bekymret;/

mp86

Blir kjent med forumet
Er 19 uker og 2 dager på vei i dag.Vet at det er litt tidlig å skal kjenne liv hver dag. Men siden uke 17 så har jeg mer eller mindre kjent pittesmå spark hver dag og de sisste 3 dagene har jeg ikke merket noen ting;/. kjenner jeg blir litt bekymret. skal jeg ta disse bekymringene på alvor eller skal jeg avvente det noen dager?

Ta deg ein tlf til jordmor? Fekk beskjed om at eg ikkje skulle venta meg det før veke 21, men er jo betre å ta ein tlf for mykje enn ein for lite.

Klem

Jeg kjenner til følelsen, men sånn som når du var på ultralyd så så sikkert du også at babyen sprella som bare det og du kjente ikke alle bevegelsene. Det gjore jeg i hvertfall. Og jeg har kjent liv nesten hver dag siden jeg var 15-16 uker på vei.babyen kan også ligge sånn at den sparker innover i deg og ikke utover. Da kjenner man heller ikke bevegelsene, babyen har fortsatt stor plass og boltse seg i vet du :) Men kontakt jordmor eller legen hvis du tenker på det mye, er bedre å høre det fra de enn at man går å tenker seg gal. Men regelen er jo at man skal kjenne liv hver dag fra uke 28 eller noe...Å det er jo lenge til :) Prøv å slapp av. drikk noe kaldt eller noe saft og legg deg ned og kjenn godt etter, kanskje du kjenner noe eller kanskje ikke begge deler skal jo være normalt :) Men jeg forstår deg, er sånn selv. :)

Eg har kjent liv kvar dag frå veke 15-16, fleire ganger for dagen og kratige bevegelser siden veke 17, minst 3 ganger for dagen. Så skjønner godt at du er bekymret når du ikkje kjenner nåke. No er eg 20 + 2 og spurte jordmor i går kva eg skulle gjera hvis da plutselig blei mindre/ingen liv. Hu sa at før veke 24 så legge dei ikkje så veldig masse vekt på da for da er veldig lett at babyen ligger å sparker innover eller evt at sparkene blir dempet av morkaken. 

Veit du kor morkaken din ligger? 

Men hu gav tips om å drikka isvann og slappa av.. 

Men er du veldig bekymra så er da bedre å ta ein tlf for å beroliga deg, enn at du skal gå rundt å bekymra deg. :)

Tuusen takk for alle svarene og rådene=) setter stor pris på de. Jeg tenkte å ringe jordmor først, men så snakket jeg med ei venninne som gikk til samme jordmor som meg, og hun hadde sagt at man skal ringe direkte ned på føden når man er bekymret. Så da gjorde jeg det. Fikk snakket med ei veldig hyggelig dame som sa akkurat det samme som dere. Er ikke vanlig med daglige spark når man er så lite på vei. Har vært på ultralyd og da gjorde babyen gymnastikk, snurret rundt og turnte. Og NEI de bevegelsene kjente jeg ikke=) får trøste meg med det. Jeg fikk ihvertfall dra ned på sykehuset i dag og høre på hjertelyden til den lille<3 Da jeg kom ned på sykehuset var det forresten ikke samme hyggelige damen som lyttet på magen. Denne damen sa at man OVERHODET ikke skulle kjenne noe daglig før om LENGE... synes det var så dumt sagt for det er jo så inviduelt...

Jeg angrer ihvertfall ikke på at jeg tok den telefonen. Og råder alle andre til å gjøre det samme når man blir bekymret.uansett om man ikke er så langt på vei. Og ikke tenk at man er hysterisk eller til bry. Jeg hadde en ekkel magefølelse som jeg ikke før har hatt og siden det var nesten 1 mnd til neste kontroll så var det godt å få høre den besste lyden i verden<3

Så bra !! 

Back
Topp