander har full oversikt :p

Føler meg rett og slett fullstendig lost i gravidjungelen

Du er ikke alene om alt dette tror jeg<3
Dette forumet er jo til for å beroligge oss, samt opplyse oss om alt mulig:) Så det er jo bra også at vi ønsker hverandre lykke til, at spiren sitter osv.. Da håper en på det beste, men er kanskje litt forberedt på det verste også!
Jeg føler meg så dum her inne jeg også mange ganger når jeg ikke helt forstår ting, men en ting er sikkert, når jeg spør, får jeg svar :):)

Hei hei :)

Jeg har det litt på samme måte. Er første gang jeg er gravid, og før jeg ble med i BabyVerden visste jeg absolutt null om graviditet og alt som følger med. Har lært veldig mye av å lese tråder her inne. Spør og grav!! :)

Som du nevner har det også en bakside, da det ikke er bare gode nyheter man hører her. Prøv å tenk på at antallet ikke er representativt for antall gravide generelt. De sier det er 85% sjanse for at det går bra mellom uke 5-8 (eller noe sånt), og sjansene øker bare utover. 

Jeg synes det er kjempefint at det er så støttende miljø her inne. Men vi må passe på så vi ikke tar inn over oss alt det triste og blir nervøse. Det er ikke bra for hverken oss eller babyene våre. 

Jeg kommer til å vente til etter første UL (uke 10), og evt første legebesøk i uke 12 med å handle noe til den lille. Er positiv, men realistisk. 

som det sies over her så er sånne forum som dette på godt og vondt. man lærer mye, samtidig som man også blir klar over alt som kan gå galt.

synes det er trist å lese at du har falt ned fra den rosa skyen. Det er jo egentlig sånn det burde være for oss alle. Går det galt er det ikke noe vi kan gjøre fra eller til, så likeså greit å leve i lykkerus istedenfor å gå å bekymre seg.

Jeg hører desverre til den siste kategorien, men håper å få gode nyheter på ul om en liten uke. Får jeg det flytter jeg gjerne med deg opp på en rosa sky

Back
Topp